SRAM shifter met Shimano voorderry?

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Weet iemand zeker of je een SRAM 10sp 2/3x triggershifter op een shimano SLX FD-M7005 (2x setup) voorderrie kunt gebruiken?

Er moet nog steeds een dropper in de Primal komen en ik heb een Reverb liggen, alleen 3 klemmen op het stuur is verre van ideaal. Daar komt nog bij dat de huidige SLX shifter zo`n indicator heeft en dus is het onmogelijk om een fatsoenlijke setup te krijgen. Het zou mooi zijn als ik een SRAM shifter aan de matchmaker clamp van de Reverb kan zetten.

Her en der las ik op het www dat compatibiliteit vwb de voorderry geen probleem is maar dat zou ik graag zeker weten voor ik wat bestel :)
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Ja, dat kan :bier:

De ratio voor de voorderailleurs is bij SRAM en shimano hetzelfde.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Top, dank je wel :)

*Edit*
Dit zou dus moeten werken?
https://www.bike-discount.de/en/buy/sra ... eft-716103
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Mits je een dubbel rijdt wel ;)

Het enige verschil tussen triple en dubbel is een klikje. De afstand tussen de bladen (en dus de afstand die de derailleur moet bewegen) is gelijk.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Ja, de Dartmoor is idd 2x10.

Nou vond ik net ook nog een M8000 I-spec B shifter in de schuur. Die was van m`n 2x11 (36/24)setup, werkt die ook op 2x10 (36/22)?
Voor zover ik weet zegt shimano dat er maar 10t verschil tussen het grote en kleine blad mag zitten maar 36/24 deed het prima. Zou 14 tanden ook werken? Als dat werkt bestel ik liever 2 Zee remhendels, dan ben ik ook gelijk van die 3-vingergrepen af :)
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Ho, wacht effe. Ik probeerde laatst zo een Side Swing voordebriejeur van Shimano aan te sturen met een SRAM shifter en op 1 of andere manier verplaatst die SRAM minder kabel dan Shimano en kreeg ik de boel niet goed. Pas na montage van een Shimano shifter werkte de boel naar behoren.

Vreemd, heel vreemd. Of het echt afwijkt weet ik niet, maar ik kijk er zeker niet van op... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Mijn Sram GX 2x11 gripshifter had iig geen moeite met een Shimano XT sideswing voorderailleur.
Integendeel, ik denk dat het de best schakelende voorderailleur was die ik gereden heb (waarschijnlijk vooral het verschil sideswing <-> top/downswing).
Bladen 22/32 overigens, 9-speed Race Face.

Ik mix graag :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

kermit schreef: zo 14 oktober 2018, 13:08 Mijn Sram GX 2x11 gripshifter had iig geen moeite met een Shimano XT sideswing voorderailleur.
Integendeel, ik denk dat het de best schakelende voorderailleur was die ik gereden heb (waarschijnlijk vooral het verschil sideswing <-> top/downswing).
Bladen 22/32 overigens, 9-speed Race Face.

Ik mix graag :D
Over de voorderailleur geen klachten, die is inderdaad briljant, maar om 1 of andere reden pakte die niet netjes de dubbel van SRAM icm dus een SRAM shifter. Bij een 3sp Shimano shifter (afgesteld op 1 en 2, doordrukken naar 3 kon niet) kwam de derailleur iets verder omhoog EN omlaag. Heel vreemd.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Hmm...te veel variabelen. De voorderrie is trouwens een highclamp/dualpull type, het enige type dat op het Primal frame past.

Ik ga geen risico nemen en gewoon maar een setje 2/3x10s M6000 shifters en brakelevers bestellen, dan maar iets duurder. Maar dan is het in 1x goed en gelijk netjes opgeruimd op het stuur en weet ik tenminste zeker dat die dropper er voor het komende weekend inzit :)
Plaats reactie