Ik ben content geweest van de aandrijving van mijn vorige 2 fixies.Kapitein Iglo schreef: ↑za 8 december 2018, 22:07 Heb je er nou zelf nog vertrouwen in dat je ooit tevreden gaat zijn met je fiets? Of hou je het liever niet helemaal 100% perfect omdat je het stiekem ook wel lekker vindt er oeverloos over te theoretiseren hoe die 100% benaderd kan worden?
Ja, ik vraag het maar even.
52/16 met 1/8ste breedte was dat.
Ik kocht de nieuwe fiets niet om de aandrijving perfect te maken (almaar die stroman van perfectie en 100% lol) maar om meer bagage / gewicht te kunnen meenemen zonder spaakbreuken, en ook om een groter kader te hebben zodat mijn voorwiel niet meer in de weg van mijn voeten en mijn tassen niet meer in de weg van mijn hielen zou zitten. En wegens enkele kettingbreuken, zocht ik een sterkere ketting, de overgang 3/32 naar 1/8ste had al beterschap gegeven, maar met dikkere schalmen was misschien ook vindbaar, misschien iets uit de bromfietsenbranche. En last but not least, een kettingkast.
Ik communiceerde dit naar de dealer, die beval Santos TM3+ frame aan, en bleek 5 stappen later al dat 52 niet ging gaan, en ie moest de fabrikant zelfs voor 48 al bellen met de vraag.
Toen bleek een kettingkast ook niet te kunnen, maar wel een soort opengesneden darm, ben de naam vergeten, runner of glider of zoiets, en ik liet me ermee paaien.
Ik eiste vooraleer te beslissen tot koop een lijstje van de onderdelen (uit eerdere ervaringen)
Op zen papierke schreef ie "sterke ketting".
De week erna vroeg ie me een voorschot op de fiets, letterlijk "om de ingenieurs bij Santos enige zekerheid voor hun moeite te geven". Weer enkele dagen later bleek die zekerheid 2500 euro.
Ik had toen moeten buitenstappen, deed dat niet, en de gevolgen waren ernaar.
Nu, in plaats van problemen te zoeken zoals sommige waarde medeforummers hier, ging ik oplossingen zoeken.
De dealer had me een 3/32ste kettingblad-peer gestoofd, en bleek niet in staat een 1/8ste te vinden, ik heb het zelf gezocht en gevonden, al bleek het uiteindelijk vervanging hele crankset en trapas te vereisen.
De dealer had "sterke ketting" beloofd, de geleverde fiets bleek hun standaard te hebben die ik had geweigerd, en opnieuw weigerde. Ik heb toen opnieuw zelf oplossing gezocht, eerst een foute (KMC Z1RB) dan een juiste (Gusset "Tank").
De dealer bleek me dan een halve cm scheve kettinglijn-peer te hebben gestoofd, ik had op de Velosolo site iets gezien ervoor, dat bleken spacers tussen schijfremmontage en tandwiel, heb die zelf besteld en zelf gemonteerd.
En nog een resem andere stoofperen, de ene al wat zotter dan de andere, maar kom, ik wil het hier niet te lang maken.
En zo ben ik bezig geweest.... oplossen... met wat hulp... van diegenen die willen helpen.
Diegene die niet willen helpen, of die me met eender welk motief een hatelijke blik gunnen, het staat jullie vrij jullie six-o-clock in dit / mijn onderwerpen te tonen. Ik DWING jullie NIET hier te lezen, hoor...