been beschermer

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
Endorfinbiker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 20:17
Mijn mountainbike: Soon more info
Contacteer:

Afbeelding
beste bikers, ik weet dat ik de enige ben die een beschermer draag als marathon xc biker (en dat is ook maar goed ook wens het niemand toe) maar ik draag op het moment deze beschermer hier boven... misschien iemand die down hill of 4x4 doet en toevallig op het forum komt hier!!??, en weet waar ik deze hier onder kan krijgen en of je ermee lange aftanden mee kan fietsen zonder problemen te krijgen?

en ik weet waar ze te koop zijn... het is namelijk wel te bestellen maar zou ze liever ergens eerst willen passen....
Afbeelding
thanks JB
Laatst gewijzigd door Endorfinbiker op do 17 februari 2005, 00:08, 1 keer totaal gewijzigd.
ride like hell www.jeanbiermans.com het finischer T-shirt is binnen!!
Rodger
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6170
Lid geworden op: do 27 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: <<<<< Yeti AS-X >>>>>
Contacteer:

Ollie verkoopt 661: bicycles24 @ hotmail.com
Hij is altijd wel ergens in het land te vinden, mail em even en vraag
of je die dingen kan passen.

Persoonlijk verklaar ik je voor gek om met die dingen lange afstanden
te gaan fietsen maar goed, met zelfvertrouwen op een bike zitten is
ook heel belangrijk.
<3
Dr Paaj

Jean graag meer uitleg, zodat het duidelijker is voor anderen waarom je zulke bescherming draagt. Wie weet komt er nog een betere oplossing :-q
Niels
Prutser
Prutser
Berichten: 1554
Lid geworden op: do 4 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Sensa, sensa, sensa, intersens.

Dr Paaj schreef:Jean graag meer uitleg, zodat het duidelijker is voor anderen waarom je zulke bescherming draagt. Wie weet komt er nog een betere oplossing :-q
Idd, een marathon met scheenbeschermers zou ik niet trekken.
Van wielrennen, via bos-wielrennen, mountainbiken, downhill mountainbiken (geen talent wel fun) en triatlon nu weer op de mountainbike. I.P.T. for life ;-)
Endorfinbiker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 20:17
Mijn mountainbike: Soon more info
Contacteer:

hier ff de reden waarom!
In 1991 heb ik een zwaar ongeval gehad, ben aangereden door een stadsbus te Maastricht ben ik 15 m mee getrokken met mijn been tussen het spatbord en het wiel door dit ongeval was ik bijna mijn been tot aan mijn knie kwijt geweest!!
met 3 OP's van tussen de 5 en 8 uur hebben diverse Doktoren mijn been weer aan elkaar genaaid diverse spieren,pezen ,huid,vel was er af gescheurd.
met huidstransplantatie hebben ze het weer redelijk goed gekregen...
na 2 jaar kon ik weer zonder krukken lopen!, het leven gaat verder.... helaas door nu mijn eigen fout kreeg ik in 1994 nog een zwaar ongeval met mijn auto die uit de bocht vloog tegen een viaduct
:linker voet verbrijzeld,organen wat niet meer werkten,diverse snijwonden,onderrug zwaargekneusd,tja daar ging Jean weer het ziekenhuis in alweer opnieuw moeten leren lopen in een vlinderbad...
wat ik er nu van over heb gehouden is artrose in de knie en mijn linker voet onderrug klachten erysipelas alias wondroos (ontsteking in mijn been) gelijk aan Hersenvlies ontsteking Malaria.... ik krijg dan hogekoortspieken 42graden erg koud begin te ijlen bloedzakkingen enz enz tja en dat soms 3 keer per jaar !!

@Rodger,dit is het z'n beetje naja beetje! :~ het gaat er dus om dat het vlees niet mag beschadigen.. niet zo zeer om zelfvertrouwen .... :wink:
@Niels, tja ik weet maar ik rij er nu al zo lang mee je merkt het niet eens meer en waar een wil is ,is een weg :-q
ride like hell www.jeanbiermans.com het finischer T-shirt is binnen!!
Endorfinbiker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 20:17
Mijn mountainbike: Soon more info
Contacteer:

Dr Paaj schreef:Jean graag meer uitleg, zodat het duidelijker is voor anderen waarom je zulke bescherming draagt. Wie weet komt er nog een betere oplossing :-q
ok Dr Paaj thanks dude :-q
ride like hell www.jeanbiermans.com het finischer T-shirt is binnen!!
Jass
Reporter
Reporter
Berichten: 4080
Lid geworden op: wo 15 augustus 2001, 02:00
Mijn mountainbike: ::: Specialized SX Trail ::: Trek Ticket :::
Contacteer:

Ga eens in Noord Italie rijden. Genoeg XC-ers die met scheenbeschermers rijden (vaak omhoog om de bovenbuis of in de rugzak) naar beneden met die dingen om. Waarschijnlijk omdat daar de ondergrond allemaal wat steniger, rotsiger en scherper is en de afdalingen heel vaak een stukje heftiger dan Duitsland en zelfs de Ardennen :wink:

Maar ze hebben ook scheenbeschermers bij Bike2Build toch? En die hebben een winkel in Vlaardingen waar je langs kan :-q
.:Actionsports - Lifestyle - Photography:.
::: Jasper Leenarts Photography :::
Rodger
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6170
Lid geworden op: do 27 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: <<<<< Yeti AS-X >>>>>
Contacteer:

Jass schreef: Maar ze hebben ook scheenbeschermers bij Bike2Build toch? En die hebben een winkel in Vlaardingen waar je langs kan :-q
Volgens mij alleen het harde materiaal van Speedstuff maar een belletje
naar ze moet afdoende zijn.

@ Endorfinbiker: Mijn hemel wat een verhaal joh! Maar goed, ik begrijp je nu. Succes met het vinden van goede beschermers.
<3
Pino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: di 18 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Breezer Thunder 1993 en nog het nodige plastic
Contacteer:

Er was toch een winkel in Brabant die 661 op voorraad heeft?

Als ik weer met de tandem de Alpen inga, gaat er ook in XC-mode een hoop protection aan.
Alle verzorgers de wielerwereld uit !
SebaZ
All rounder
All rounder
Berichten: 100
Lid geworden op: zo 15 juni 2003, 12:51
Mijn mountainbike: Cube LTD Team

Afbeelding

Ik heb een tijd geleden deze bij Ollie gekocht. Ze zijn veel zachter en felixibeler dan die dingen van hard plastic en ze beschermen goed genoeg.
Je hebt er ook knie stukken voor die je los erbij kan kopen, dat is opzich wel handig omdat ze dan vast zitten met klitteband waardoor ze nooit afzakken.

Misschien eens vragen of hij die nog heeft.
Dr. Eskimo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3057
Lid geworden op: wo 13 maart 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9
Contacteer:

Je bent niet de enige die XC rijdt met bescherming. Ook hier in Wales zie je toch aardig wat mensen met scheen en kniebeschermers. Vooral vanwege de scherpe rotsige ondergrond. Leistenen zijn knap scherp en goed glad als het nat is. Misschien dat je hier nog wat tips kunt vinden:

http://www.mtb-wales.com/modules.php?op ... orderdate=

Ik weet niet of die 661 een beetje goed ventileren en niet al teveel gaan schuren. Ik heb zelf Dianeses. Die heb ik nog niet voor lange afstand XC gebruikt omdat ik geen echte XC fiets op dit moment heb.
Volgende heb ik er echter weer een en wil ik ze uitproberen op langere afstand. Mijn bevindingen laat ik dan wel even weten.
Ik zou in ieder geval aanraden om ze te passen!
Endorfinbiker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 20:17
Mijn mountainbike: Soon more info
Contacteer:

nou hier kom ik al een end mee.. fred v zetten neemt me als ze het kunnen vinden bij Evert (bilthoven) een beschermer mee die ik zocht om te passen! :-q ps ik draag er alleen eentje links met mountainbiken... bij wegkoersen nooit !,alhoewel je het in mijn geval misschien beter wel met doen :roll: maar goed ik ga eens opzoek en dan zal het wel lukken :-q
ride like hell www.jeanbiermans.com het finischer T-shirt is binnen!!
Plaats reactie