Hulpje voor doe-het-zelf wielbouwers met Mac OS X

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
Castor
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4488
Lid geworden op: zo 23 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz VPFree, SRAM X9, Boxxer Ride, Fox DHX5, Truvativ Holzfeller, Hayes El Camino

Ik weet het, het is een niche, maar een leuk initiatief.

Een gratis spaaklengte calculator, met naaf en velg database, met o.a. 26" velgen. De database is enigszins verouderd - bv nieuwe modelnamen van Mavic zijn niet doorgevoerd.

http://www.ct.se/spokcalc/index.html

screenshot:
http://www.ct.se/spokcalc/spokcalc.jpg
The freedom to ride where you want, when you want.
Kurgan
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 349
Lid geworden op: za 25 december 2004, 03:01

Zo zijn er nog meer, zoals bijvoorbeeld deze.

DT swiss heeft er ook eentje (nogal beperkt) en die kun je hier vinden, links bij DTools.

En als je even googelt op "spoke length calculation"(of je klikt hier als je erg lui bent
:wink: ) vind je er nog veel meer. Internet is toch wel iets heel moois.
Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.
Rodger
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6170
Lid geworden op: do 27 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: <<<<< Yeti AS-X >>>>>
Contacteer:

Kurgan schreef:Zo zijn er nog meer, zoals bijvoorbeeld deze.
Dat weet die maffe Mac-freak ook wel.
Het gaat erom dat het dus ook nu voor Apple is.
Persoonlijk vind ik dat iedereen hier met een Apple geband moet worden.
Maf apart volk, nog erger dan Friezen.
<3
kieskes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 217
Lid geworden op: do 27 mei 2004, 17:54
Mijn mountainbike: Spectral CF 9.0

Persoonlijk vind ik dat iedereen hier met een Apple geband moet worden.
Maf apart volk, nog erger dan Friezen.
duidelijk iemand die er nog nooit mee gewerkt heeft/oogkleppen op heeft.

Mac's zijn super! :-q
Steelboy
Genius
Genius
Berichten: 1945
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 22:56

Rodger schreef: Dat weet die maffe Mac-freak ook wel.
Het gaat erom dat het dus ook nu voor Apple is.
Persoonlijk vind ik dat iedereen hier met een Apple geband moet worden.
Maf apart volk, nog erger dan Friezen.
terugnemen of doorslikken Rodgah!
Kurgan
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 349
Lid geworden op: za 25 december 2004, 03:01

Apple gebruikers zijn slimmer dan mensen die alleen maar een PC hebben, daarom worden ze ook niet begrepen. Zie bijvoorbeeld het onderstaande verhaal:

Drie Apple programmeurs en drie Microsoft programmeurs gaan per trein naar een conferentie. Op het station kopen de Microsoft programmeurs elk een kaartje. Tot hun verbazing kopen de drie Apple programmeurs maar één kaartje.

“Hoe kunnen jullie nou met zijn drieën op één kaartje reizen?” wil een van de Microsoft programmeurs weten.
“Wacht maar af en je ziet het vanzelf” is het antwoord.

Ze stappen allemaal op de trein. De Microsofters gaan in de coupé zitten, maar de Apple werknemers gaan met z’n drieën op het toilet zitten. Vlak na het vertrek komt de conducteur de kaartjes controleren. Hij klopt op de deur van het toilet en zegt “Kaartje alstublieft.” De toiletdeur gaat een stukje open en het kaartje wordt aan de conducteur overhandigd, waarna deze doorloopt. De Microsoft programmeurs zien dit alles gebeuren en geven toe dat het een slim idee is.

Na afloop van de conferentie besluiten ze daarom (zoals altijd) de Apple programmeurs na te doen, en ze kopen dus maar één kaartje. Tot hun verbazing kopen de Apple mensen er helemaal geen.

“Hoe gaan jullie nou terug komen zonder kaartje?” vraagt een verbijsterde Microsoft programmeur.
“Wacht maar af en je ziet het vanzelf” is het antwoord.

Ze stappen weer met z’n allen in de trein. De Microsoft programmeurs gaan met zijn allen in het ene toilet, de Apple programmeurs in het andere. De trein vertrekt. Kort daarna komt een van de Apple programmeurs uit het toilet en loopt naar het toilet waar de Microsoft programmeurs zitten. Hij klopt op de deur en zegt: “Kaartje alstublieft…”
:-q :D
Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.
Niels
Prutser
Prutser
Berichten: 1554
Lid geworden op: do 4 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Sensa, sensa, sensa, intersens.

Whoooooo yeeeaaaaah!!

Oke genoeg van die Mac bullshit.
Van wielrennen, via bos-wielrennen, mountainbiken, downhill mountainbiken (geen talent wel fun) en triatlon nu weer op de mountainbike. I.P.T. for life ;-)
Plaats reactie