versnellingsprobleem

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

hmmm, ja, ik denk dat je gelijk hebt, maar bij mijn M8000 is het bovenste wieltje ook wel anders als de onderste, de bovenste heeft duidelijk langere tandjes dan de onderste, die onderste lijkt inderdaad meer op de linkse van jou plaatje.
ik kan de bovenste van venom niet goed zien, maar net zoals B-tension voor vreemde problemen kan zorgen, zou een versleten pulley dat ook kunnen (met name de bovenste dus)
venom
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 264
Lid geworden op: wo 19 december 2007, 20:45
Mijn mountainbike: Gazelle W2

Grootste kettingblad zou niet versleten (of dat moet de vorige eigenaar gedaan hebben) moeten zijn. Die gebruik ik nl nooit ;) .
Was ik vergeten te vermelden idd; had vd week getest met middelste blad. Lijkt beter te gaan. Hoor dan wel continu lichte aandrijf geluiden maar niet dat geratel bij hard aanzetten.
Ik rij routes met vnl singetrack dus op hoge snelheid kom ik niet, vandaar kleinste blad. Maar andere combi is idd moeite van proberen waard. Blijft wel raar dat ik voorheen dit probleem niet had.
Derailleur speling; weet ik niet, moet ik even voelen, maar zou niet moeten; heeft dezelfde lage kms als de rest van de XT groep.
Had nog gekeken naar achterwiel klemming; snelspanner zat niet superstrak vast. Dus ff gelost, en steviger vastgezet. Had gehoopt dat dat het zou oplossen; immers, als je aanzet of achterwiel rijd over grote hobbel dan gaat wiel misschien toch nét ff uit het lood als die niet superstrak zit?
Klacht inmiddels teruggekoppeld naar de fietsenwinkel.
Plaats reactie