Finish line Tire Sealant

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pasqual
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: wo 30 mei 2012, 09:32
Mijn mountainbike: Cube Stereo 120 HPA 29
Contacteer:

Afgelopen week beetje ruzie met de Stan's Tubeless Tire sealant. Dus was een beetje aan het rond kijken naar andere mogelijkheden. Daarbij kwam ik een nieuwe Sealant tegen van Finish line welke volgens de "Wij van WC Eend" methode alleen maar voordelen had en geen nadelen. Wat reviews gevonden en die waren nogal wisselend.

Groot voordeel zou het niet uitdrogen moeten zijn en daarbij zou het de gehele levensduur van de band mee moeten gaan. Met nog een ander voordeel dat het niet zo plakkerig is en geen resten achterblijven zoals de meeste Latex gebaseerde Tire sealants. Als laatste kun je het zo weg halen met wat water.

Reviews zijn wat wisselend en hebben diverse het erover dat het al moeite heeft met kleine gaatjes in de band te dichten.

Zijn er hier mensen welke deze Finish line tire sealant al hebben kunnen gebruiken? Het lijkt erop dat dit al te krijgen is, al ben ik zelf nog geen zaak tegen gekomen waar het ook echt leverbaar is.

Hier nog een videotje:
https://youtu.be/Vxz8Fw2wFt8?t=11m47s" onclick="window.open(this.href);return false;
ScottSpark
All rounder
All rounder
Berichten: 134
Lid geworden op: zo 8 april 2018, 16:14
Mijn mountainbike: Scott Spark 930

http://reviews.mtbr.com/finish-line-sealant-review" onclick="window.open(this.href);return false;
Zelf geen ervaring mee, maar mtbr is niet heel postief. Maar als het altijd vloeibaar blijft kan het geen gaatjes dichtmaken lijkt mij. Dus ik denk dat je niet aan resten ontkomt.
Gebruikersavatar
Pasqual
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: wo 30 mei 2012, 09:32
Mijn mountainbike: Cube Stereo 120 HPA 29
Contacteer:

Dat idee had ik ook wel. Was ook nog een filmpje op Youtube tegen gekomen en daar dichte het gat wel een beetje maar er bleef een beetje lucht ontsnappen. Zoals je zegt, zolang het vloeibaar blijft is het lastig om een gat goed te dichten.
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Wat ruzie met een tire sealant betekent dat weet ik niet.
Je kunt prima Joe's of Contintental gebruiken, werkt allemaal prima.
Brambobeers
All rounder
All rounder
Berichten: 69
Lid geworden op: zo 1 januari 2017, 14:28

Ik gebruik de tyre sealant van B.O.R.
Zeer tevreden over, Stans was niet direct mijn favoriete
(Met bor krijg je een soort van latex binnenband gevormd. )
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

En de schwalbe Doc Bleu is ook produced bij Stan,s volgens de verpakking. Ik doe elk half jaar even de band eraf en schoonmaken en op nieuw vullen. Dan blijft er weinig achter.
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
Pasqual
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: wo 30 mei 2012, 09:32
Mijn mountainbike: Cube Stereo 120 HPA 29
Contacteer:

Elvander schreef:Wat ruzie met een tire sealant betekent dat weet ik niet.
Wat de meeste wel eens hebben met huidige Latex gebaseerde sealants. Elk half jaar ongeveer onderhouden (Dus schoonmaken en bijvullen), plakkerige spul wat achter blijft. Ik had ook nog eens last van een gaatje welke tijdelijk weer dicht was en vervolgens 5km verder weer open sprong. In het kort noem ik dat even ruzie met tire sealant.

Toen kwam ik de Finish line tire sealant tegen welke de eerste twee punten hierboven zou oplossen. Dus op eerste gezicht leek me dat wel wat. Maar door dat het niet zo plakkerig wordt en niet uitdroogt mogelijk niet een hele effectieve sealant.

Misschien eens kijken of ik een klein flesje kan vinden om eens te proberen in één wiel.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Klinkt een beetje als Mariposa, maar dan zonder schuim.
(maar hopelijk succesvoller)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
twenteoverijssel
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: zo 8 april 2012, 15:47
Mijn mountainbike: Specialized stumpjumper 29 expert

Lijkt ook wel op Peaty's Sealant https://peatys.co.uk/home/" onclick="window.open(this.href);return false;
blijf voeibaar iemand ervaring mee
Dennis Punt
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: zo 11 februari 2018, 15:22
Mijn mountainbike: Pipedream Moxie

Finish Line is te koop bij Hibike, wilde net een flesje kopen, maar na het lezen weer gaan twijfelen. Op mijn eigen fully goede ervaringen met Stans maar wilde op mijn hardtail en mijn zoons fiets iets dat langer goed blijft omdat de omloopsnelheid van de banden daar laag is. Mochten er goede ervaringen zijn met Finish Line of een alternatief dan hou ik me aanbevolen.
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef:Klinkt een beetje als Mariposa, maar dan zonder schuim.
(maar hopelijk succesvoller)
Is die niet goed?
ruijtersfotografie
All rounder
All rounder
Berichten: 125
Lid geworden op: vr 27 mei 2016, 23:36
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 7.9 (green), 203Hc-Storm, Hope Pro4/NoStance Flow ex, Cema-BB KMC,Crankbrother pedalen
Contacteer:

Stans heb ik ook minder ervaring mee op gedaan. Na een bepaalde tijde tijd moet vervangen want dichte niet meer. Joe's werkt perfect ook naar een langere periode.
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

twenteoverijssel schreef:Lijkt ook wel op Peaty's Sealant https://peatys.co.uk/home/" onclick="window.open(this.href);return false;
blijf voeibaar iemand ervaring mee
Deze heb ik er sinds kort in zitten op beide fietsen, nog te kort om echt ervaring mee te hebben.
iig tot nu toe prima, nog geen zweters zoals ik bij de Stans wel es had.
amr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: za 8 augustus 2015, 22:32

Ik gebruik peaty's nu een half jaar... werkt top. Zou ook niet uit moeten drogen, en is ook nog eens biologisch afbreekbaar (dus je laat nooit chemische rotzooi achter in het bos). Allen wat blauwe of roze glitter.

Ook te gebruiken met C02 patronen... en dat is anders dan met veel andere latex-gebaseerde vloeistoffen.
Daarnaast is het niet duur (uitgaande van de workshop-bottle).


Ik moet daarbij wel zeggen dat bij setje sowieso gemakkelijk tubeless te maken is, als je zou willen zelf zonder sealant.
Plaats reactie