Fietscomputer

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
Knaag
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 191
Lid geworden op: do 20 januari 2005, 23:24
Mijn mountainbike: Cube ltd3 (2004/2005), Batavus Torix B1 (1995)
Contacteer:

Yo, ik checkte net ff naar een geschikte kilometer teller, en ik zag deze.

Afbeelding

Een draadloze teller van shimano, mij viel echter de volgende zit op;

-graphic gear position display

Kan deze teller ook je versnellingen aangeven??
ErikBOZZZZZZZZ
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: di 25 november 2003, 08:24
Mijn mountainbike: Koga X-Runner

Ja, maar dit is een dunbander-computer, de flightdeck. In de handgrepen zitten dan de sensoren om de computer te regelen. Hoef je je handen niet meer van het stuur te halen! Voor zover ik weet is dit systeem er nog niet voor MTB.
Wheelies Suck!
michiel_debuck
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: zo 14 maart 2004, 23:07
Mijn mountainbike: Granville Reeves SLD

Toch wel, er zijn 2 versies en 1 ervan kan gebruikt worden samen met sommige shimano shifters voor mtb.

Maar waarom wil je zien op welke versnelling je rijdt als je gewoon naar beneden hoeft te kijken en de prijs is toch ook redelijk hoog, een gewone heb je al voor 20 euro.

Michiel
Metalbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 97
Lid geworden op: za 8 mei 2004, 20:38
Mijn mountainbike: Viper Sickboy

Is inderdaad ook een mtb versie

Die rondjes(ovaaltjes) die je in de display daar ziet geven de versnellingen aan,

in dit geval dus het grote blad vóór en het kleinste blad achter
Ze kunnen beter over je fiets lullen dan over je lul fietsen
Singlespeed: minder is meer...
BounceMeister
All rounder
All rounder
Berichten: 131
Lid geworden op: di 14 september 2004, 21:24
Mijn mountainbike: Red Bull Werks CC-400, RS Reba, XT, Louise FR
Contacteer:

Naar deze fietscompu heb ik ook gekeken, in eerste instantie leek het me wel leuk, maar ze zijn eigenlijk best duur en geven niet echt nuttige info lijkt me.
Je moet er geschikte shimano versnellingshendels voor hebben, want daar sluit je de knopjes (met draad) op aan. De snelheidssensor in de spaken zal dan wel draadloos zijn. Er zijn idd ook modellen die geschikt zijn voor 3 voorbladen.
Ik denk dat je meer hebt aan een ander merk met evt. een cadence meter erop, die meet je trapfrequentie aan de crancks en rekent het niet uit aan de hand van snelheid en verzet zoals de shimano doet.
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

BounceMeister schreef: Ik denk dat je meer hebt aan een ander merk met evt. een cadence meter erop, die meet je trapfrequentie aan de crancks en rekent het niet uit aan de hand van snelheid en verzet zoals de shimano doet.
Die logica ontgaat mij even..... bij een goed ingesteld flightdeck klopt de trapfrequentie zeer goed. Stel dat ie er door harde of zachte banden eens 3 slagen/minuut naast zit, wat dan nog? Daar valt of staat je training niet mee hoor.
Bicycle, bicycle, bicycle
Exar
Genius
Genius
Berichten: 1777
Lid geworden op: do 21 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark
Contacteer:

Inderdaad, MTB computertje is gelijk aan de race versie, alleen de verbinding naar de shifters is anders. Behalve het verzet geeft hij ook de trapverhouding aan en allerlei andere dingen die je 1x leuk vindt en daarna weinig mee doet, uiteindelijk zijn het toch de standaard functies die je het meeste gaat gebruiken, de gadgets zouden niet de doorslag moeten geven.
Plaats reactie