XTR Schijfremmen

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Brum
Genius
Genius
Berichten: 3747
Lid geworden op: wo 5 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: FS + SS en nog een paar
Contacteer:

Dr Paaj schreef:Waar we het toch over hebben is het aangrijpingsmoment van de 2 hendels niet hetzelfde is hè? Kun je dit niet in de shifter instellen? met een inbusje in de hendel?

Dit kan ik met mijn mono mini's wel afstellen... dit zou met dual control toch ook moeten kunnen...
Enige remmen die een instelbaar aangrijpmoment hebben zijn (bij mij bekend) de Formula ORO, Hayes El Camino en Magura HS-33...

Het enige wat je veranderd met dat inbusje is de afstand van je hendel tot je stuur, het aangrijpmoment of de slag die de hendel maakt blijft hetzelfde.
Voodoo112
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 288
Lid geworden op: do 11 december 2003, 18:24
Mijn mountainbike: Specialized S-Works

Ik heb dus inmiddels de tierap weer verwijderd en de tip van Hilclimber heeft inderdaad gewerkt. Nu heb ik voor de zekerheid de tierap weer terug gedaan en de fiets aan het voorwiel opgehangen zodat alle lucht vanuit de leiding naar het reservoir kan.

Heeft iemand nu een verklaring hoe het komt dat dit werkt!
Full Speed Ahead!
Hillclimber
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: zo 6 februari 2005, 14:11
Mijn mountainbike: SCOTT Scale Ltd.7,2kg, SCOTT Spark Team 9,15kg & ISAAC Sonic Ltd. 6,4kg
Contacteer:

Voodoo112 schreef:Ik heb dus inmiddels de tierap weer verwijderd en de tip van Hilclimber heeft inderdaad gewerkt. Nu heb ik voor de zekerheid de tierap weer terug gedaan en de fiets aan het voorwiel opgehangen zodat alle lucht vanuit de leiding naar het reservoir kan.

Heeft iemand nu een verklaring hoe het komt dat dit werkt!

Neeeeeeeeee, je fiets in de fietsstand laten staan (horizontaal dus!)

Gewoon elke avond, voor de dag dat je gaat fietsen, de handels onder spanning brengen en klaar is kees.
Ook wanneer je fiets in de auto heeft gelegen.
Dit geldt natuurlijk ook wanneer je je fiets op zijn kop hebt gezet voor weet ik veel wat :~

Overigens komt deze tip uit de motorsport voort :-q mijn tweede hobby dus 8)
Ik doe het 2x per dag en de rest naar behoefte
Aphex
All rounder
All rounder
Berichten: 144
Lid geworden op: do 6 januari 2005, 14:31
Mijn mountainbike: Cube LTD5 2004
Contacteer:

En tijdens vervoer dan? Ook de hendels dichtzetten?

Deze vraag omdat mijn fiets over niet al te lange tijd 12 uur lang de bus in gaat. In principe demonteer ik dan wel het voorwiel, dus ik neem aan dat ik die dan niet dicht moet.

Ik kom 's avonds aan, en ik denk niet dat ik dan nog de energie heb om het geheel in elkaar te zetten en dicht te binden zodat het de eerste nacht kan zetten, maar als dat wel zo is dan zal ik het in ieder geval doen.
Hillclimber
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: zo 6 februari 2005, 14:11
Mijn mountainbike: SCOTT Scale Ltd.7,2kg, SCOTT Spark Team 9,15kg & ISAAC Sonic Ltd. 6,4kg
Contacteer:

Tijdens vervoer niet!

Ik gebruik altijd 2 voormalige bordjes van een t-shirt waarom? omdat ze het al 2 jaar volhouden en erg makkelijk vast te zetten en loshalen (rukje is genoeg, enkele knoop op het handvat)
Ik doe het 2x per dag en de rest naar behoefte
Aphex
All rounder
All rounder
Berichten: 144
Lid geworden op: do 6 januari 2005, 14:31
Mijn mountainbike: Cube LTD5 2004
Contacteer:

Hillclimber schreef:Tijdens vervoer niet!

Ik gebruik altijd 2 voormalige bordjes van een t-shirt waarom? omdat ze het al 2 jaar volhouden en erg makkelijk vast te zetten en loshalen (rukje is genoeg, enkele knoop op het handvat)
Hm, oke.

Tie wrappies lijken me ook handig, ook makkelijk vast te doen, *knip* los en ze kosten niks.
Plaats reactie