Schijfremblokken vervangen €75,- incl. montage normaal?

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
snike888
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: do 5 mei 2005, 22:12
Mijn mountainbike: Giant ATX850 suspnsion
Contacteer:

nee het gaat er dus om dat die mensen bij die fietsenwinkel schijfremmen en trommelremmen door elkaar halen, en dat ik dat een beetje vaag vind.
kijk als ik nou bij hun ga vragen wat voor remmen er op die fiets zitten, zeggen hun dat het schijfremmen zijn terwijl het eigenlijk trommelremmen zijn...
lalala, kidee!
snike888
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: do 5 mei 2005, 22:12
Mijn mountainbike: Giant ATX850 suspnsion
Contacteer:

Edit: Gedraag je eens. Rodger

sorry, ik was een beetje heel erg pissig
lalala, kidee!
jackass
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: do 28 april 2005, 21:54
Mijn mountainbike: Cannondale F800sl
Contacteer:

je blokken vervangen is inderdaad kinderspel, maar wel gewoon het wieltje er uit halen. Bij de blokken zit meestal ook een kleine beschrijving hoe te werk te gaan. Het geen waar je alleen echt even voor moet oppassen, is niet tegen je remhendel aankomen als je wiel uit je fork is. Want dan ben je wel even aan het prutsen om de zaak weer goed te krijgen. Voor het vervangen inderdaad even de zuigers terug duwen.

bij de xt en xtr is het mogelijk alleen is het verstandiger om voor het wisselen de zuigers ff terug te duwen

helemaal gelijk dus....

groet blom

www.mtbmarcel.tk
Hoe hoger de top, hoe kouder de kop
Brum
Genius
Genius
Berichten: 3747
Lid geworden op: wo 5 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: FS + SS en nog een paar
Contacteer:

jackass schreef:je blokken vervangen is inderdaad kinderspel, maar wel gewoon het wieltje er uit halen. Bij de blokken zit meestal ook een kleine beschrijving hoe te werk te gaan. Het geen waar je alleen echt even voor moet oppassen, is niet tegen je remhendel aankomen als je wiel uit je fork is. Want dan ben je wel even aan het prutsen om de zaak weer goed te krijgen. Voor het vervangen inderdaad even de zuigers terug duwen.
Mwa, één slag van de hendel kan geen kwaad omdat de blokken dan gewoon op nagenoeg dezelfde plek terug keren.

Waar je wel op moet letten is dat je de borging voor de blokken eruit draait en niet de afdichtschroef om te ontluchten... :roll:
@rno
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: ma 1 maart 2004, 16:34
Mijn mountainbike: Specialized Epic S-Works Carbon
Contacteer:

Ik laat het meestal gewoon de lbs doen, blokken misschien wat duurder dan bij b2b maar geen verzendkosten en erinzetten doet hij gratis.
There are three ways to get something done: do it yourself, hire someone, or forbid your kids to do it.
liquid
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1333
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 00:46
Mijn mountainbike: Spectral CF

Is die dure lbs van jou toevallig bike&scooterworld in nieuwegein?
Heb ik ook soortgelijke ervaringen mee. Had een keer bijna een vechtpartij met een verkoper omdat ik te laat was voor een afspraak.
HAVE you gazed on naked grandeur where there's nothing else to gaze on,
Big mountains heaved to heaven, which the blinding sunsets blazon,
Black canyons where the rapids rip and roar?
And the wild is calling, calling . . . . let us go.
SniperWorks
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1642
Lid geworden op: di 1 juli 2003, 21:44
Mijn mountainbike: Scott Pro Racing '03, Trek 9900 '95 Trek 8000 '09
Contacteer:

liquid schreef:Is die dure lbs van jou toevallig bike&scooterworld in nieuwegein?
Heb ik ook soortgelijke ervaringen mee. Had een keer bijna een vechtpartij met een verkoper omdat ik te laat was voor een afspraak.
ik weet niet wat jullie doen bij de fietswinkel... :~
liquid
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1333
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 00:46
Mijn mountainbike: Spectral CF

Nou het zit natuurlijk iets ingewikkelder maar het is wel waar :oops:
Ik ging 's middags een fiets voor eerste service brengen zegt die knaap daar tegen mij "die had hier vanochtend al moeten zijn" "Ik heb alleen een datum gehad" zeg ik "dus ik laat hem gewoon staan". was ie het niet mee eens. Ik "mocht" hem over anderhalve week weer een keer proberen te laten servicen. Ik had een maand daarvoor 1000 euro in de kassa gestopt en verwachte dus iets meer dan dit. Na een tijdje woordenwisselen belde iemand mij op dus ik zeg momentje en ik leg aan de beller de situatie uit maar noem met mijn slechte humeur die vent iets onvriendelijks wat ie dus bleek te horen en toen stond ie ineens bij me klaar om mij op de muil te meppen maar hij hield zich in en haalde de chef erbij die het nodig vond de situatie te sussen en dus de fiets toch maar in te nemen. Laatste keer dat ik daar was (nadat ik hem had opgehaald natuurlijk)
HAVE you gazed on naked grandeur where there's nothing else to gaze on,
Big mountains heaved to heaven, which the blinding sunsets blazon,
Black canyons where the rapids rip and roar?
And the wild is calling, calling . . . . let us go.
Jeffrey
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 874
Lid geworden op: di 2 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Storck Rebel Pro
Contacteer:

Lol ik koop daar ook wel eens wat. Maar wat betreft mijn vermoedens dat het een prutzaak is mbt service is bewaarheid. Misschien kun je beter verderop naar ATR gaan.
Don't just train... train right.
Ruud
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2044
Lid geworden op: di 17 september 2002, 11:26
Mijn mountainbike: is verkocht
Contacteer:

Snike, je doet me een groot plezier als je tijdens het typen wat vaker de enter-toets in duwt.
liquid
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1333
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 00:46
Mijn mountainbike: Spectral CF

Nee daar komt mijn eigen fiets vandaan, maar die laat je ook rustig stikken als je een probleem hebt.



Ik kom tegenwoordig meestal bij Patrick Klein in vianen is echt top qua service.


En ik kom hem vaak nog tegen in het bos ook gewoon goeie lui.
HAVE you gazed on naked grandeur where there's nothing else to gaze on,
Big mountains heaved to heaven, which the blinding sunsets blazon,
Black canyons where the rapids rip and roar?
And the wild is calling, calling . . . . let us go.
Tr1dD
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: zo 29 december 2002, 02:01
Mijn mountainbike: leon de kameel

Afbeelding

Voor de noob kan het misleidend zijn lijkt me :wink:

Een lbs in Goes bitched over dat je geen zooi over internet moet kopen maar bij hem.. Echt een geldwolf die gast.. en nu kom ik (en vast een hoop anderen) daar niet meer omdat hij zo dus gewoon klanten wegjaagt.
snike888
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: do 5 mei 2005, 22:12
Mijn mountainbike: Giant ATX850 suspnsion
Contacteer:

Hallo,

Na een tijdje niet computeren lees ik deze topic maar weer is door voor nieuwe antwoorden. Alleen jammer is is dat ik mijn fiets nog steeds niet terug heb van die fietsenmaker :evil: !
Ik begin het nu langzamerhand toch echt genoeg te vinden, ik had een afspraak laatste vrijdag!
Ok, dat was een beetje moeilijk i.v.m. pinksteren maar ik dacht dus dat ik mijn fiets gewoon dinsdag weer kon ophalen, toen kreeg ik alleen te horen dat de remblokjes besteld waren en ik hem morgen kon ophalen ok, ik gisteren weer naar die fietsenmaker.
"Ja ik heb nu 1 remblokje binnen hoor maar wees gerust het zal geen weken meer duren voordat je je fiets terughebt hahaha" aldus de fietsenmaker.
Op dat moment had ik gewoon zin om naar de werkplaats te lopen en mijn fiets daar weg te halen, jemig hoe krijg je het in hemelsnaam voor mekaar om maar 1 remblokje te bestellen? ik ga dan ook echt verwachten dat mijn remmen 100% perfect zijn als ik dat ding op kom halen anders betaal ik gewoon niet (of minder) maar dit is gewoon te gek vind ik.
lalala, kidee!
MasterDisaster
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 214
Lid geworden op: zo 7 november 2004, 18:58
Mijn mountainbike: NRS & NSE suburban
Contacteer:

Als ik jouw was zou ik gewoon daar weggaan en ergens ander die blokken halen, desnoods eerst ffe vragen of ze die op voorraad hebben. Ik heb het ook 2x gehad dat dingen niet op voorraad waren 1x laptop geheugen man wat was ik pissed de laatste keer zou ik naar een ander gaan. Gelukkig had de beste man het toen net binnen. Vaak kunnen ze er niks aan doen maar 1 blokje bestellen man man wat dom
svw
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 30 mei 2005, 16:39
Mijn mountainbike: scott

Nee hoor, het aanbrengen van nieuwe remblokken stelt echt niets voor; ik het zelf laatst ook voor de eerste keer verwisseld. Ik was er niet langer dan tien minuten mee bezig. Technisch aangelegd ben ik niet, maar dat stelde niet veel voor. Let wel op dat je de zuigers terug duwt, anders krijg je je wiel er zo lastig in.
succes!
Plaats reactie