Endcap in frame Grand Canyon AL SLX?

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
dazzle79
All rounder
All rounder
Berichten: 79
Lid geworden op: do 29 augustus 2013, 10:26
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SLX 29 (2014)

Ik ben van de week begonnen met mijn oude 2 x 10 groepset (slx/xt) te vervangen met een nieuwe 1 x 11 xt groepset op mijn Grand Canyon AL uit 2014. Bij het vervangen van de schakelkabels valt mij op dat er in het frame een endcap zit (zie foto). Ik krijg de endcap er niet uit en begin me dus af te vragen of deze niet vast zitten in/aan het frame. Heeft iemand hier ervaring mee??

https://photos.app.goo.gl/4F2ZhCoSEODjtCG73" onclick="window.open(this.href);return false;
maartenv
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2064
Lid geworden op: za 21 oktober 2006, 11:42
Mijn mountainbike: Neuron CF
Contacteer:

Die komt van je oude kabel af. Door zand etc. zal hij waarschijnlijk wat vast zitten.

Toch even pielen om er iets tussen te krijgen en zo de zijkantjes een beetje los te maken. Park tool heeft daar een heel mooi puntig tooltje (utility pick set) maar daar zal wel iets DIY voor te verzinnen zijn in de schuur. Of anders een boutje vinden wat je er precies in kunt draaien (net iets minder breed als het frame) en dan met een tangetje lostrekken.
Crasstest
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 593
Lid geworden op: ma 2 april 2012, 20:02
Mijn mountainbike: Canyon; Strive, Nerve, Stiched, Dude, Exceed

Had ik een tijdje terug ook. Inderdaad een schroefje in draaien (wat net door het binnenkabelgat past) en er dan uittrekken
dazzle79
All rounder
All rounder
Berichten: 79
Lid geworden op: do 29 augustus 2013, 10:26
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SLX 29 (2014)

Dat was het! Schroef erin en toen nog even met flink wat kracht met een tang aan de schroef trekken, maar de endcap is eruit ;-) Bedankt!
Plaats reactie