tbfkad schreef:Chain suck is wanner de ketting tss het kleinste blad en het frame vast zit.
Dit kan te wijten zijn aan een versleten ketting, tandbladen, slecht afgestelde voor der,...
Een goede beschrijving van chainsuck kan je ook terug vinden op de site van de rode lintjes.
Dit klopt niet wat je zegt, dit hieronder is chainsuck
Dit is wel een hele heftige. Volgens mij is 't al een chainsuck als de ketting aan het ketting blad blijft hangen. Hierdoor slaat komt de ketting tegen het frame aan, als je dan even terug trapt is 't al weer over. Enkel als je als een lompe boer op je pedalen aan 't stampen bent krijg je situaties zoals hierboven op de foto. Normaal gesproken hou je ook alleen wat krasjes over op de chainstay. Tuurlijk is er kans dat hij vast komt te zitten, maar tot aan de kooi van de voorderalleur is wel heel extreem.
tbfkad schreef:Chain suck is wanner de ketting tss het kleinste blad en het frame vast zit.
Dit kan te wijten zijn aan een versleten ketting, tandbladen, slecht afgestelde voor der,...
Een goede beschrijving van chainsuck kan je ook terug vinden op de site van de rode lintjes.
Dit klopt niet wat je zegt, dit hieronder is chainsuck
Zelfs de derailleur voor is naar boven gedrukt.
Ik vrees dan dat wij Belgen een heel andere omschrijving hebben van chain suck dan jullie. Dit is namelijk de schade die chain suck teweeg brengt aan het frame.
En volgens mij is dat toch te wijten aan het feit dat je ketting tss je kleinste blad en je frame vast komt te zitten, door de redenen hierboven al eerder aangehaald.
Eigenwijs !
Foto laat wel degelijk chainsuck zien.
Dat je keting tussen het (kleine) tandwiel en je frame komt te zitten is het gevolg.
De foto die jij laat zien is van een Spec. Epic, die hebben zo weinig ruimte tussen tandwielen en frame dat 1x chainsuck bijna de achtervork doorzaagt.
Daar is al een topic over geweest, en je kan een andere, verbeterde achterbrug krijgen bij je dealer.
tbfkad schreef:Chain suck is wanner de ketting tss het kleinste blad en het frame vast zit.
Dit kan te wijten zijn aan een versleten ketting, tandbladen, slecht afgestelde voor der,...
Een goede beschrijving van chainsuck kan je ook terug vinden op de site van de rode lintjes.
Dit klopt niet wat je zegt, dit hieronder is chainsuck
Zelfs de derailleur voor is naar boven gedrukt.
Dat is een minder handig iemand die z'n benen stil had moeten houden.
Laatst gewijzigd door Niels op zo 13 februari 2005, 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Van wielrennen, via bos-wielrennen, mountainbiken, downhill mountainbiken (geen talent wel fun) en triatlon nu weer op de mountainbike. I.P.T. for life ;-)
Als je doortrapt tijdens een chainsuck dan krijg je dat, hou je op tijd je benen stil dan gebeurt het niet.
Van wielrennen, via bos-wielrennen, mountainbiken, downhill mountainbiken (geen talent wel fun) en triatlon nu weer op de mountainbike. I.P.T. for life ;-)
ik heb ook zoiets gehad! http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... ghlight=ta
De diktes van de bladen verschillen. Na de H/L stops ruimer en de kabel wat strakker ging het wel weer. Ik wil weer een TA blad 32/104 kopen!