hoe haal ik de stickers van mijn frame?

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
Roxxx
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 18 mei 2005, 19:12

Heeft iemand tips om je stickers van je frame te halen?

Met de fohn en stickerverwijderaar heb ik het al geprobeerd, maar er steeds maar een heel klein stukje los, zodat ik uiteindelijk alsnog heel lang bezig geweest ben met mijn nagels...
M.A.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: do 9 oktober 2003, 16:03

Roxxx schreef:Heeft iemand tips om je stickers van je frame te halen?

Met de fohn en stickerverwijderaar heb ik het al geprobeerd, maar er steeds maar een heel klein stukje los, zodat ik uiteindelijk alsnog heel lang bezig geweest ben met mijn nagels...
Je hebt stickerverwijderaar en stickerverwijderaar. Je moet dat spul ook laten in werken voor een goed resultaat.

Normaal gesproken gaan bijna alle stickers (zelfs de echt hardnekkige) er goed af alleen zit het probleem hem in het scheuren (zwakke stickermateriaal) i.p.v. de trekkracht. Dat ze scheuren ligt ook aan de manier waarop je ze eraf haalt, probeer 'banen' te scheuren en het heel rustig te doen.

Sommige vignetten hebben van die anti-verwijder inkepingen en als je goed geoefend hebt moet je zelfs die normaal in goede staat van je auto af krijgen. :-D

Pas wel op met je nagels want je kan kleine krassen maken in je lak. Kijk maar eens goed.
Dat Pinkbike slaat nu tenminste ergens op.
Reddezeehond

Had dit een tijdje geleden:

Naar de verf speciaal zaak gegaan. Zie die "Ja ik heb wel spul om het eraf te halen, maar dan is ook je verf eraf." Uhhmmm

Wat hij aanbevool: Gewoon feun erop zetten.

Geen voorwerpen gebruiken om het eraf te schrapen. Krijg je zeker krassen.

Zet het op de hoogste, warmste setting, dan bij het begin van de sticker beginnen en daar paar minuten (wat meer wat minder, moet je even kijken wat werkt) opwarmen en langzaam stukje met je vingers lostrekken, dan met de feun zowel onder als boven de sticker verwarmen. Zo langzaam beetje bij beetje stikker lostrekken.
Wil het niet gaan, gewoon feun er wat langer opzetten.

Komt het er helemaal prima af :-q

Uiteraard ben ik niet verantwoordelijk als je feun kadoek gaat of voor de ruzie met je vriendin of moeder daaropvolgend ;)
of eventuele schade aan je frame. (wat me niet logisch lijkt, maar ik weet niet hoe heet je die feun opstookt en of verf eventuel kan smelten op die temperatuur, lijkt me errug stug, want de meeste verflagen van frames zijn in de oven gebakken, en die temperatuur haalt een feun normaal gesporken nooit. maar je goed weet maar nooit wat voor feun ze nou weer hebben uitgevonden :lol:) Weet iemand toevallig de temperaturen?

Die feun van ons heeft het prima overleefd, en de stickers kwamen er verbazingwekkend makkelijk van af zonder dat het een schadelijk effect op het frame had.
Laatst gewijzigd door Reddezeehond op zo 5 juni 2005, 03:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Mudfreak
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 268
Lid geworden op: ma 29 maart 2004, 00:35
Mijn mountainbike: Yeti AS-X / Red Bull CC Werks / Gary Fisher Joshua F3
Contacteer:

Stickers willen er ook nog wel eens afgaan met CONTAKTSPRAY.
Opspuiten, laten inwerken en met bv. een bankpasje eraf krabben. Veel suces.
Nulla Tenaci Invia Est via (zoek het maar op)


_______________________
Stoepranddropper in opleiding.
jeankrom
All rounder
All rounder
Berichten: 58
Lid geworden op: di 12 oktober 2004, 19:18
Mijn mountainbike: GT zaskar team

Wat je ook kan doen is naar de automaterialenspeciaalzaak(leuk scrable woord )en daar een sticker gum halen(nee nee dit is echt geen geintje)
Een stickergum is een rond stukje rubber op een asje,voor in de boor machine.
Hiermee worden allerlij stickers en biezen etc.van auto's afgehaald zonder krassen.
Goddam right it's a beautiful day
GERONIMO
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1008
Lid geworden op: ma 22 november 2004, 16:08
Mijn mountainbike: Is te koop : http://forum.mountainbike.nl/

Wasbenzine.
Te koop: Giant composite, full xtr, ztr olympic
Te koop: Pro race elara(racer), met nieuwe banden en ketting en cassete!
bastiaan
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: ma 16 juni 2003, 18:52
Mijn mountainbike: giant atx 880
Contacteer:

Kijk wel uit want bij sommige frames wordt de kleur gespoten, daarna stickers geplakt en als laatste de blanke lak. Het zou dus best kunnen dat er nog lak over je stickers zit en dan kun je fohnen wat je wilt...
Plaats reactie