vastzittende Magura Julie: kopen of niet?

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
madmark
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 3 november 2004, 12:28
Mijn mountainbike: getunende Giant XtC NRS3

Ik zit te twijfelen tussen koop van 2 fietsen, 1 is uitgerust met Magura Julies uit 2001.

Fiets heeft schijnbaar sinds 2001 stilgestaan, probleem is dat de remmen voor en achter allebei zwaar aanlopen. Heb al even voorzichtig geprobeerd om remblokjes uit elkaar te duwen, maar heeft geen zin.

Rem is waarschijnlijk helemaal uitgedroogd? :-{ :~

Vraag: is het verstandig om deze remmen te kopen (icm de fiets).
Kan ik deze remmen weer bruikbaar maken met een beetje onderhoud? of heeft ie zo lang stilgestaan dat de afdichting misschien wel poreus gaat worden en gaat lekken?? Die Julie's hadden toch al wat problemen hoor ik hier en daar (wat voor problemen?), dus moet ik er uberhaupt wel in investeren? wat zijn de ervaringen..

(Fiets is het verder niet waard om er nieuwe remmen op te monteren, da's te kostbaar: dan kan ik beter de andere fiets nemen...)

Dank voor jullie reacties. :-q
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29978
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Wanneer de fiets 't niet waard is er evt een setje nw remmen tegenaan te gooien, dan vraag ik me af of je 'm wel moet kopen.
Beetje meer info over de 2 bikes kan natuurlijk geen kwaad voor een gedegen advies.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie