Spinder falcon elite vs 2.4” banden met xxl frame

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
bjornc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 174
Lid geworden op: do 3 september 2015, 21:11

Goedemorgen!

Ik heb sinds 2 weken een nieuwe fiets (show your bike komt nog)
Maar heb al een frame beschadiging opgelopen doordat de goten mijn banden niet goed geklemd hebben.
Het stuur draait tijdens de autorit bij, en daardoor komt het frame dichterbij de staande arm.
Zo dicht zelfs dat het wrijft. (Aka; dikke beschadiging op m‘n Carbon frame :( )

Wie heeft er soortgelijke ervaringen, en wat kan ik eraan doen?


Of; wie kan er een goed rek aanbevelen die ook een xxl frame kan pakken ivm de wielbasis?
ollie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1253
Lid geworden op: zo 19 februari 2006, 19:20
Mijn mountainbike: Kona HeiHei Supreme/Kona WO/Genesis Volare 953 disc/Kona Unit

thule velospace is een optie
bjornc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 174
Lid geworden op: do 3 september 2015, 21:11

100% zeker? Nog een specifiek type?

Edit: Hmm behoorlijk aan de prijs... nog meer ideeën?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Pat had zelf gootjes gemaakt van dikke pvc pijp, voor zn fatbike.
Ik heb in de Spinder zelfs 3.0 banden gehad, kan ook. Beetje masseren zodat de band in het gootje valt.
Dus het zou gewoon moeten kunnen, maar wel met een beetje aandacht.
Achterop pleuren en wegrijden, dat gaat fout.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15566
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Ik zet meestal het voorwiel met een extra spanbandje vast aan zowel de drager als het frame. Het kan dan nog wel bewegen maar minder. Stukje isolatiebuis op het frame waar het dicht tegen de drager komt doet ook wonderen en je kunt de goten wat verder uitbuigen als je ze een beetje verhit met een heteluchtpistool oid.
Gebruikersavatar
bk600
All rounder
All rounder
Berichten: 149
Lid geworden op: zo 15 juli 2012, 16:43
Mijn mountainbike: is een BMC

Ik gebruik de Hapro Atlas 2 i.c.m. een hardtail XL-frame en kan de gootjes nog wat verder uit elkaar schuiven. Wielbasis XL-frame is 1146mm. Weet niet waar je woont maar deze drager kun je testen in Amersfoort.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Je kan het 4-kante profiel vervangen door een iets langer stuk staal.
Gamma verkoopt het per meter. Dan past het wellicht beter bij je xl frame. Tip van spanbandje tussen voorwiel en frame is ook niet gek.
Als je dan de tip van het uitbuigen vd gootjes ook nog toepast, dan komt het helemaal goed.

Je framebeschadiging kan je laten bekijken en laten bijwerken bij carbonreparatie.nl of carbon-reparatie.nl
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
MJV
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: ma 31 oktober 2016, 21:45

Ik heb niet echt problemen net mijn 2.5 band en het Spinder gootje, wel even wringen inderdaad.

Toeclip riempjes (ali express bijv) zijn handig om het wiel nog eens extra vast te zetten.

Heb je wel het nieuwe type riempjes van Spinder? Dus niet de rubberen gele.
bjornc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 174
Lid geworden op: do 3 september 2015, 21:11

Bedankt voor de tips allemaal!

Ik heb vandaag via een kennis gootjes van een Spinder Cross kunnen lenen, deze zijn breder dan de standaard goten.
En hoewel de band er een stuk beter in past, kan de fiets veel te veel bewegen op het rek.
Mede door mijn grote wielbasis kijkt het voorwiel een aardig stuk langs mijn auto, en vangt daardoor veel wind.
Overigens is deze wielbasis 126cm.

Ik heb vandaag besloten dat ik maar op zoek moet naar een ander fietsenrek.

Vwb de carbon beschadiging; ik heb een bekende autospuiter gevraagd of ie passende verf kan aanmengen, en dat was geen probleem. Ik heb zelf nog even contact gehad met de fabrikant van de toe te passen verf, en deze kan zonder problemen op kaal carbon. (De plek op 't frame is soort van kaalgeschuurd tot op het carbon, ca 5mm grote plek)

De bandjes op mijn goten, en die van de kennis zijn de zwarte bandjes met fijne vertanding.
bjornc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 174
Lid geworden op: do 3 september 2015, 21:11

Zoals in de beginpost beloofd: Klik
bjornc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 174
Lid geworden op: do 3 september 2015, 21:11

Vandaag een Atera eBike ML fietsdrager gekocht.
2.4 bandjes zijn geen probleem, net als de 126cm wielbasis.
Fiets staat er muurvast op.
richard
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 12 januari 2004, 19:58

Het voorwiel vastzetten met 2 spanbandjes is in principe voldoende. Dan beweegt het stuur nog steeds wel een beetje maar dat is te overzien.
bjornc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 174
Lid geworden op: do 3 september 2015, 21:11

Dat heb ik ook al geprobeerd. En een standaard spanbandje van nylon maakt dan mooi krassen op m‘n velgen.
Maar goed, met de aanschaf van de Atera zijn al m‘n fietsdrager problemen opgelost.
M‘n nieuwe fiets verdiende ook wel een degelijke oplossing ;)
richard
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 12 januari 2004, 19:58

Wie heeft er nog meer last van een bewegend stuur tijdens het rijden bij een ander fietsenrek als de spinder?
En is deze dan uitgerust met een plastic of metalen wielgoot?
MJV
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: ma 31 oktober 2016, 21:45

Ik ook wel eens. Plastic wielgoten. Extra toeclipriempjes (ali-express) en als het nodig is iets van druk uit de banden voorkomen dat probleem.
Plaats reactie