Carbon - Scheur of lakschade

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Thibault
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: za 2 november 2013, 11:10

De titel zegt het.
Ik kan me niet herinneren dat ik een steen geraakt heb onlangs recent.

Ik heb nog niets gemerkt tijdens het rijden. Ik zag het dit weekend tijdens het kuisen van de fiets.

De foto's heb ik ook doorgestuurd naar Canyon, dus ik wacht ook even af wat zij zeggen.
Op de Belgische variant van deze website zet ik het ook. Misschien kent daar iemand een goede carbon hersteller in de buurt om me al op het ergste voor te bereiden.

Dit is dus aan de onderbuis, aan de trapas.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Alvast bedankt!
Brambo67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 309
Lid geworden op: ma 9 februari 2015, 22:15

Ziet er uit als delaminatie. Zou zeker een deskundige naar laten kijken.
Orbea Oiz Pro 2023, Trek Fuel EX 8 2020, BMC Roadmachine 02, Two, 2020 Ex: Trek Top Fuel 9.8 AXS 2020 , Scott Spark RC Pro 2018, Cannondale Synapse Carbon 3 Ultegra 2014, Trek Procaliber 8 2018, Cube LTD Race 2016, Giant Anthem Advanced 0/1 2013.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Dit is een grote scheur, niet meer mee rijden.
Ik denk dat dit wel te repareren is, zit op een goed toegankelijke plek.
Thibault
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: za 2 november 2013, 11:10

Bah, daar vreesde ik al voor.

Kan het frame daar 'gewoon' scheuren door normale stress (dus geen impact door val of botsen tegen een steen)?
Ik zou niet weten wanneer er daar een harde klap op gekomen zou zijn...
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Ik ben geen expert, maar zie twee dingen;
Een schaafplek op de scheur en er lijkt nog een schade er vlak boven te zitten.
Lijkt mij van een impact van een voorwerp.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29978
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Als het geen garantie blijkt te zijn, dan kan je het redelijk voordelig laten herstellen bij carbonreparatie.nl of carbon-reparatie.nl.
Het mooie van carbon is dat er bijna altijd reparatie mogelijk is, dit in tegenstelling tot alu.
Het glad afwerken en spuiten kost ongeveer net zoveel als de reparatie zelf, maar omdat het op een "onzichtbare" plek zit, zou ik dat held in m'n zak steken en er quick and dirty een spuitbusje overheen doen.
Omdat je het ook op het Belgische forum plaatst, ga ik er van uit dat je in het zuiden woont.
Correct ?
Dan is carbonreparatie.nl het dichtste bij.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Thibault
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: za 2 november 2013, 11:10

ThaSingleTrackMastah schreef:Als het geen garantie blijkt te zijn, dan kan je het redelijk voordelig laten herstellen bij carbonreparatie.nl of carbon-reparatie.nl.
Het mooie van carbon is dat er bijna altijd reparatie mogelijk is, dit in tegenstelling tot alu.
Het glad afwerken en spuiten kost ongeveer net zoveel als de reparatie zelf, maar omdat het op een "onzichtbare" plek zit, zou ik dat held in m'n zak steken en er quick and dirty een spuitbusje overheen doen.
Omdat je het ook op het Belgische forum plaatst, ga ik er van uit dat je in het zuiden woont.
Correct ?
Dan is carbonreparatie.nl het dichtste bij.
Ja, ik ben van Gent.

Bedankt voor de tip.
Ik heb ze meteen ook al een mail gestuurd.
Thibault
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: za 2 november 2013, 11:10

Antwoord Canyon:

Beste

Op het eerste zicht lijkt de schade enkel lakschade ten gevolge van een impact. Maar om zeker te zijn zouden wij de fiets graag willen inspecteren in ons service center. We kunnen hem hiervoor via UPS op een adres van uw keuze laten ophalen. Beschikt u nog over een Bikeguard om de fiets veilig in te vervoeren ? Op welk adres mogen we hem laten ophalen ?

Indien u nog vragen heeft, horen wij het graag.


Ik hou jullie op de hoogte, al heb ik er niet geweldig veel vertrouwen in :)
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Ik ben heel benieuwd, als dat enkel lak schade is, moet ik naar de opticien...
Gebruikersavatar
123plons
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 29 december 2013, 10:32
Mijn mountainbike: Trek Superfly FS 7 2015

Hopelijk valt het mee...
Thibault
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: za 2 november 2013, 11:10

Via een gelukje de fiets vandaag al in het servicecenter van Canyon gekregen en al deze mail in de bus:

Beste

We hebben de fiets alvast onderworpen aan een visuele inspectie, tot zover wij kunnen zien en testen is de schade niet structureel en enkel visueel. De schade is ontstaan door een frontale impact, vermoedelijk een rots of iets dergelijks. Normaal gezien zou u de impact wel moeten opgemerkt hebben want deze moet vrij aanzienlijk geweest zijn.

Indien u de schade zou willen laten herstellen, kan dat via een spot repair, De kostprijs ligt dan tussen de €250 en €350 (exclusief montage kosten). De wachttijd voor een soortgelijke herstelling is 4-5 weken.


zo zo
weet niet goed wat ervan te denken
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29978
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Het kan dat alleen de gelcoat beschadigd is.
Maar ik zou niet ingaan op hun aanbod.
Carbonrepair.nl doet het voor veel minder. (hebben ze al geantwoord of zijn die op vakantie)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Thibault
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: za 2 november 2013, 11:10

Ja ze hebben (snel) geantwoord.

Ik ga het gewoon zo laten.
Wat verf op de onderbuis weg, ga ik niet wakker van liggen, en ook geen euro aan uitgeven.

Misschien nog wat beschermende stickers kopen voor op die plaatsen en gewoon wat in de gaten houden.
Gebruikersavatar
Luc151
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 9 mei 2013, 09:45
Mijn mountainbike: onbelangrijk

als je weet wat het bij Canyon kost en als je weet wat het bij carbonreparatie kost, het verschil is wat Canyon er aan verdiend, die doen het ook niet zelf.
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1391
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Jamis Diablo schreef:Ik ben heel benieuwd, als dat enkel lak schade is, moet ik naar de opticien...
Afspraak al gemaakt? :lol:
Plaats reactie