Raar tubeless probleem

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Xfries
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: za 8 december 2012, 15:03
Mijn mountainbike: Merida E one sixty Canyon Neuron 9.9 AL Stealth

ThaSingleTrackMastah schreef:Sommige Contis zijn gewoon een PITA om tubeless te krijgen.
Vooral lekken via de zijwangen.
Maar er zijn ook banden (niet alleen Conti) die iets te ruim om de velg vallen, dat merk je meestal al bij het monteren.
Is de band nieuw, dan kun je nog verhaal halen, maar bij een gebruikte wordt dat heel lastig.
Heb je zo'n band, dan zit er weinig anders op dan weggeven, weggooien of oprijden met een biba.
(in een biba kan ook latex, dan heb je iig extra lekbestendigheid)
Ik vermoed dat dat het is inderdaad, ik ga straks nog ff bij de lbs langs om hem met compressor op druk te brengen.(werk zelf met handpomp)
Misschien dat de band dan net iets beter centreert of zo..dan heb ik alles geprobeerd met die band.
Banden genoeg maar helaas allemaal racesport versies, dus niet/nauwelijks dicht te krijgen. :((
Ondanks alle gedoe wil ik toch graag tubeless rijden, merk wel echt positief verschil in rijgedrag namelijk.
Met name lagere rolweerstand bij lagere druk. En de lekbescherming natuurlijk al lijkt dat wat tegenstrijdig met mijn verhaal :lol:
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Als t eenmaal goed zit heb je zeker 3 maanden nergens last van.
Bijvullen kan, maar bij voorkeur de oude nattigheid er eerst uit laten lopen voordat je nieuwe latex toevoegt.
Zeker in streken met rustieke meidoorn hagen tussen de velden is latex ideaal tegen lekrijden.
Extreem lage druk is niet mijn ding, maar het kan wel met latex.
Goed dat je nog ff volhoudt :-q
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Xfries
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: za 8 december 2012, 15:03
Mijn mountainbike: Merida E one sixty Canyon Neuron 9.9 AL Stealth

Opgelost..bij de lbs geweest, met compressor opgepompt en lucht lekte weer langs de velgrand. Wat ik niet heb gezien maar hij wel: de bandhiel is gaar op sommige stukken. Dus het canvas komt er precies op de rand doorheen. Ondanks dat de band verder als nieuw is. Balen maar in ieder geval is dit opgelost. Het voorwiel is na 2 dagen nog op druk :-D
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mooi, dan kan die vervelende band in de kliko :winkie:

Je kan er ook een broekriem van maken, of een chainstay protector ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Xfries
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: za 8 december 2012, 15:03
Mijn mountainbike: Merida E one sixty Canyon Neuron 9.9 AL Stealth

ThaSingleTrackMastah schreef:Mooi, dan kan die vervelende band in de kliko :winkie:

Je kan er ook een broekriem van maken, of een chainstay protector ;)
:lol: Net een nieuwe Nobby Nic snakeskin erom gelegd. In 1 x dicht, zelfs zonder latex :winkie: Even getwijfeld over een nieuwe MK protection ivm zelfde merk voor en achter maar degene die mij hielp bij de lbs gaf ook al toe dat contis zich slechter tubeless laten maken, ondanks dat de protection versies wel tubeless easy zijn.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

NoNi Snakeskin achter, daarmee kan je wel de bergen in.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Xfries
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: za 8 december 2012, 15:03
Mijn mountainbike: Merida E one sixty Canyon Neuron 9.9 AL Stealth

ThaSingleTrackMastah schreef:NoNi Snakeskin achter, daarmee kan je wel de bergen in.
Zekers, helaas duurt dat wel weer ff..maar vind het sowieso fijn om een stevige band te hebben. Die dunne zijwanden hebben altijd zomaar van die slijtage strepen, ik zie allemaal x’en op de zijkanten :o . Al een paar keer gescheurd, ook door wortels. Toen nog met biba, dus kwam er wel mee thuis maar heb menig bandje weg kunnen gooien.
Plaats reactie