Koude borst ondanks goede kleding

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Ik heb hier zolang ik fiets al last van; een ijskoude buik en borst bij fietsen.
Ook al is de rest van mijn lijf warm en zweet ik, de voorkant blijft koud.
Ik heb shirts met windblokkers geprobeerd, veel laagjes, verschillende jassen. Maar niks helpt.
Vandaag bijvoorbeeld had ik een Craft ondershirt, Fox shirt met korte mouwen en Castelli Gabba 2
Niet de goedkoopste spullen, maar warm blijven ho maar.
Hebben jullie dat ook? Ideeën wat er aan te doen is?
Ik heb astma en dat speelt vaak op bij kouder weer en een koude borst is daar niet heel bevorderlijk voor.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Aan de buitenkant wind tegenhouden, op je lichaam zweet afvoeren.
En daartussen voldoende isolatie.
Maar dat klinkt hetzelfde als wat je al hebt gedragen... Toch?
Misschien is er aan de isolatie nog wat te verbeteren?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Dat is precies wat het ondershirt en de jas moeten doen. Die Gabba wordt door velen gezien als dé jas die ook als windstooper werkt.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5861
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Koud zweten: Oorzaken, bijkomende symptomen en behandelingen
‘Koud zweet’ of ‘koud zweten’ verwijst naar het plotselinge zweten dat niet afkomstig is van koude, hitte of inspanning. De medische term voor koud zweet is diaforese. Koud zweten vloeit voort uit een vecht- en vluchtreactie van het lichaam. Dit symptoom is een onderdeel van vele mogelijke milde problemen waaronder angst of een lage bloeddruk, maar soms verwijst dit eveneens naar ernstige onderliggende aandoeningen zoals onder andere een hartaanval. Diverse symptomen treden mogelijk op in combinatie met koud zweten. Het is belangrijk voor de arts om alle bijhorende klachten van koud zweten te kennen om de onderliggende oorzaak van koud zweten op te sporen en een juiste behandeling in te zetten. Een gezonde levensstijl volstaat meestal om koud zweten te verhelpen of voorkomen, maar een medicamenteuze behandeling is soms noodzakelijk.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5861
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Nou goed nieuws is anders.....maar ook ik heb het en ook aan de voorkant :( maar heb er gelukkig (denk ik) geen last van en ik merk het vooral zomers alles bloed heet en buik en borst zijn koud....dus is wat hierboven staat waar, dan gaan we met z'n tweeën :D :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Oh ik ga gewoon dood, dan ben ik er ook vanaf :-q
In de zomer heb ik het ook inderdaad.
Misschien slechte doorbloeding?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Spekjes?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5861
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Nee.....ik denk het niet, anders hadden we al lang op ons zij gelegen, met een slechte doorbloeding :D maar wat ik wel weet :-D is dat ik niet te veel moet eten voor en tijdens het rijden, omdat door de inspanning/en stopt bij mij het verteren (of dat iets met die koude buik te maken heeft, heb ik eigenlijk geen idee).....heb ik één van de eerste keren gehad met het aardig op tempo rijden van een toer, en toen nog dacht van te voren.....ik moet goed eten voor de rit dan heb te minste iets te verbranden onderweg.....maar nee :( een blok beton in m'n maag :( dus ik heb mij er op ingesteld en aangepast :-D :-q
Laatst gewijzigd door Mario070 op zo 4 november 2018, 00:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5861
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

ThaSingleTrackMastah schreef: zo 4 november 2018, 00:03 Spekjes?
Nope....ook dat niet....spek is er inmiddels ook bijna niet meer :-D met amper 64 kilo.... :D :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
NovaX
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 320
Lid geworden op: di 18 juli 2017, 11:25

Spieren genereren warmte, misschien hebben buik/borstspieren kleiner volume dan andere, en valt dat door het verschil meer op?
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5861
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

NovaX schreef: zo 4 november 2018, 00:11 Spieren genereren warmte, misschien hebben buik/borstspieren kleiner volume dan andere, en valt dat door het verschil meer op?
Nope....buikspieren zijn goed te zien met z'n zessen en de borsten zijn (volgens de laatste die er aan heeft gezeten, is het een B-cup aan borstspieren) deze wetenschap had ik alvorens in bezit :D maar toch altijd goed om het van een ander te horen.... :lol: :-D :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5861
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Dus aan spieren geen gebrek en zeker niet met mijn lengte....mss wel eerder iets teveel :D :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Tijdens inspanning gebeuren er o.a 3 dingen:
Bij inspanning ziet het lichaam de spijsvertering niet meer als prioriteit. Ook pompt het hart het bloed richting de spieren die erom vragen, in dit geval dus de benen. Zweten is een koelmechanisme, doordat de huid nat is voer je sneller de warmte af.

Ik denk dat het gewoon een combi van die 3 is. Je gaat dus niet dood maar je radiator doet het gewoon erg goed :wink:
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5861
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Dan wil ik nu met deze wetenschap :-D een extra thermostaat ingebouwd hebben of een Webasto standkachel voor extra verwarming :lol: :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5861
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Enne.... natuurlijk alle onderdelen ultra light....ivm het gewicht uiteraard :D :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Plaats reactie