hulp instellen xt di2

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
mike180
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1114
Lid geworden op: wo 24 oktober 2012, 13:32
Mijn mountainbike: Berria mako sport

[quote="RuudRuud"][quote="nielsvo"][quote="RuudRuud"]


bij mij geeft hij op de laptop ook aan dat ik de bt update via mijn telefoon moet uitvoeren, zit daar dan ook de synchro shift update in????
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

True, maar Synchro shift is volgens mij al beschikbaar vanaf de release. Kun je het niet gewoon activeren in e-tube?

Zie hier (shift mode 1/2)
Afbeelding
mike180
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1114
Lid geworden op: wo 24 oktober 2012, 13:32
Mijn mountainbike: Berria mako sport

ga ik straks na het werk proberen :-)
ik zie daar trouwens road bike geselecteerd staan , moet dat of gewoon mtb ???
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

Het is inderdaad een screenshot van een racefiets. Maar 90% van het scherm moet overeen komen.
mike180
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1114
Lid geworden op: wo 24 oktober 2012, 13:32
Mijn mountainbike: Berria mako sport

ik heb eea geprobeerd maar ik heb in etube helemaal geen mogelijkheid om synchro shift in te stellen ????

zie onderstaande link met alle fotos....

https://www.pinkbike.com/u/mike39/album/di2/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

Je middelste plaatje lijkt ook al aan te geven dat je nu al synchroshift hebt. Check ook of je display nu op S1 of S2 staat (dus geen M). Dan zou het moeten werken. En lees anders de handleiding eens. Shimano heeft uitgebreide beschrijvingen online, oa:
http://e-tubeproject.shimano.com/guide/ ... yncro.html" onclick="window.open(this.href);return false;
mike180
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1114
Lid geworden op: wo 24 oktober 2012, 13:32
Mijn mountainbike: Berria mako sport

nielsvo schreef:Je middelste plaatje lijkt ook al aan te geven dat je nu al synchroshift hebt. Check ook of je display nu op S1 of S2 staat (dus geen M). Dan zou het moeten werken. En lees anders de handleiding eens. Shimano heeft uitgebreide beschrijvingen online, oa:
http://e-tubeproject.shimano.com/guide/ ... yncro.html" onclick="window.open(this.href);return false;
net op s2 gezet en gaan rijden .. en idd dan werkt synchroshift al ... :-)
kan ik nu de linker shifter gewoon loshalen evt en verwijderen.... , nog even kijken wat de beste afstelling is ..
raar maar waar...
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

mike180 schreef: kan ik nu de linker shifter gewoon loshalen evt en verwijderen.... , nog even kijken wat de beste afstelling is ..
Ja, dat kan. Ik gebruik de linkershifter ook nog maar zelden maar heb deze toch laten zitten.
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

Je hebt drie verschillende shift modes ;) die van jou stond op M (doe het zelf) en nu heb je shift mode 2.

In dit scherm kun je het gedrag instellen wanneer overgeschakeld moet worden van groot naar klein en vice versa aan de voorkant. De groene pijl is wanneer je achter kleiner/zwaarder schakelt en de blauwe pijl is als je de andere kant op gaat.
Afbeelding
mike180
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1114
Lid geworden op: wo 24 oktober 2012, 13:32
Mijn mountainbike: Berria mako sport

nog 1 vraagje dan is het linkse menu voor shift mode 1 en de rechter voor s2 of ....
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

Yes!
mike180
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1114
Lid geworden op: wo 24 oktober 2012, 13:32
Mijn mountainbike: Berria mako sport

jullie zijn geweldig super bedankt om deze nerd te helpen so far !! cheers
Plaats reactie