TIP: Nutsack vervangen door reparatiebidon

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Huggiedug
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: za 28 februari 2004, 22:22
Mijn mountainbike: sworks

vibemaker schreef:Ik heb een tijdje een topeak zadeltasje gebruikt. Heb m geloof ik nog wel ergens. Je mag m hebben als je wilt. Maatje medium.

Zoiets: https://goo.gl/images/z8rn1A" onclick="window.open(this.href);return false;
Thanks. Eerst even kijken hoe lang de bidon blijft zitten. Voorlopig zit ie er nog...!
rammen met die bak
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1947
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Ik ben ook weleens een bidon verloren, was wel een afgevulde 750ml, dus het gewicht speelt denk ik een grote rol, dus als het gewicht van je tools een beetje Ok is, dan zal het wel los lopen. Je zou ook nog wat griptape aan de binnenkant van je houder kunnen plakken. zag ik laatst bij een GMBN pro bike check, leek me wel een goede toevoeging op een ruime houder (een metalen houder zou je ook wat strakker kunnen buigen, maar een carbonnen bv niet)
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16845
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Een gereedschapsbus pak je niet zoals een bidon om de haverklap uit de houder, dus je kunt 'm gewoon borgen met wat tape, klittenband, een toeclipriempje of whatever.
Doe ik al sinds ik lang geleden zo'n bus ergens onvrijwillig in de Franse Alpen gedumpt heb, inclusief een prima Crankbrothers tooltje, een biba en een setje bandenlichters :-(

Een goede bidonhouder is natuurlijk ook wel fijn, deze zijn helemaal niet duur en klemmen erg goed:
https://www.cnc-bike.de/product_info.ph ... ts_id=1928" onclick="window.open(this.href);return false;
Door ze iets te buigen klemmen ze nog vaster, en ze zijn zelfs verdraaibaar zodat je zijdelings de bidon/bus eruit kunt pakken.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Deze bevalt fantastisch en kan gewoon met dropper:
https://www.endurasport.com/product/fs2 ... seat-pack/" onclick="window.open(this.href);return false;

En ik heb een hoop zadeltasjes versleten :lol:
Waar woke is, is vuur
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16845
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Die maak je toch ook nog vast om de pen? Dus da's bij een dropper nie handig nie:
Afbeelding

Als je een kleinere 29er fully hebt kom je met ingeschoven dropper met elk zadeltasje in de knoei, bij flink inveren komt het dan namelijk tegen je achterband. Ik reed vaak met een Ortlieb tasje, maar sinds ik 29er rijd dus niet meer :)
Zelfs op de medium Banshee die ik nu heb gebeurt dit.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29978
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

zadeltasjes zijn zo 1990
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Luc151
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 9 mei 2013, 09:45
Mijn mountainbike: onbelangrijk

precies, daarom gebruik ik een soort van toolbelt. daar heb ik alles in zitten voor alle fietsen. camelbak of bidon, ik heb altijd mijn tool(s)belt bij mij.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Frametasjes zijn helemaal #soenduro :bier:
Afbeelding
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Plaats reactie