Cube Stereo 140 -->160mm

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1003
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

Lars TB schreef: Ik ben aangehaakt op punt 3, ging er dus al van uit dat je zo ver was voordat je dit topic startte. En dan kom je al snel op het advies een nieuwe vork te kopen. Maar goed, je bent nu al een heel stuk wijzer.
Dat klopt ook wel. Ik begon met de gedachte om de Pike te vervangen, tot me later te binnen schoot dat hij tot 160 kan worden uitgebreid.

Maar:
Begin vd zomer kwamen er veel Fox en RS vorken voorbij in de aanbieding van B-C. Zou zomaar kunnen dat dit nog eens gebeurt, en dan hoeft een andere vork dus geen €1000 te kosten.
Gevaarlijke informatie!
Heb je al eens gekeken wat je nieuw kunt kopen voor onder de €3000 bij bijvoorbeeld YT of Canyon?
Nee, niet doen!
op de bikemarkt van mtb news vind je voor 1400,- een carbonnen giant reign frame, past je huidige demper in, je vork op 160mm en gaan :D
AAAAARGGHHH!
Ja, doei !
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8042
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Naast de al geplande langere airshaft (uiteraard het nieuwe Debon air model) een charger2 (past de charger2 rc2 uit de Lyrik in een Pike?) of FAST demper er in steken. Heb je voor 400 euro een nieuwe vork.
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1003
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

Verleden zondag de voorvork ingesteld. Ik had via PM nog wat studiemateriaal toegezonden gekregen. Die eerst bestudeerd en daarna een keer of vijftien naar boven en beneden gereden op een uniforme test ondergrond.

Bij mij in de buurt zijn er drie lange trappen beschikbaar die qua stijlheid en diepte van de treden verschillen. Bij eentje ervan moet je onderaan de trap tot bijna stilstand flink remmen voor een haakse bocht het wandelpad op. Uiteindelijk ben ik geëindigd met toch (!) twee tokens en 5 psi lagere druk dan op de Pike staat. Ziet er naar uit dat het een flinke verbetering is. Veel minder aanslag op de armen. Een paar dropjes gemaakt (max 1 m) en niet het eind van de vering geraakt.

Ontdekte overigens nog een latente overbelasting van de spiergroep die ringvinger en pink aantrekken. Ik wissel bij het remmen met de Guide R wel eens af tussen wijsvinger en middelvinger. Ben een apart topic gestart met wat vragen over (het nut van ) backswipe en handvatten.
Ja, doei !
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Zo moet het!

Tijd in stoppen en ervaring op doen. Mooi dat je een stap verder gekomen bent!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

:-q
Gebruikersavatar
crapforbrains
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 208
Lid geworden op: di 24 maart 2015, 19:41
Mijn mountainbike: Nordest Bardino 2

Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Even topic hi-jack...

Weet iemand of de 140 --> 160 bij iedere Pike (Yari, ...) mogelijk is (met enige zekerheid)?

Ik heb de spare catalogue erbij gepakt en daar worden voor de CSU (Chassis Upper) verschillende offset en wielmaten aangegeven maar wordt er verder geen melding gemaakt van de veerweg waarvoor ze bedoeld zijn.

(airshaft vervangen is geen probleem)
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1003
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

cheeta schreef: do 18 oktober 2018, 22:37 Even topic hi-jack...

Weet iemand of de 140 --> 160 bij iedere Pike (Yari, ...) mogelijk is (met enige zekerheid)?

Ik heb de spare catalogue erbij gepakt en daar worden voor de CSU (Chassis Upper) verschillende offset en wielmaten aangegeven maar wordt er verder geen melding gemaakt van de veerweg waarvoor ze bedoeld zijn.

(airshaft vervangen is geen probleem)
Om mogelijke verwarring te voorkomen. Cube heeft onder de noemer Stereo 140 een pike 150 gemonteerd. Op die pike staat naast de 150 schaal ook een 160 schaal. Ik ga dus niet echt van 140 naar 160mm.
Ja, doei !
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1003
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

En uiteindelijk gaat er niets veranderd worden. Waarom? Daarom!
Ja, doei !
Plaats reactie