.

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
Ronner
All rounder
All rounder
Berichten: 94
Lid geworden op: zo 8 oktober 2006, 21:02

.
Laatst gewijzigd door Ronner op do 6 augustus 2020, 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

In het verleden deed TF Tuning in Groot Brittannië daar service voor staat mij bij.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Ronner
All rounder
All rounder
Berichten: 94
Lid geworden op: zo 8 oktober 2006, 21:02

.
Laatst gewijzigd door Ronner op do 6 augustus 2020, 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

Je kan nog even een berichtje sturen naar Perima cycles. Daar kennen ze de weg goed in demper en vering land. Ik kan me herinneren dat hij vorig jaar nog iets van Maveric geserviced heeft alleen mijn maveric dropper lukte ook niet meer, niets meer voor te vinden.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2468
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Ik zie deze laat, dus weet niet of het nog op tijd is.

Ik heb zelf regelmatig onderhoud en tuning aan DUC 32 en SC 32 vorken gedaan. Maverick (Paul Turner) was eigenwijs van opzet en wilde ook een community bouwen. En zijn vorken waren volgens de marketing blabla dan ook bedoeld om door de rijders zelf onderhouden te worden. Ik heb ook goede stap voor stap Manuals en instructies gedownload, inclusief tuning tips. Olie verversen, andere negatieve (stalen) veren ingebouwd, conversie van 26” naar 29” gedaan. Werkt prima zonder echt speciaal gereedschap.

Onderdelen worden lastiger denk ik, stuur me anders een PB wat je nodig hebt.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Tout Terrain in Duitsland deed in het verleden ook dingen hiermee. Misschien hebben ze nog iets liggen of weten ze waar ze het moeten halen?
Ronner
All rounder
All rounder
Berichten: 94
Lid geworden op: zo 8 oktober 2006, 21:02

.
Laatst gewijzigd door Ronner op do 6 augustus 2020, 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.
lp77
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: vr 8 april 2011, 16:05

Hier ook nog een ietswat late reactie. Voor het onderhoud gebruik ik ook de uitgebreide manual die op het net te vinden is. O-ringen zijn overal wel te krijgen, maar specifieke componenten zijn wat lastiger. Zo had ik laats een gebroken stukje aluminiun, waar de bout inzit die je inhaakt om je naaf te locken. Nergen meer te krijgen. Heb hem uiteindelijk na laten maken. Dat kan op zich al snel. Wat ik wel merk is dat mijn stofhoezen onderaan de dikke poot (waar de veer omheen zit) op beginnen te raken. Kleine scheurtjes. Deze kan ik eigenlijk niet vinden en dat heeft volgens mij ook niet zo'n noodzaak. Al het fijne mechanische werk is netje inwendig de dempers opgesloten en onbereikbaar voor vuil. Moch je nog een adresje hebben gevonden zou ik het wel erg waarderen als je daar een link oid van kunt posten.
Ronner
All rounder
All rounder
Berichten: 94
Lid geworden op: zo 8 oktober 2006, 21:02

.
Plaats reactie