Sleuteltips

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...

Moderator: jf

Plaats reactie
Heckler40
Extreme Biker
Extreme Biker
Contacteer:

wo 15 januari 2014, 00:25

Beste 10 euro uitgave van 2014: een remleiding cutter van Jagwire, kwam met reserve snijblad. Ook van Avid gezien. Remleidingen op maat maken zonder geklungel met messen. Remleiding in de opening leggen, met 2 vingers dichtknijpen en kaarsrecht en clean op maat.

Enjoy!!

Afbeelding
common sense was never common
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Contacteer:

wo 15 januari 2014, 00:33

Ideaal ding inderdaad, samen met die insert perser.
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
hugo75
All rounder
All rounder

wo 22 januari 2014, 09:54

Hallo allemaal,

Zag net in een krantje van Van Cranenbroek dat ze voor het schappelijke bedrag van 19.95 een fietsmontagestandaard te koop hebben. Met variabele hoogte-instelling van(100-143 cm) Snelspanklem en materiaalbak...

ga zo maar eens kijken of het wat is...
Corke
Pro Biker
Pro Biker

di 28 januari 2014, 16:51

hugo75 schreef:Hallo allemaal,

Zag net in een krantje van Van Cranenbroek dat ze voor het schappelijke bedrag van 19.95 een fietsmontagestandaard te koop hebben. Met variabele hoogte-instelling van(100-143 cm) Snelspanklem en materiaalbak...

ga zo maar eens kijken of het wat is...
Ben er erg benieuwd naar!
Tribux
Extreme Biker
Extreme Biker

ma 3 maart 2014, 22:21

Ik heb hier ergens een keer een beschrijving gezien over hoe je zelf een tool maakt om de cups uit je balhoofd te slaan, iemand enig idee waar die staat?
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Contacteer:

di 4 maart 2014, 10:33

De zoekfunctie had je hier toch heen moeten brengen.... topictitel = Balhoofdlager tools :lol:

http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... =9&t=27579" onclick="window.open(this.href);return false;

Succes
Tribux
Extreme Biker
Extreme Biker

di 4 maart 2014, 17:27

Thx, beetje stom idd!
cp1
All rounder
All rounder

za 10 mei 2014, 15:04

Heckler40 schreef:Beste 10 euro uitgave van 2014: een remleiding cutter van Jagwire, kwam met reserve snijblad. Ook van Avid gezien. Remleidingen op maat maken zonder geklungel met messen. Remleiding in de opening leggen, met 2 vingers dichtknijpen en kaarsrecht en clean op maat.

Enjoy!!

Afbeelding
Handig!!
Life is like riding a mountainbike: in order to keep your balance, you must keep moving.
The secret to mountainbiking is pretty simple: the slower you go the more likely it is you'll crash.
Demoniac
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

zo 8 juni 2014, 10:50

Tribux schreef:Ik heb hier ergens een keer een beschrijving gezien over hoe je zelf een tool maakt om de cups uit je balhoofd te slaan, iemand enig idee waar die staat?
Ik heb het geprobeerd met een stuk koperen pijp waar ik een kruis in gezaagd had, maar die sla je vooral krom zonder dat de cups er uit komen.. Heb uiteindelijk bij m'n vader een stuk 10 mm staf gepakt wat lang genoeg was om in het balhoofd te steken en dan om de paar tikjes verplaatsen.. niet praktisch als je het elke dag moet doen, maar voor dat ene balhoofd wat ik per jaar probeer te verwijderen werkt het prima :P
Bike repair is 95% hex keys and 5% the tool you probably don't have at home.

NS Bikes Eccentric Cromo 29er
Tribux
Extreme Biker
Extreme Biker

ma 9 juni 2014, 14:02

Ik heb het ook met die koperen pijp gedaan, werkt perfect!
badabingNL
Mtb fanaat
Mtb fanaat

ma 9 juni 2014, 23:50

Had vandaag problemen met me derailleur kabel, dus maar 1 versnelling achter. Erg lullig als er ook nog tegenwind is. Gelukkig had ik nog wat Tie-wraps bij me, en dat werkt ook nog! Geen vieze vingers en op een prima tempo naar huis.

Zijn al die uren MacGyver van vroeger toch nog hulpzaam!
kermit
Moderator
Moderator
Contacteer:

wo 6 augustus 2014, 18:10

badabingNL schreef:Had vandaag problemen met me derailleur kabel, dus maar 1 versnelling achter. Erg lullig als er ook nog tegenwind is. Gelukkig had ik nog wat Tie-wraps bij me, en dat werkt ook nog! Geen vieze vingers en op een prima tempo naar huis.

Zijn al die uren MacGyver van vroeger toch nog hulpzaam!
Maar wat heb je dan precies gedaan?
Want met de stelschroefjes kun je je derailleur toch op vrijwel elk kransje fixeren en naar huis rijden? En dat kan zonder tie-raps ;-)

Maar ze zijn wel handig, dus ik heb er ook altijd een paar in de rugzak mee.
Axium
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

wo 6 augustus 2014, 21:43

hebben die stelschroefjes zo'n groot bereik? wist ik niet. ik weet wel dat je van de meeste mtb's een singlespeed kan maken door gewoon je derailleur te passeren.
Sabai
Mtb fanaat
Mtb fanaat

wo 13 augustus 2014, 16:48

Ik heb een vraag?
Na het fietsen heb ik de ketting en tandwielen eens goed schoongemaakt. Nu schakelde de fiets niet meer optimaal en heb de derailleur opnieuw afgesteld. Nu schakelt hij weer goed alleen als ik op de kleinste tandwielen schakel. Blijf ik een ratelend geluid horen. Ook als ik voor op buitenblad schakel. De rest van de tandwielen klinkt de ketting goed. Is dit slijtage?
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Contacteer:

wo 13 augustus 2014, 17:16

Komt waarschijnlijk omdat het schoon is, dan hoor je opeens meer, vooral op kleinere verzetten (kransjes) achter. Als die mooi bedekt zijn met smeermiddel, met name was, hoor je amper wat.
Ook de derailleur wieltjes schoon gemaakt? Vooral als die van aluminium zijn hoor je die. Heb ook wel eens lopen zoeken waar dat geluid nu vandaan kwam.
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Plaats reactie