Specialized Ground Control blijft Zweten (tubeless)

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
borre mtb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 466
Lid geworden op: di 12 augustus 2014, 19:52

Hoi,
heb hier setje Specialized Ground Control GRID 2Bliss Ready 3.0 banden die ik al meer dan half jaar tubeless heb.
maar ze blijven maar zweten op de wangen.

Heb Stans Notubes Sealant gebruikt om ze tubeless te maken.
ze verliezen niet noemenswaardig veel lucht. ( niet meer dan mijn niet zweten tubeless banden, jumbo jims)

nu is mijn fles van stan bijna op dus binnenkort een keer nieuwe sealant halen.
iemand misschien tips of ervaring met welke sealant ik de ground controlls minder laat zweten?
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

borre mtb schreef: vr 19 oktober 2018, 13:41 Hoi,
heb hier setje Specialized Ground Control GRID 2Bliss Ready 3.0 banden die ik al meer dan half jaar tubeless heb.
maar ze blijven maar zweten op de wangen.

Heb Stans Notubes Sealant gebruikt om ze tubeless te maken.
ze verliezen niet noemenswaardig veel lucht. ( niet meer dan mijn niet zweten tubeless banden, jumbo jims)

nu is mijn fles van stan bijna op dus binnenkort een keer nieuwe sealant halen.
iemand misschien tips of ervaring met welke sealant ik de ground controlls minder laat zweten?
Mijn Fast Trak's zweten niet met Schwalbe Doc Blue, mijn dealer gebruikt tegenwoordig MucOff en deze zweten ook niet,

wel had ik met een wat oudere band dat deze bleef zweten, band vervangen en gefixt
Ik ben mij er eentje...
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29966
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Zweten treedt vaak op als de latex is uitgewerkt, of als de band poreus is geworden.

Heb je bijgevuld, of leeggemaakt en opnieuw gevuld?
Bijvullen is ruk, er blijft water en PEG achter. De nieuwe latex wordt meteen verdund en kan dus nog maar moeilijk zn werk doen.

Verder helpt het om de oude opgedroogde latex te laten zitten, het condoom aan de binnenkant van je buitenband helpt effectief mee om de zaakt luchtdicht te houden.

Banden worden langzaam poreus, zeker als je tubeless rijdt met lage druk.
Verwijderen vd luchtdichte laag opgedroogde latex werkt dan averechts.
Voor het gewicht hoef je het niet te doen, zo'n laagje weegt slechts enkele tientallen grammen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
borre mtb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 466
Lid geworden op: di 12 augustus 2014, 19:52

ThaSingleTrackMastah schreef: vr 19 oktober 2018, 14:34 Zweten treedt vaak op als de latex is uitgewerkt, of als de band poreus is geworden.

Heb je bijgevuld, of leeggemaakt en opnieuw gevuld?
Bijvullen is ruk, er blijft water en PEG achter. De nieuwe latex wordt meteen verdund en kan dus nog maar moeilijk zn werk doen.

Verder helpt het om de oude opgedroogde latex te laten zitten, het condoom aan de binnenkant van je buitenband helpt effectief mee om de zaakt luchtdicht te houden.

Banden worden langzaam poreus, zeker als je tubeless rijdt met lage druk.
Verwijderen vd luchtdichte laag opgedroogde latex werkt dan averechts.
Voor het gewicht hoef je het niet te doen, zo'n laagje weegt slechts enkele tientallen grammen.
ah kijk, verwijderen van de oude latex, dat dus nog nooit gedaan. :-D
alleen via het ventiel bijgevuld.
binnenkort de band er af en droog maken.
gerbenvl
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: di 21 mei 2013, 11:30
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0 (2019)

Heb hier ook veel last van gehad met Specialized banden. Wel bij de iets oudere (non Gripton) versies. Maar bij alle banden: Ground Control, Fast Trak en zelfs bij de Purgatory.

Rij er wel tubeless mee met lage druk, dus dat zal er vast aan hebben bijgedragen zoals ThaSingleTrackMastah al zei.

Heb het nooit kunnen oplossen. Helemaal schoon en nieuwe latex (stans of e thirteen) hielp bij mij niet. Sommige banden gingen het pas na een tijd doen. Anderen in het begin niet, maar al wel na ~2 maanden.

Gekke is dat alleen een S-works Fast Trak het niet deed. Terwijl je zou denken dat die noujuist een dunnere zijwand heeft.

Op zich kan het trouwens weinig kwaad, als er maar genoeg latex over blijft. Het is alleen wel irritant, want je rijdt altijd met plakkerige buitenbanden rond waar alle troep aan blijft plakken.

Ben zelf weer terug gewisseld naar Schwalbe SnakeSkin, daarbij heb ik dit nooit. Ook niet met lage druk.
matthiav
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 367
Lid geworden op: wo 15 maart 2017, 11:43

Ik heb hier geen last van met de Fast Trak en Doc's Blue. Ik zou ze volgens mij zelfs zonder latex kunnen monteren dus de band lijkt mij allesbehalve poreus. Gripton compound en Bliss2ready
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29966
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Zegt ie toch, zijn Fast Trak zweette ook niet ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie