VDO HC 12.6 instellen

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
zubbel
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: wo 24 maart 2004, 16:13
Mijn mountainbike: Giant XTC1 composite [26"]

beetje een irritant probleempje, iemand is zo handig geweest om op mijn fietscomputer de verkeerde knoppen te gebruiken en mijn instelling te veranderen ... nu heb ik dus de eenheid op MPH staan en de wielomtrek is gewijzigd naar een foute waarde MAAR ik heb geen idee hoe ik dit weer goed moet krijgen aangezien ik het boekje van VDO niet meer kan vinden en hier in de buurt geen VDO boer zit :evil:

kan iemand me toevallig zeggen hoe ik de instellingen weer goed kan zetten en wat de goede wielomtrek is? :~

** edit ** heb na enig prutsen toch voor elkaar gekregen om de instelling te wijzigen maar kan iemand bevestigen dat mijn wielomtrek 2095 moet zijn (heb een Schwalbe Jimmy erop liggen)?
Brum
Genius
Genius
Berichten: 3747
Lid geworden op: wo 5 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: FS + SS en nog een paar
Contacteer:

Zie je handleiding en de Schwalbe Tech Info op hun website.
scary
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 11 juli 2004, 19:58
Contacteer:

stap 1 Druk op de mode knop 1 tot de dagafstand op het display staat.
stap 2 druk 3 sec op mode knop 1. Boven in het display verschijnd WS1 en KMH of MPH.Onder in het display knippert afwisselend ENTER KM of MIJL en KMH of MPH.
stap 3 met knop 2 kun je kiezen.
Stap 4 Druk kort op knop 1 en dan kun je je wielomterk invoeren.
zubbel
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: wo 24 maart 2004, 16:13
Mijn mountainbike: Giant XTC1 composite [26"]

thanks voor de info, heb hem volgens mij nu weer goed staan ... van het weekend maar eens kijken of het een beetje klopt :-q
patch
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: di 1 februari 2005, 18:23
Mijn mountainbike: Trek 8000

Voor de meest nauwkeurige wielomtrek kun je ook gewoon de afstand van 1 wielomwenteling meten. Dat doe je als volgt.

Pomp je band op tot de gewenste spanning. Zet je wiel met het ventiel rechtopstaand op het laagste punt. zet hier een streepje op de grond. Klim op je fiets en rij 1 wielomwenteling (tot je ventiel dus weer beneden is) naar voren. Zorg ervoor dat je hierbij een normale rijdruk op je stuur uitoefend. Nu zet je weer een streepje. De afstand tussen de twee streepjes is de wielomtrek voor jouw velg-band combie, met jouw gewicht en bandenspanning etc.

De waardes in de handleiding wijken hier altijd iets van af is mijn ervaring.
Plaats reactie