Koude borst ondanks goede kleding

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Mario070 schreef: di 27 november 2018, 12:02
Jamis Diablo schreef: di 27 november 2018, 09:51

Het werkte echt goed, best een rare gewaarwording dat het shirt zo droog blijft.
Het beste kan je op hun site zelf bestellen, ze zijn in NL moeilijk te krijgen of tegen hogere prijzen.
29,- voor een goed ondershirt valt qua prijs ook wel mee.
Ik had ook een paar sokken besteld om boven de grens voor gratis verzenden te komen (70,-) en die zijn ook erg fijn, voeten blijven warm, maar niet zweterig warm.
https://www.brynje-shop.com/en/sportswe ... +Typ=Socks
Okee. .. :-q zou je mss ook de directe link van het shirt kunnen posten :D de link van de sokken heb ik :D :-q
Luie :tong
https://www.brynje-shop.com/en/sportswe ... yp=T-Shirt
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Prulleman schreef: di 27 november 2018, 11:56 ah, ok, maar in jou geval werkt Polypropylene-Mesh dus beter dan Merino?
Zondag een toertochtje hier in de buurt gedaan, maar als je dan even stil staat merk je pas hoe nat alles is van het zweet, dan koel je echt snel af... nu fiets ik ook met een thermo shirt van de decathlon + een softshell van de decathlon, dat zal wellicht niet de beste vocht afvoerende combinatie zijn..., maar bij lange ritten is het wel vervelend..
Ik weet niet of deze beter of anders werkt dan de Merino, want die heb ik niet gekocht.
Die Merino is wel warmer verwacht ik, want wordt aangeraden onder de 10 graden en de andere vanaf 20.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5875
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Thanks....meer iets van onhandig in combinatie met check check dubbel check.... :lol: :lol: :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

In dat kader, dan hier de link naar het shirt zelf, zag dat in de vorige link alle type shirts stonden.
https://www.brynje-shop.com/en/sportswe ... 0200-p6946

Staat ook bijzonder goed als je een keer met de gay pride mee wilt varen. :-q
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5875
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

:lol: :lol: maakt mij allemaal niet meer uit...ik ben toch niet meer te redden :D nadat ik 2 jaar terug had besloten :-D me zelf in deze strakke lycra pakjes te steken :o beetje vreemd...maar wel lekker... :D .. :lol: :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3299
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Jamis Diablo schreef: di 27 november 2018, 12:31 In dat kader, dan hier de link naar het shirt zelf, zag dat in de vorige link alle type shirts stonden.
https://www.brynje-shop.com/en/sportswe ... 0200-p6946

Staat ook bijzonder goed als je een keer met de gay pride mee wilt varen. :-q
Is het niet handiger om in de winter de versie met de lange mouwen te kiezen?
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Ligt er aan wat je er over heen draagt.
Ik heb er een goeie jas overheen die warm genoeg is. En als dat te koud is kan je de tweede laag met lange mouwen doen.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Ik heb de long sleeve super thermo besteld. Ben benieuwd, ik had de laatste paar ritjes dat het na 1 tot 1.5 uur toch wel begon af te koelen, met name door de hoeveelheid vocht. Dit was met een (duur) thermo shirt van de Decathlon. Als dit nog niet werkt, dan zal ik ook een ander jasje moeten denk ik (is nu ook van de Decathlon)
Gebruikersavatar
janvangastel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: ma 1 mei 2017, 18:59
Mijn mountainbike: Huizen
Contacteer:

Ik heb pas een merino wol base layer shirt (lange mouwen) gekocht bij Futurum. Ik had al hun gewone base layer shirts, maar deze is toch net iets warmer. Hij is ook iets dikker en zit iets loser als die gewone. Laatst gereden bij 0°, met over die merino alleen het four season shirt van Futurum en helemaal geen kou gehad. Onderweg stilstaan doe ik nooit, dus daar kan ik het niet koud van krijgen.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3299
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Prulleman schreef: ma 17 december 2018, 18:11 Ik heb de long sleeve super thermo besteld. Ben benieuwd, ik had de laatste paar ritjes dat het na 1 tot 1.5 uur toch wel begon af te koelen, met name door de hoeveelheid vocht. Dit was met een (duur) thermo shirt van de Decathlon. Als dit nog niet werkt, dan zal ik ook een ander jasje moeten denk ik (is nu ook van de Decathlon)
Zweten zal je altijd doen als je sport.
Kleding (hoe duur ook) krijgt de hoeveelheid zweet die je produceert met sporten niet weg.
Om niet af te koelen is het aan te raden een winddicht jasje aan te doen. Daar ga je ook van zweten, maar dan kan het zweet in ieder geval niet afkoelen door de rijwind.
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2136
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Bedankt voor dit topic en de tips voor de Brynje spullen.
Afgelopen zondag tijdens die koude mist lekker in Rhenen gefiets en geen last van kou en ook geen last van klamme kleding die koud wordt.
Ik heb een super thermo muts, shirt en longsleeve aangeschaft. Het shirt en muts zijn dus goed bevallen. :)
Huggiedug
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: za 28 februari 2004, 22:22
Mijn mountainbike: sworks

ik heb goede ervaringen met de kleding uit de Nike Pro lijn. Compression noemen ze dat, sluit heel nauw aan.

Met -2 afgelopen zondag een longsleeve shirt , een iets dikkere er nog overheen en een ademend jasje.

En gewoon een wielrenbroekie met deze dunne maar warm genoege trainings maillot eronder.

....en waterdichte winterhandschoentjes van sealskinz. geen muts, de helm is al warm zat.
rammen met die bak
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Hoe is de vocht afvoering van de Nike, blij je droog?
Huggiedug
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: za 28 februari 2004, 22:22
Mijn mountainbike: sworks

Jamis Diablo schreef: di 18 december 2018, 13:07 Hoe is de vocht afvoering van de Nike, blij je droog?
Nee, de onderste twee lagen worden wel nat (en de jas een beetje) maar heb er geen last van; het wordt niet koud. Als ik klaar ben doe ik meteen een droog onderste shirt aan, dan hou ik het warm.
rammen met die bak
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2136
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Ik heb ook zo'n Nike compression shirt.
Bij mij wordt die eerst nat en dan nat en koud.
Prima shirt hoor maar voor mij niet in de winter.
Plaats reactie