XT04 crank plastic ring gescheurd

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
hanz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1139
Lid geworden op: do 28 november 2002, 09:40
Mijn mountainbike: Canyon Lux

guido_gorisse schreef:
hanz schreef: Had ik ook gelezen.. dat de linker crankarm van XT en XTR er wel eens af wil vallen. Heb heb nog nooit eerder gehoord eigenlijk, maar de Fiets vertrouw ik ook niet altijd helemaal.
Toch is het een feit, ik heb het al twee keer gezien tijdens wedstrijden. Waarvan één keer bij een goede bekende was. Overigens was beide bij XT, weet niet of we daar conclusies uit mogen trekken.
Nou, vandaag heb ik het zelf ook ondervonden hoor.. :-? Ik was aan het biken en voelde een rare "wobbel" (zoals Bommie het noemt) in m'n crankarm en opeens hing deze aan m'n schoen. Wat bleek, het plastic ringetje is bij mij ook gescheurd. Ik had toevallig inbussleutels bij me.. maar het is dus niet mogelijk zonder dit plastic ringetje te rijden, de crankarm ging steeds weer los.

Bommie, hoe heb jij het nou opgelost? Xt of XTR ringetje erin gedaan... en kan je ze gewoon bij de betere LBS halen?
guido_gorisse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: zo 16 november 2003, 19:34
Mijn mountainbike: Scott Scale 710
Contacteer:

Bij bike2build hebben ze die dingen op voorraad (wel XT/LX)
wellicht zijn er meerdere LBS'en die ze ook hebben. Ik heb 'm bij b2b vandaan, heb echter nog geen XTR ring gevonden.
hanz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1139
Lid geworden op: do 28 november 2002, 09:40
Mijn mountainbike: Canyon Lux

Bike2build is een beetje ver weg voor mij.. maarja ik moet zo'n ding hebben voor zondag.. dan heb ik een wedstrijd.

Ik ga wel eens een paar LBS's langs
guido_gorisse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: zo 16 november 2003, 19:34
Mijn mountainbike: Scott Scale 710
Contacteer:

Als je morgen ochtend belt doen ze 't op de post en heb je 't zeker voor zondag.
hanz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1139
Lid geworden op: do 28 november 2002, 09:40
Mijn mountainbike: Canyon Lux

guido_gorisse schreef:Als je morgen ochtend belt doen ze 't op de post en heb je 't zeker voor zondag.
Ik ga morgen eerst hier in de buurt kijken.. en anders ga ik wel ff met de trein naar B2B... moet nog wel beetje trainen namelijk

Vandaag met een oude wielrenfiets het bos in geweest.. dat vond ik niet echt wat! :wink:
guido_gorisse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: zo 16 november 2003, 19:34
Mijn mountainbike: Scott Scale 710
Contacteer:

Hij kan in noodgevallen ook zonder kunststof ring gemonteerd worden, 't wel behelpen natuurlijk:


- Demonteer 't grote kettingblad.
- Nu kun je een lijmklem op de krankarmen zetten. Draai hem zomaar net vast genoeg dat hij blijft hangen. Let hier op, anders staat er teveel spanning op de lagers en rij je deze aan gort!!!
- Draai nu de imbus-boutjes in de linker krankarm goed vast. Evt met rode Locktite.
- Nu kan de lijmklem er weer af en 't grote ketting blad er weer op.

Klaar is Kees :-q
Plaats reactie