Verschil helm volwassene en kind

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Wat zijn nou eigenlijk de wezenlijke verschillen tussen een kinderhelm en een helm voor een volwassene?
Wordt er rekening gehouden met de kracht (zwaarder lichaam / hoofd) die de helm moet kunnen weerstaan, of is het verschil vooral gericht op pasvorm/grootte?
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Wil je daar giswerk over? Dat kun je hier wel krijgen ;-)
Maar voor feiten vraag ik me af of je op de goede plek je vraag stelt. Dan zou je een (of meerdere) fabrikanten moeten aanschrijven. En dan nog, sommige producenten (in algemene zin) nemen het ook niet zo nauw met de feiten...

Maar andere vraag, waarom wil je dat weten?
Jij als volwassene kunt geen kinderhelm op, en een kind moet een kleine maat hebben die meestal niet in een volwassenen-helm leverbaar is.
Dus je hebt toch geen keus.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3295
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Veelal de kleurtjes. :-)
Mijn zoons van 7 en 9 hebben een "kinderhelm". Nou ging laatst er eentje kapot en zocht ik een nieuwe.
Maar ja, de designs die nu verkrijgbaar zijn zien er niet uit voor een kind van 9 dus heb ik meer gezocht op de omtrek van het hoofd.
En dan blijkt dat veel helms voor volwassenen ook in een kleine maat te krijgen zijn en dus net zo goed in de categorie kinderhelm kunnen vallen.
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

kermit schreef: ma 22 oktober 2018, 08:21 Wil je daar giswerk over? Dat kun je hier wel krijgen ;-)
Maar voor feiten vraag ik me af of je op de goede plek je vraag stelt. Dan zou je een (of meerdere) fabrikanten moeten aanschrijven. En dan nog, sommige producenten (in algemene zin) nemen het ook niet zo nauw met de feiten...

Maar andere vraag, waarom wil je dat weten?
Jij als volwassene kunt geen kinderhelm op, en een kind moet een kleine maat hebben die meestal niet in een volwassenen-helm leverbaar is.
Dus je hebt toch geen keus.
Nou, dat is het hem dus :winkie: :winkie: :winkie:
Ik heb zitten kijken naar een DH helm, en de meesten zijn als kindversie verkrijgbaar, maar wel in mijn maat...
Kan ik die dan ook kopen? :P

neem deze b.v.:

https://www.bikester.nl/bell-sanction-d ... 64251.html

Niet dat ik die wil kopen (lelijk kleurtje :D ), maar hij zou mij prima passen...
Ik heb meestal maat S als helm (goede geoptimaliseerde processor zonder overbodig haar :winkie: ) dus kan prima met deze maten uit de voeten....
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5491
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Klopt wat ik hierboven lees, kinderen hebben relatief grote koppies, mijn zoontje van 5 rijdt ook met een maatje S Bell Super. Of een kinderhelm ook veilig is voor een volwassene durf ik niet te zeggen, maar het vorige (kinder)helmpje van de kleine man had zelfs MIPS ..... en dat voor een erg zacht prijsje

https://www.bikester.nl/bell-sidetrack- ... 17937.html

Ik vermoed dat de grote mensen heel veel extra betalen voor heel weinig "meer" ... :roll: :roll:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

yo-eddy schreef: wo 24 oktober 2018, 19:27 Klopt wat ik hierboven lees, kinderen hebben relatief grote koppies, mijn zoontje van 5 rijdt ook met een maatje S Bell Super. Of een kinderhelm ook veilig is voor een volwassene durf ik niet te zeggen, maar het vorige (kinder)helmpje van de kleine man had zelfs MIPS ..... en dat voor een erg zacht prijsje

https://www.bikester.nl/bell-sidetrack- ... 17937.html

Ik vermoed dat de grote mensen heel veel extra betalen voor heel weinig "meer" ... :roll: :roll:
Dat gebeurt wel vaker ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Helmfabrikanten kunnen niet heel veel rekening houden met gewicht. Ten eerste omdat ze niet weten hoe zwaar een koper is en ten tweede omdat ze dan ook precies moeten voorschrijven hoe hard je moet vallen! Dus ook technisch zit er geen verschil tussen kinderhelmen en volwassenenhelmen. (En volgens mij wordt een gedeelte van de dragers weer kind op het moment dat een helm op gaat :lol: )
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Eigenlijk bevestigen jullie dus mijn vermoeden al.
Gewoon lekker een kinderhelm kopen als die goed past dus :)

Thanks!
Plaats reactie