vervangen stuurbuis van een mx comp

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
DeKerfs
Genius
Genius
Berichten: 1090
Lid geworden op: za 15 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: N+1
Contacteer:

RonaldMcD schreef:
jeankrom schreef:Ja lijkt mij ook wel beter, een nieuwe buis kopen bij b2b in em er gelijk in laten zetten misschien.
ik heb die extender bekeken maar dat is volgens mij bedoeld om omte bouwen van 1 naar 1 1/8 en anders om ,vind ik er ook niet zo betouwbaar uitzien .
maar iig wel bedankt voor de ideeen :-q
Werkt anders prima in mijn Specialized P.3 :) En het is niet als ombouw van 1" naar 1 1/8" bedoeld, het is idd een EXTENDER. Verlenging van je vorkbuis. En ja het is tot nu toe nog betrouwbaar. Zit nog muurvast :)

Vraag is dan, heb jij die extender enkel in gebruik bóven het bovenste lager van je balhoofd, of verdwijnt een deel van die extender het frame in? Kortom, rust het bovenste lager op die extender...??
jeankrom
All rounder
All rounder
Berichten: 58
Lid geworden op: di 12 oktober 2004, 19:18
Mijn mountainbike: GT zaskar team

Bij mij zou die dan wel bruikbaar zijn want mijn stuurbuis komt natuurlijk nog een paar cm (de hoogte van mn stuurpen )boven mijn balhoofd lager uit.
Als een nieuwe stuurbuis niet kan lijkt dit toch de enige oplossing.
Goddam right it's a beautiful day
Sjase
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1457
Lid geworden op: do 6 februari 2003, 19:24
Contacteer:

jeankrom schreef:Bij mij zou die dan wel bruikbaar zijn want mijn stuurbuis komt natuurlijk nog een paar cm (de hoogte van mn stuurpen )boven mijn balhoofd lager uit.
Als een nieuwe stuurbuis niet kan lijkt dit toch de enige oplossing.
Dan is het idd geen probleem. Je wilt de buis dus verlengen zodat je je stuur wat hoger kunt zetten? Dan kun je evt. ook nog een iets langere stuurpen met een grotere hoek monteren.
jeankrom
All rounder
All rounder
Berichten: 58
Lid geworden op: di 12 oktober 2004, 19:18
Mijn mountainbike: GT zaskar team

Nee het probleem is dat ik een ander frame krijg(garantie geval)maar ik heb pas een nieuwe marzocchi gekocht en precies op maat afgezaagd.
De balhoofdbuis van het oude frame is nogal aan de korte kant,dus de kans is heel groot dat de balhoofdbuis van het nieuwe frame langer is.
Goddam right it's a beautiful day
Sjase
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1457
Lid geworden op: do 6 februari 2003, 19:24
Contacteer:

jeankrom schreef:Nee het probleem is dat ik een ander frame krijg(garantie geval)maar ik heb pas een nieuwe marzocchi gekocht en precies op maat afgezaagd.
De balhoofdbuis van het oude frame is nogal aan de korte kant,dus de kans is heel groot dat de balhoofdbuis van het nieuwe frame langer is.
Ja, das irritant. Zolang de stuurbuis boven de headset uitkomt - wat waarschijnlijk wel het geval is - kun je zonder problemen zo'n extender geval gebruiken.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

jeankrom schreef:Nee het probleem is dat ik een ander frame krijg(garantie geval)maar ik heb pas een nieuwe marzocchi gekocht en precies op maat afgezaagd.
De balhoofdbuis van het oude frame is nogal aan de korte kant,dus de kans is heel groot dat de balhoofdbuis van het nieuwe frame langer is.
Dan zou ik eerst het nw frame ff afwachten...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
jeankrom
All rounder
All rounder
Berichten: 58
Lid geworden op: di 12 oktober 2004, 19:18
Mijn mountainbike: GT zaskar team

Ja ja doe ik ook ,er is toch een klijne kans dat het allemaal gewoon past.
Maar mocht dat niet het geval zijn heb ik in ieder geval al een oplossing.
Goddam right it's a beautiful day
Superbärt
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2273
Lid geworden op: di 5 oktober 2004, 23:41

sorry voor de topicsnatch, maar:

moet je dan je starfangled nut verder de ori stuurbuis inslaan, deze extender er zetten, en je oude topcap-geval-ding vervangen door het exemplaar van bbb?
just to get my story right... kan nl ook een ideetje zijn voor mij.
I'm just here to regulate funkyness.
Als ik val dan sta ik op, en als ik sta dan val ik op.
"How does Danny Hart sit down with balls that big!?"
Plaats reactie