Speciallized Camber EVO conversie: link/yoke/demper

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

Hoi,

Graag (als ik mijn Specialized Camber blijf houden) wil ik deze ombouwen naar trail/bikepark sloopkogel (lees: hard rammen naar beneden). Ik heb eerder een Camber EVO gehad en deze heeft meer veerweg, lager bracket en een iets slackere head angle. Al met al interessant voor de ombouw.

Ik zoek dus een EVO yoke en een bijpassende demper. De reguliere Camber heeft 197x48mm, de EVO 197x51mm. Een hele tijd geleden heb ik al eens gemaild met Stefan van BikeYoke over wanneer/of hij een yoke ging uitbrengen voor de 2014-2015 Camber. Dit was hij wel van plan maar hij had geen data of voorbeeld yoke. Dus ik heb hem die toen gestuurd zodat hij hem op kon meten. Alleen heb ik nu al heel lang niks meer gehoord helaas..

Wel een interessant heen-en-weer gemail gehad met hem toen. Hij vroeg me of er 3mm speling was van waar de yoke eindigt in de seat stays naar het frame (en dus of de seat stays eventueel 3mm extra zouden moeten kunnen inveren). Dit is er wel. Hij zat dus ook te experimenteren met het idee er een 200mm demper in te kunnen zetten.

Op HIBIKE heb ik wel een EVO link gevonden. Heb ze een hele tijd geleden ook gemaild en ze zouden dit kunnen bestellen ergens, komt op een of andere manier niet heel betrouwbaar over..

Iemand meer info over waar ik zoiets kan krijgen? Heeft iemand d'r eentje over? Of misschien een alternatief..
JohnK
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 41
Lid geworden op: do 14 april 2016, 22:18
Mijn mountainbike: Supercaliber / Epic HT

Heb zelf ook de Camber van 2015 en heb hier als upgrade de Monarch RCT3 (197x51mm) ingestopt, en dit is echt een enorme verbetering tov de standaard Fox die er in zat. Weet niet of dat iets voor je is? Mocht je er meer info over willen kun je me altijd een PB sturen.
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

Ah ok dat kan natuurlijk ook. Je gebruikt dan met die demper de extra ruimte die nog over is. Je achterwiel kan dan wel verder veren dan de bedoeling is (dus wat meer dan 110mm).
JohnK
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 41
Lid geworden op: do 14 april 2016, 22:18
Mijn mountainbike: Supercaliber / Epic HT

Nou ja, het verschil is 3mm, dus dat is verwaarloosbaar.
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

Yep. Op zich een optie. Maar ja dan heb ik nog wel dezelfde geometrie. Wel interessant om juist het bracket en de headangle te kunnen verlagen.
Plaats reactie