Freewheel freewheelt niet meer na 3 ritten

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
JayKay
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 18 maart 2018, 10:21

Heb nu 3 ritten een nieuwe wielset van OHR cycling (X2.2) onder mijn fiets hangen en merkte vandaag dat tijdens de rit opeens de ratel van de naaf verdwenen bij het stilhouden van de benen.
Aan het einde van de rit mijn fiets gecheckt en de vrijloop is weg, de crank draait mee en na enkele malen draaien staat het wiel stil. Dit heb ik nog nooit bij een nieuwe wielset gehad.
Hoe kan dit? Morgen ga ik in ieder geval contact opnemen met OHR cycling en de verdeler in Nederland, heb niet zo’n zin om de boel zelf uit elkaar te halen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Kapot, lijkt mij
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

ThaSingleTrackMastah schreef:Kapot, lijkt mij
Scherp :-q



Maar kan van alles zijn... Als je de cassette er af haalt kun je misschien al iets zien: scheur in de body bijvoorbeeld. Verder: veertje kapot of verkeerd gemonteerd. Lager kapot, as gebroken. Vanaf hier kunnen we het moeilijk zien, dus terugsturen is wel een goede zet!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Janwillembike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 215
Lid geworden op: zo 22 mei 2016, 20:15

Ik zou de cassette er even afhalen en vervolgens als je een beetje handig ben kijken of je de body los kan halen. Dan zie je gauw genoeg of het aan de palletjes o.i.d. ligt. En anders idd terug gaan
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Had je het begin gelezen?
Daar was hij mee bezig, en toen ging de body niet los.
Nog meer goede ideeën?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
JayKay
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 18 maart 2018, 10:21

Wiel is onderzocht, tanden van de ratchet afgebroken, vervangen door een steviger exemplaar. Voor zekerheid zijn ook palletjes/veertjes vervangen. Nu weer fietsen.
Janwillembike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 215
Lid geworden op: zo 22 mei 2016, 20:15

Ja, ik heb het begin gelezen. Vaak kan je zelf iets makkelijk oplossen en scheelt dat een hoop tijd, opsturen wachten etc voordat je je spullen terug hebt van een leverancier. Die keus mag ie zelf maken
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Janwillembike schreef:Ja, ik heb het begin gelezen. Vaak kan je zelf iets makkelijk oplossen en scheelt dat een hoop tijd, opsturen wachten etc voordat je je spullen terug hebt van een leverancier. Die keus mag ie zelf maken
EXCUSES, ik heb twee topics door elkaar gehaald.
Mijn opmerking hierboven is dus volledige onzin.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
JayKay
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 18 maart 2018, 10:21

2 dagen dus valt mee, en nee zelf klooien doe ik alleen als ik geen garantie meer heb en niet bij een nagelnieuwe wielset
Janwillembike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 215
Lid geworden op: zo 22 mei 2016, 20:15

@ThaSingleTrackMastah excuses aanvaard ;-)

Mooi dat het opgelost is
Plaats reactie