nieuwe RockShox Judy vork lekt

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Zeer dun vet dan.


Maar ook als het vet is, mag er niet zoveel uit lopen! Dus ik hoop dat ze er iets aan doen... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
theemutz
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2074
Lid geworden op: zo 8 juli 2007, 20:29

Soapy48 schreef: vr 11 januari 2019, 13:32 Ik snap dat de veer met andere olie en luchtkamer in de binnen poten zit.

De judy is toch een luchtgeveerde vork? Dan zit er zover ik het weet 5 ml dikke 15 W olie in de onderpoten en een beetje vet op de seals.
Soapy48
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: do 21 maart 2013, 16:35

Eerste ritten zitten er weer op nadat Mantel er ruim een week naar heeft "gekeken" Resultaat: lekt nog net zo hard als voorheen.
In de vork zelf zit maar 6ML 15W olie, maar ik denk dat de olie afkomstig is van de foam ringen onder de kering. Denk dat het pas stopt
als de foam ringen droog staan, want van die 6 ML 15w olie kan het toch niet afkomen, dat zit onderin het meest.

Baal er wel van, nieuwe fiets en ben ik 2 maanden aan het rommelen voor een oplossing die ik zo 123 nog niet zie. Mantel heeft in ieder geval
mijn vertrouwen niet meer :-{

Vraag aan Trek via de mail, resulteert ook in een grote stilte. :-q :-q

Waar en wat mijn volgende fiets ook gaat worden, ik weet wel waar ik niet moet zijn!
theemutz
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2074
Lid geworden op: zo 8 juli 2007, 20:29

Of de olie nou afkomstig is van de foamringen of ergens anders van, de seals moeten de olie binnenhouden toch?
Goede reclame voor Mantel dit :roll: Kun je Trek Nederland niet bellen, dat werkt misschien beter dan mailen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Precies wat onze theemuts zegt.
Die oile zat in de vork met een reden en hoort binnen te blijven.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie