Uitlijnen schijfremmen bij gebruik 2 wielsets

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
Goofman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1765
Lid geworden op: zo 13 april 2003, 20:55

Ik zit er over te denken om een 2e wielset aan te schaffen voor mijn MTB. Ik wil daar dan semi-slicks om leggen, zodat ik de wielen kan gebruiken voor op de weg/verharde paden en wanneer de offroad bodem het toe laat.

Ik heb dus schijfremmen op mijn fiets en zou graag de remklauwen laten zitten waar ze zitten. Dus geen afstellen van de remklauwen iedere keer wanneer ik van wielen wissel. Is het mogelijk om de schijven zelf uit te lijnen? Zo ja, op welke manier kan dit dan het beste gebeuren?
Dr Paaj

Of zelfde wielsetje nemen... Ik zou hier namelijk de voorkeur voor hebben. Dit omdat de schijf uitlijnen niet echt een succes is, spacers enzo op de naaf zie ik echt niet zitten.
sgsdebruijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 17 november 2003, 22:27
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper M4 en nog wat Rocky's
Contacteer:

hetzelfde type naven op laten spaken met eventueel andere velgen, waarom geen 28inch schijfrem wielen, dat zou ik gelijk doen.

Verder kan je in het vervolg beter Postmount calipers nemen met een Hayes adapter, 2 imbussen losgooien van de caliper wiel draaien en afstellen, 20 seconden tijd.

Met die klotige IS2000 ansluitingen zit je inderdaad met die klotige ringetjes te tobben, heb ik 1 keer gedaan en gelijk die remmen verkocht.

http://www.rocky-mountain.nl/fotomateri ... 160092.JPG
Goofman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1765
Lid geworden op: zo 13 april 2003, 20:55

Ik heb achter een IS2000 naar Postmount adapter op m'n klauw zitten. Is standaard zo bij de Formulas. Voor echter IS2000.

Zelfde wielset is natuurlijk de beste oplossing, maar ik heb een set Magura Pro Disc wielen (dezelfde als jij hebt, sgsdebruijn). De naven in deze wielen zijn identiek aan de DT240 naven en dat zijn nu niet bepaald betaalbare naven. Vooral niet voor een setje erbij. Idee was om in DL een set XT Disc wielen te scoren.
Brum
Genius
Genius
Berichten: 3747
Lid geworden op: wo 5 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: FS + SS en nog een paar
Contacteer:

De bovengenoemde opties zijn wel leuk, maar als je geld zat hebt koop dan gewoon 2x CK met Stans Olympic...

Betaalbaar:

Gewoon disc spacers tussen het wiel dat je het minste gebruikt. Volgensmij heeft Syntace ze in hun assortiment...

Edit: zie hier
Laatst gewijzigd door Brum op vr 25 maart 2005, 17:13, 1 keer totaal gewijzigd.
sgsdebruijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 17 november 2003, 22:27
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper M4 en nog wat Rocky's
Contacteer:

Wat wil je voor die Magura Pro naven uitgeven?
Goofman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1765
Lid geworden op: zo 13 april 2003, 20:55

sgsdebruijn schreef:Wat wil je voor die Magura Pro naven uitgeven?
Uhh.....een gloednieuwe set Mavic Crossrocs?

http://www.mountainbike.nl/forum/viewtopic.php?t=17554

:D
sgsdebruijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 17 november 2003, 22:27
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper M4 en nog wat Rocky's
Contacteer:

het is niet de bedoeling om te ruilen maar misschien als je ff geduld heb weet ik misschien nog wel ergens een adresje waar je ze voor weinig kan krijgen, rond de 150 euro nieuw, gewoon bij een LBS hoor...
Goofman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1765
Lid geworden op: zo 13 april 2003, 20:55

sgsdebruijn schreef:het is niet de bedoeling om te ruilen maar misschien als je ff geduld heb weet ik misschien nog wel ergens een adresje waar je ze voor weinig kan krijgen, rond de 150 euro nieuw, gewoon bij een LBS hoor...
Oh ok, dat klinkt wel interessant. Ik vind 150 Euro verdacht weinig voor een wielset die in DL tussen de 300 en 400 Euro moet kosten :~

Kun je er wat meer informatie over geven?
sgsdebruijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 17 november 2003, 22:27
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper M4 en nog wat Rocky's
Contacteer:

Uhhh niet echt snugger van je, er staat;

Wat wil je voor die Magura Pro naven uitgeven?

je hebt het zelfs geciteerd... :-q dus geen heel wielset
Goofman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1765
Lid geworden op: zo 13 april 2003, 20:55

Oops :tong :winkie:
Ik schaam me diep :oops:

Back on topic dan maar:
ik heb vandaag een mail gestuurd naar Benelux bikes met wat vragen over die disc shims van Syntace. Ben benieuwd....
Matthijs_XtC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: ma 14 januari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF 7 2021

beetje onzin om speciale shims te bestellen. Koop gewoon een stuk of 30 van die dunne magura shims, en je kan iedere wielset pas maken aan je remklauw. Heb hetzelfde gedaan met crossmax-set, magura marta en oude giant standaard wielset voor schijven. Je bent even bezig, maar het werkt prima. Op mijn oude wielset heb ik 2, of 3 shims dik onder de schijf gelegd, goed kijken, passen en proberen en gaat prima!
Plaats reactie