Shimano Alfine 8 naar 11

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5875
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Mario070 schreef:Maar nu TS zijn vraag kan de Alfine 8 naar 11 omgezet worden, zonder module en zonder het wisselen van de getande riemwiel :lol: :-D :wink:
Niemand :-? :((
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5497
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Lars TB schreef: Aandrijving is lichter, frame is zwaarder = geen winst.

Directer? Je bedoelt dat je ten opzichte van de normale, minimale, totaal te negeren, waar nog nooit iemand over geklaagd heeft-vrije slag misschien 6,3% wint? Dat is net zo iets als roepen dat de rode riem beter werkt dan de blauwe... . :winkie:

Jij rijdt voornamelijk in droge zandcondities, toevallig een plek waar je inderdaad een voordeel uit de riem kunt halen. En die dus ook de stelling bewijst dat de riem zeker zijn plek heeft in de markt.
Frame is zwaarder door de splitter bedoel je? En of dit de lichtere belt set-up compenseert hangt af van veel factoren, zal het eens op de weegschaal gooien. Ik denk dat de belt nog steeds wint, ook al boeit mij dat niet verschrikkelijk.

Je klaagt niet over die "vrije" slag om de ketting op spanning te zetten inderdaad, maar je merkt het wel als ie er niet meer is ;)

Ik rij inderdaad liever niet in de regen en bagger, maar de 5 a 10 ritjes per jaar dat ik dat wel doe geniet ik nog het meest van de belt tussen de krakende derailleurs om mij heen :bier: Eigenlijk is de enige makke vd belt dat ie in extreem stoffige omstandigheden nog wel eens een beetje piept en je dan je kostbare water uit je bidon er even overheen moet spuiten :-{
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5875
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

:((
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

BMW325TI schreef:Nu wil ik een Shimano DI2 11 speed kopen, echter kan ik normale mechanisch schakelen of moet ik persee die module kopen?
Neen. Een Di2 naaf kan niet mechanisch geschakeld worden, en andersom. De naaf is daadwerkelijk anders: de Mechanische variant schakelt vanzelf terug als je de kabelspanning lost; de Di2 variant niet.
Ook kan tandriem tandwiel gebruiken?
Je bedoelt te vragen of je een riemaandrijving kunt combineren met een Alfine Di2 naaf? Neen. De Di2 motor laat geen ruimte over voor een riemtandwiel.
BMW325TI schreef:Op zwaarste versnelling, moet ik snel trappen gewenste snelheid te halen.
Niet erg effecient, [...]
Wél efficient, en bovendien minder schadelijk voor je lichaam. Hou op met zwaar trappen en wen jezelf aan een hoge cadans te rijden: 80rpm of meer is mooi.
Vorsprung durch Pedantik.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5875
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

:-D :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5875
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Alien schreef:
BMW325TI schreef:Nu wil ik een Shimano DI2 11 speed kopen, echter kan ik normale mechanisch schakelen of moet ik persee die module kopen?
Neen. Een Di2 naaf kan niet mechanisch geschakeld worden, en andersom. De naaf is daadwerkelijk anders: de Mechanische variant schakelt vanzelf terug als je de kabelspanning lost; de Di2 variant niet.
Ook kan tandriem tandwiel gebruiken?
Je bedoelt te vragen of je een riemaandrijving kunt combineren met een Alfine Di2 naaf? Neen. De Di2 motor laat geen ruimte over voor een riemtandwiel.
BMW325TI schreef:Op zwaarste versnelling, moet ik snel trappen gewenste snelheid te halen.
Niet erg effecient, [...]
Wél efficient, en bovendien minder schadelijk voor je lichaam. Hou op met zwaar trappen en wen jezelf aan een hoge cadans te rijden: 80rpm of meer is mooi.
Ook ik vind dit een zeer strenge uitleg.....maar wel erg duidelijk :-D dus wanneer je je van de schrik bent bekomen, zou je dan ons alle kunnen laten weten wat de uiteindelijke beslissing is geworden voor het probleem met de woon werkverkeer fiets :-D :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Plaats reactie