Ik ben op zoek naar een fietsdrager/houder voor in de auto. Gewoon volgens het principe: Voorwiel eruit, fiets in de auto, vastzetten, klaar.
Mijn speurtocht op het net brengt mij bij Thule en verder wat kleine duitse makers.
Heeft iemand ervaring met zo'n ding? Zo ja, welk merk (en eventueel ook je eigen auto), wat voor een bevestiging en bevalt het.
En, natuurlijk, waar kan ik hem kopen.
Fietsdrager/houder voor in de auto.
Volgens mij is zoiets ook wel zelf te fabriceren met een snelspanner en wat inventiviteit...
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
Mijn wielen laat ik ook spaken.jf schreef:Volgens mij is zoiets ook wel zelf te fabriceren met een snelspanner en wat inventiviteit...
Ben niet echt een grote metaalwerker/bewerker, het gaat mij er om dat het zaakje een beetje stevig in de auto blijft staan. Er zijn kant en klare oplossingen en ik ben benieuwd naar ervaringen en suggesties.
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
Om het allemaak een beetje te verduidelijken:
Van Thule:
Deze komt uit Duitsland, van Radstand.de:
en deze ook, van Bikeinside.de:
Uw mening graag.
Van Thule:
Deze komt uit Duitsland, van Radstand.de:
en deze ook, van Bikeinside.de:
Uw mening graag.
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
-
- All rounder
- Berichten: 131
- Lid geworden op: di 14 september 2004, 21:24
- Mijn mountainbike: Red Bull Werks CC-400, RS Reba, XT, Louise FR
- Contacteer:
Dat lijkt me wel handig, als het maar past in onze auto dan. Alleen denk ik dat ze in verhouding wel weer duur zijn. Thule: 85 euro! Radstand: 135 euro!
Aan de andere kant kost een trekhaak ongeveer 350 euro en een fietsenrek ongeveer tussen de 75 en 275 euro.
Als je een stevige plank hebt en een blok erop van 100mm breed met een gat erin, zou je daar ook je vork op moeten kunnen zetten met een snelspanner. Je zou ook een oude naaf kunnen zoeken, die vastzetten op een plank en daar je voorvork op vastmaken. Alleen rekening houden met evt. schijfremklauwen.
Voor de achterkant kan je hetzelfde doen maar dan 135mm geloof ik. Alleen zit je daar met de derailleur, die moet wel vrij komen te hangen. Ook oppassen voor het voorste tandwielblad, want daar mag hij niet op rusten.
Ik moet toch eens de auto op gaan meten, kijken of dit mogelijk is.
Aan de andere kant kost een trekhaak ongeveer 350 euro en een fietsenrek ongeveer tussen de 75 en 275 euro.
Als je een stevige plank hebt en een blok erop van 100mm breed met een gat erin, zou je daar ook je vork op moeten kunnen zetten met een snelspanner. Je zou ook een oude naaf kunnen zoeken, die vastzetten op een plank en daar je voorvork op vastmaken. Alleen rekening houden met evt. schijfremklauwen.
Voor de achterkant kan je hetzelfde doen maar dan 135mm geloof ik. Alleen zit je daar met de derailleur, die moet wel vrij komen te hangen. Ook oppassen voor het voorste tandwielblad, want daar mag hij niet op rusten.
Ik moet toch eens de auto op gaan meten, kijken of dit mogelijk is.
Tja, ik heb dus geen trekhaak.BounceMeister schreef:Dat lijkt me wel handig, als het maar past in onze auto dan. Alleen denk ik dat ze in verhouding wel weer duur zijn. Thule: 85 euro! Radstand: 135 euro!
Aan de andere kant kost een trekhaak ongeveer 350 euro en een fietsenrek ongeveer tussen de 75 en 275 euro.
Een metaalbewerker was ik al niet, hout wel gaat wat beter, maar ik was gewoon op zoek naar een praktische en eenvoudige oplossing.BounceMeister schreef:Als je een stevige plank hebt en een blok erop van 100mm breed met een gat erin, zou je daar ook je vork op moeten kunnen zetten met een snelspanner. Je zou ook een oude naaf kunnen zoeken, die vastzetten op een plank en daar je voorvork op vastmaken. Alleen rekening houden met evt. schijfremklauwen.
Voor de achterkant kan je hetzelfde doen maar dan 135mm geloof ik. Alleen zit je daar met de derailleur, die moet wel vrij komen te hangen. Ook oppassen voor het voorste tandwielblad, want daar mag hij niet op rusten..
Volgens mij past het zelfs in auto van formaat Golf, maar dan moet misschien wel je zadel er af.BounceMeister schreef:Ik moet toch eens de auto op gaan meten, kijken of dit mogelijk is.
De kosten heb ik er na 3x lokaal een rondje maken ipv de Veluwe al weer uit.
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
-
- All rounder
- Berichten: 107
- Lid geworden op: wo 29 september 2004, 12:53
- Mijn mountainbike: Cube LTD 3 2004
als ik in mijn golf (4) de zitting omhoogklap en de rugleuning neerklap, krijg ik net m'n fiets met achterwiel in de auto. Daarvoor moet idd dan wel het zadel eraf. Zo gaat de klep net dicht (tegen achterwiel).
Als er 2 fietsen meegaan moet je ze wel schuin in de auto zetten, en is zo'n vasthoudsysteem voor de voorvork wel een oplossing maar wel prijzig
Als er 2 fietsen meegaan moet je ze wel schuin in de auto zetten, en is zo'n vasthoudsysteem voor de voorvork wel een oplossing maar wel prijzig
tis een kwestie van geduld tot heel Holland Limburgs lult (of er komt fietsen)
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2021
- Lid geworden op: di 7 september 2004, 21:05
- Mijn mountainbike: Kona Manomano
Wat is er mis met gewoon fiets in de auto leggen? Evt. voorwiel eraf.
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29963
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Veel te gewoon, dat doet iedereen al.
En naar volle tevredenheid moet ik zeggen.
En naar volle tevredenheid moet ik zeggen.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Niks mis mee, deed ik ook al, maar als de fiets rechtop staat, hou je meer ruimte voor andere dingen. Dat is dus beetje het idee.Kjiratsiekoedel schreef:Wat is er mis met gewoon fiets in de auto leggen? Evt. voorwiel eraf.
Het beviel ook wel, maar zoals al gezegd, ik zoek wat extra ruimte.ThaSingleTrackMastah schreef:Veel te gewoon, dat doet iedereen al.
En naar volle tevredenheid moet ik zeggen.
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
Bij al die systemen moet je sowieso je zadel laten zakken of de zadelpen uit het frame halen.
Maar waarvoor heb je al die extra ruimte nodig? Of, wat ik me eignelijk afvraag: is het niet een hele investering voor een probleem dat zelden optreedt?
Maar waarvoor heb je al die extra ruimte nodig? Of, wat ik me eignelijk afvraag: is het niet een hele investering voor een probleem dat zelden optreedt?
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
-
- All rounder
- Berichten: 131
- Lid geworden op: di 14 september 2004, 21:24
- Mijn mountainbike: Red Bull Werks CC-400, RS Reba, XT, Louise FR
- Contacteer:
Het lijkt me ook handig als je 2 fietsen mee wilt nemen, en nog wat spullen.
Nou, dat hoeft dus niet. Dat past wel, dat heb ik al gechecked, het zadel blijft zoals hij is.jf schreef:Bij al die systemen moet je sowieso je zadel laten zakken of de zadelpen uit het frame halen.
Maar waarvoor heb je al die extra ruimte nodig? Of, wat ik me eignelijk afvraag: is het niet een hele investering voor een probleem dat zelden optreedt?
Wat ik wil, is mijn fietsen (2) in de auto meenemen, samen met de rest van mijn zooi, zodat ik, als ik eens een lang weekend richting Ardennen ofzo ga, rustig ergens kan gaan koffie drinken zonder dat mijn fietsen worden gejat, en dat ik ook zonder probleem bij mijn andere zooi kan. Wat dan netjes naast de fiets staat ipv erop erdoor of eronder.
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
-
- All rounder
- Berichten: 107
- Lid geworden op: wo 29 september 2004, 12:53
- Mijn mountainbike: Cube LTD 3 2004
Ik heb getwijfeld om een bestelbus met dubbele cabine te kopen. Mooi fietsen achterin zonder wielen te demonteren, tassen, koffers, gereedschap en andere zooi erbij en geen hond die het ziet (of jat)....
Maar belasting-innend Nederland moest het grijze kenteken voor particulieren afschaffen.... Ben ik blij dat ik het niet gedaan heb
Maar belasting-innend Nederland moest het grijze kenteken voor particulieren afschaffen.... Ben ik blij dat ik het niet gedaan heb
tis een kwestie van geduld tot heel Holland Limburgs lult (of er komt fietsen)
Dat dacht ik al. Is dit misschien een idee? http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 317#253317VeeDee schreef:Wat ik wil, is mijn fietsen (2) in de auto meenemen, samen met de rest van mijn zooi, zodat ik, als ik eens een lang weekend richting Ardennen ofzo ga, rustig ergens kan gaan koffie drinken zonder dat mijn fietsen worden gejat, en dat ik ook zonder probleem bij mijn andere zooi kan. Wat dan netjes naast de fiets staat ipv erop erdoor of eronder.
Scheelt je de aanschaf van zo'n duur ding...
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.