Hoe een derailleur monteren?

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Walter
Genius
Genius
Berichten: 1838
Lid geworden op: ma 1 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Super Light "met" en een On One Inbred "zonder".
Contacteer:

Mijn XT voor der. zit geklonken.
Afbeelding
LTS Biker
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1432
Lid geworden op: ma 7 juli 2003, 22:16
Mijn mountainbike: GT LTS 1, Trek 9900 Pro Issue, GT RTS, GT Zaskar, Batavus Buster, GT Avalanche
Contacteer:

Volgens mij zijn de meeste kooien tegenwoordig gesloten. Maar dat weet ik ook niet zeker. De ketting moet er toch af, want bij het achter derailleur wordt het lastig monteren met een gesloten ketting denk ik.
Brum
Genius
Genius
Berichten: 3747
Lid geworden op: wo 5 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: FS + SS en nog een paar
Contacteer:

Denk het niet, gewoon de 2 derailleurwieltjes en de buitenplaat van de kooi eraf. Maar tegenwoordig is het zowieso geen moeite meer met de SRAM Powerlink!!!!!1111 :-q
Reddezeehond

Timo schreef:Hey reddezeehond, Bedankt voor alle informatie en ik ga volgende week derailleur's kopen
Graag gedaan :-q

Vandaag mijn nieuwe wiel binnengekregen. Dus jullie zijn voorlopig weer een tijdje van me af. :wink:
LTS Biker
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1432
Lid geworden op: ma 7 juli 2003, 22:16
Mijn mountainbike: GT LTS 1, Trek 9900 Pro Issue, GT RTS, GT Zaskar, Batavus Buster, GT Avalanche
Contacteer:

Brum schreef:Denk het niet, gewoon de 2 derailleurwieltjes en de buitenplaat van de kooi eraf. Maar tegenwoordig is het zowieso geen moeite meer met de SRAM Powerlink!!!!!1111 :-q
Kan idd wel, maar (zeker met een powlink) is het denk ik makkelijker om de ketting los te halen.
Tenminste dat doe ik altijd.
Kan beide. Succes ermee.
Plaats reactie