Is dit ook Chainsuck?

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
sgsdebruijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 17 november 2003, 22:27
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper M4 en nog wat Rocky's
Contacteer:

tbfkad schreef:Chain suck is wanner de ketting tss het kleinste blad en het frame vast zit.
Dit kan te wijten zijn aan een versleten ketting, tandbladen, slecht afgestelde voor der,...
Een goede beschrijving van chainsuck kan je ook terug vinden op de site van de rode lintjes.
Dit klopt niet wat je zegt, dit hieronder is chainsuck

Afbeelding

Zelfs de derailleur voor is naar boven gedrukt.
guido_gorisse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: zo 16 november 2003, 19:34
Mijn mountainbike: Scott Scale 710
Contacteer:

Dit is wel een hele heftige. Volgens mij is 't al een chainsuck als de ketting aan het ketting blad blijft hangen. Hierdoor slaat komt de ketting tegen het frame aan, als je dan even terug trapt is 't al weer over. Enkel als je als een lompe boer op je pedalen aan 't stampen bent krijg je situaties zoals hierboven op de foto. Normaal gesproken hou je ook alleen wat krasjes over op de chainstay. Tuurlijk is er kans dat hij vast komt te zitten, maar tot aan de kooi van de voorderalleur is wel heel extreem.
tbfkad
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 7 februari 2005, 15:50
Mijn mountainbike: B1

sgsdebruijn schreef:
tbfkad schreef:Chain suck is wanner de ketting tss het kleinste blad en het frame vast zit.
Dit kan te wijten zijn aan een versleten ketting, tandbladen, slecht afgestelde voor der,...
Een goede beschrijving van chainsuck kan je ook terug vinden op de site van de rode lintjes.
Dit klopt niet wat je zegt, dit hieronder is chainsuck

Afbeelding

Zelfs de derailleur voor is naar boven gedrukt.

Ik vrees dan dat wij Belgen een heel andere omschrijving hebben van chain suck dan jullie. Dit is namelijk de schade die chain suck teweeg brengt aan het frame.

http://jannuyttens.fotopic.net/p6529296.html

En volgens mij is dat toch te wijten aan het feit dat je ketting tss je kleinste blad en je frame vast komt te zitten, door de redenen hierboven al eerder aangehaald.
Walter
Genius
Genius
Berichten: 1838
Lid geworden op: ma 1 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Super Light "met" en een On One Inbred "zonder".
Contacteer:

Eigenwijs !
Foto laat wel degelijk chainsuck zien.
Dat je keting tussen het (kleine) tandwiel en je frame komt te zitten is het gevolg.
De foto die jij laat zien is van een Spec. Epic, die hebben zo weinig ruimte tussen tandwielen en frame dat 1x chainsuck bijna de achtervork doorzaagt.
Daar is al een topic over geweest, en je kan een andere, verbeterde achterbrug krijgen bij je dealer.
sgsdebruijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 17 november 2003, 22:27
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper M4 en nog wat Rocky's
Contacteer:

tbfkad heeft ook eigenlijk wel gelijk, zat ff met wat anders in mijn hoofd.

Maar Guido_Gorriso heeft geen gelijk, dit heeft niets met lompe honden te maken maar met tijdens het aanzetten krijgen van chainsuck!!!

Chainsuck voel je meestl pas als de boel vastzit!! dit waren zeer slechte omstandigheden in de Drunense Duinen vorih jaar!
Niels
Prutser
Prutser
Berichten: 1554
Lid geworden op: do 4 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Sensa, sensa, sensa, intersens.

sgsdebruijn schreef:
tbfkad schreef:Chain suck is wanner de ketting tss het kleinste blad en het frame vast zit.
Dit kan te wijten zijn aan een versleten ketting, tandbladen, slecht afgestelde voor der,...
Een goede beschrijving van chainsuck kan je ook terug vinden op de site van de rode lintjes.
Dit klopt niet wat je zegt, dit hieronder is chainsuck

Afbeelding

Zelfs de derailleur voor is naar boven gedrukt.
Dat is een minder handig iemand die z'n benen stil had moeten houden.
Laatst gewijzigd door Niels op zo 13 februari 2005, 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Van wielrennen, via bos-wielrennen, mountainbiken, downhill mountainbiken (geen talent wel fun) en triatlon nu weer op de mountainbike. I.P.T. for life ;-)
sgsdebruijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 17 november 2003, 22:27
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper M4 en nog wat Rocky's
Contacteer:

Nou nou,

lompe boer, lompe lul :~

moet niet gekker worden, zo word ik niet door vrienden genoemd.
Bedankt voor de complimenten maar waarop word het gebaseerd?
Niels
Prutser
Prutser
Berichten: 1554
Lid geworden op: do 4 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Sensa, sensa, sensa, intersens.

Als je doortrapt tijdens een chainsuck dan krijg je dat, hou je op tijd je benen stil dan gebeurt het niet.
Van wielrennen, via bos-wielrennen, mountainbiken, downhill mountainbiken (geen talent wel fun) en triatlon nu weer op de mountainbike. I.P.T. for life ;-)
guido_gorisse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: zo 16 november 2003, 19:34
Mijn mountainbike: Scott Scale 710
Contacteer:

Amen
marrcel
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: vr 5 maart 2004, 21:24
Mijn mountainbike: Bianchi Mutt 7300 en Stumpjumper FSR

ik heb ook zoiets gehad!
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... ghlight=ta
De diktes van de bladen verschillen. Na de H/L stops ruimer en de kabel wat strakker ging het wel weer. Ik wil weer een TA blad 32/104 kopen!
achterspatbord = wasmachinelagerspaardekje
Plaats reactie