deore vs xt remmen
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2127
- Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
- Mijn mountainbike: Massi Team advanced
Dit is dan wel van de vorige generatie, maar veel is hetzelfde gebleven:
https://youtu.be/56s6uNm469M" onclick="window.open(this.href);return false;
https://youtu.be/56s6uNm469M" onclick="window.open(this.href);return false;
In de praktijk vind ik de XT wat aan de agressieve kant: ze 'happen' sterk (remkracht komt er meteen vol in) en dat vind niet iedereen lekker. In dat opzicht vind ik de Deore een lekkerdere rem, bouwt mooier op. XT komt in ieder geval krachtig over, maar met Deore heb je meer dan voldoende remkracht.
XT zou ik nemen als ik vaker naar het buitenland zou gaan. Op hogere snelheid werkt zo een agressieve rem prima.
XT zou ik nemen als ik vaker naar het buitenland zou gaan. Op hogere snelheid werkt zo een agressieve rem prima.
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29960
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Veel ligt ook aan de blokjes die je er in doet.
Typo
Typo
Laatst gewijzigd door ThaSingleTrackMastah op za 19 mei 2018, 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
-
- Pro Biker
- Berichten: 1217
- Lid geworden op: vr 11 december 2009, 16:56
- Mijn mountainbike: Specialized Chisel
Ik rij sinds kort voor het eerst met de Deore remmen, ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben.
Vroeger deed ik alles zo snel mogelijk upgraden, maar ik laat ze mooi zitten, ze doen het echt prima, de schijven zelf ga ik nog wel upgraden, want die mogen alleen met Resin blokjes, het liefst heb ik de metal variant.
Vroeger deed ik alles zo snel mogelijk upgraden, maar ik laat ze mooi zitten, ze doen het echt prima, de schijven zelf ga ik nog wel upgraden, want die mogen alleen met Resin blokjes, het liefst heb ik de metal variant.
Bullshit van Shimano. Gewoon metal blokjes gebruiken. Schijven vervangen kan altijd nog als je er doorheen gesleten bent. Maar dat gaat heel lang duren... .Dennis78 schreef:..., de schijven zelf ga ik nog wel upgraden, want die mogen alleen met Resin blokjes, het liefst heb ik de metal variant.
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
-
- Pro Biker
- Berichten: 1217
- Lid geworden op: vr 11 december 2009, 16:56
- Mijn mountainbike: Specialized Chisel
Lars TB schreef:Bullshit van Shimano. Gewoon metal blokjes gebruiken. Schijven vervangen kan altijd nog als je er doorheen gesleten bent. Maar dat gaat heel lang duren... .Dennis78 schreef:..., de schijven zelf ga ik nog wel upgraden, want die mogen alleen met Resin blokjes, het liefst heb ik de metal variant.
-
- Mtb fanaat
- Berichten: 13
- Lid geworden op: za 19 mei 2018, 06:15
- Mijn mountainbike: Rose Count Solo 3
- Contacteer:
Ik heb Shimano br-mt500. Lijkt erg op deore maar de remklauw lijkt op die van de alivio reeks. Ik ben er erg tevreden over. Het remt zeer goed.
Maar ik zie dat het nauwelijks verschilt in prijs met deore, en dan zou ik deore nemen.
Zit de meerwaarde van XT niet in mogelijkheid om te stellen zonder imbus sleutel?
Maar ik zie dat het nauwelijks verschilt in prijs met deore, en dan zou ik deore nemen.
Zit de meerwaarde van XT niet in mogelijkheid om te stellen zonder imbus sleutel?
WCB-M-062 XC Ricer
https://www.strava.com/athletes/mmb40" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.strava.com/athletes/mmb40" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Extreme Biker
- Berichten: 539
- Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
- Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal
Op mijn hardtail zitten ook schijven waar alleen resin blokken op mogen rij deze al twee jaar met metaal blokken geen enkel probleem gehad.
Heb ook niet het idee dat ze sneller slijten er van.
Heb ook niet het idee dat ze sneller slijten er van.
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 193
- Lid geworden op: vr 12 november 2004, 16:37
- Mijn mountainbike: Scott Scale 920 - , Fox Float performance 32 4fit, voorvork, SRAM GX 1x12 sp
Afgelopen week mijn BR-M615 remmen van mijn mtb gehaald en vervangen door BR-M775 van 8 jaar oud. Ik kon namelijk niet meer remmen met de BR-M615. Zelfs mijn fietsenmaker kreeg ze niet werkend. Bij de LBS was het drukpunt ok, maar dit veranderde zo erg tijdens het fietsen, dat ik niet eens mijn remblokken kon inremmen (onvoldoende druk en diverse manieren van reinigen van remschijven en remblokken). Met de vorige remblokken (zelfde type en merk) heb ik een half jaar gefietst. Al met al heb ik een nu een remhendel die wat minder is dan de BR-M615, maar ik kan de BR-775 perfect doseren en heeft meer dan voldoende remkracht. Tijdens de Belgische marathons liep ik al tegen de grenzen van de BR-M615 aan, omdat het drukpunt langzaam verliep, waardoor ik mijn remhendel helemaal ingeknepen had en nog niet voldoende remvermogen had. Ik weeg overigens 70 kg. Wat mij betreft zijn de BR-M615 gevaarlijke remmen en ik verbaas me dat remmen van meer dan 8 jaar oud (BR-M775) nog steeds véél beter zijn dan de BR-M615.
Als je nooit remt, rij je te langzaam!
-
- Moderator
- Berichten: 16789
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
Een drukpunt dat zo erg verloopt als jij omschrijft kan niet anders dan een lekkage, of een slecht ontluchte rem betekenen. Want daarvoor moet er sprake zijn van lucht in het systeem en die lucht komt ergens vandaan.
En dat kwam bij allebei de remmen tegelijkertijd voor? Dat lijkt me haast tè toevallig.
Remblokken reinigen werkt in mijn ervaring niet, ik heb tenminste nog nooit verontreinigde blokken weer goed kunnen krijgen. Niet met een brander, oven, gasvlam, ontvettende middelen, staalborstel of een combinatie daarvan.
Een remblok dat vet geworden is betekent tegenwoordig een enkeltje kliko bij mij. Gelukkig komt dat eigenlijk nooit voor
En dat kwam bij allebei de remmen tegelijkertijd voor? Dat lijkt me haast tè toevallig.
Remblokken reinigen werkt in mijn ervaring niet, ik heb tenminste nog nooit verontreinigde blokken weer goed kunnen krijgen. Niet met een brander, oven, gasvlam, ontvettende middelen, staalborstel of een combinatie daarvan.
Een remblok dat vet geworden is betekent tegenwoordig een enkeltje kliko bij mij. Gelukkig komt dat eigenlijk nooit voor
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 193
- Lid geworden op: vr 12 november 2004, 16:37
- Mijn mountainbike: Scott Scale 920 - , Fox Float performance 32 4fit, voorvork, SRAM GX 1x12 sp
Ik heb de lucht uit de leiding geperst door een tie-rip om de remhendel te zetten en een nachtje te laten staan. Bij de BR-M775 had ik dan een hard drukpunt, maar bij de BR-M615 had ik in het geheel geen weerstand (tot mijn grote verrassing) en kwam het remblok dus niet (of nauwelijks) meer tegen de remschijf.kermit schreef:Een drukpunt dat zo erg verloopt als jij omschrijft kan niet anders dan een lekkage, of een slecht ontluchte rem betekenen. Want daarvoor moet er sprake zijn van lucht in het systeem en die lucht komt ergens vandaan.
Zowel ik als mijn LBS hebben gekeken naar lekkage of slecht ontluchte remmen. Maar het reservoir was nog voldoende vol en hij heeft een aantal malen de remmen ontlucht. Ik heb in ieder geval een aantal weken lang dagelijks geprobeerd om de prestaties te verbeteren, zoals ontluchten, andere (nieuwe remblokken), reinigen remschijven, maar zowel voor als achter waren de prestaties te matig voor een mtb.
Wat bedoel je hiermee? Overigens gebruik ik de achterrem alleen voor de stabiliteit, het vertragen gebeurt met de voorrem.kermit schreef:En dat kwam bij allebei de remmen tegelijkertijd voor? Dat lijkt me haast tè toevallig.
Als je nooit remt, rij je te langzaam!