Tubeless mountainking 2 protection blijft lekken bij hiel

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
Xfries
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: za 8 december 2012, 15:03
Mijn mountainbike: Merida E one sixty Canyon Neuron 9.9 AL Stealth

Heb laatst Conti Mountainking 2 Protection banden tubeless gemonteerd op mijn DT swiss xm 1501 velgen. De voorband bleef 3 weken lang op druk, geen centje pijn. De achterband daarentegen.. :evil: Verloor steeds druk en merkte ook dat de band een hele kleine slinger had. Toen een aantal keren de band leeg laten lopen, zeepsop op de hielen en hard oppompen. Mooie "plop"steeds maar toch bleef die slinger en door de zeepsop zag ik ook dat de lucht via de velgrand ontsnapte op meerdere plaatsen en aan beide kanten. (doordat er zich schuim vormde). Nou had ik de achterband ook wat minder grondig schoongemaakt voor montage dan de voorband, dus heb hem verwijderd, helemaal schoongemaakt, met name de hielen vrijgemaakt van latex resten en ontvet. Toen weer gemonteerd en opgepompt, latex erin via ventiel en weer veel drukverlies na een paar uur al. En nog steeds die slinger in de band. Uiteindelijk naar de lbs geweest, die heeft het wiel gecheckt en die is recht, ook volgens hem zit de slinger in de band zelf. Hij constateerde ook dat de band goed op de velg zit(randen overal gelijk) Maar dus nog steeds dat druk verlies. :evil: Herhaaldelijk wiel eruit, schudden, draaien, op 1 kant laten liggen voor 15 min en viceversa. Niks helpt. Het gaat om een Mountainking 2 protection 2.4 en DT Swiss XM1501 velgen. Heb de banden overgenomen van iemand, waren zo goed als nieuw("haartjes" zitten er nog op) Hij had ook tubeless gereden, dus vandaar mijn gedachte dat ik de bandhiel niet goed schoon had gemaakt. Heb Docblue gebruikt van Schwalbe en de voorband zit dus perfect, totaal geen druk verlies, zelfde procedure, zelfde hoeveelheid latex. Velgranden zijn mooi glad en onbeschadigd, geen deuken etc. Iemand een idee?

edit: heb er inmiddels-for the time being- een binnenband in gedaan en dezelfde slinger(is miniscuul, dus geen zware wiebelingen) zit er nog in. Drukverlies niet meer uiteraard, maar wil uiteindelijk toch terug naar tubeless..
Xfries
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: za 8 december 2012, 15:03
Mijn mountainbike: Merida E one sixty Canyon Neuron 9.9 AL Stealth

Ben er inmiddels achter dat het echt aan de band lag. Heb nogmaals de hele band schoongemaakt, ontvet en weer opgepompt. Nieuwe latex erin en het spoot er bijna uit op een bepaalde plek langs de rand. Gewoon niet dicht te krijgen, wel eventjes maar zodra ik iets druk op de band uitoefende, spoot er alweer latex uit. Ben bang dat ik door het veelvuldig afhalen van de velg, de hiel poreus heb gemaakt en/ ofopgerekt. Komt dat jullie bekend voor? Helaas de band overgenomen van iemand dus geen garantie. Is verder als nieuw, haartjes zitten er nog op. Heb nu een nieuwe Mountainking Racesport tubeless erop gelegd. Gelijk dicht en geen slinger . Duidelijke zaak dus, maar vind het wel raar dat een nieuwe band van 65 euro zo snel blijkbaar dusdanig beschadigt..
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

Mijn Mountain King II RaceSport heeft ook deze bekende 'slinger' vanaf het begin. Iedereen die achter me rijdt denkt ook dat er een slag in mijn wiel zit, maar het is de band zelf. Ik rijd altijd met binnenband, dus maakt me verder niet uit, maar de kwaliteitscontrole van Continental 'sjoemelt' nogal?
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Ik heb meerdere X-Kings gehad die exact hetzelfde euvel hadden. Erg jammer.
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
simonovereem
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 179
Lid geworden op: za 24 juni 2006, 19:48
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SLX RS-1, Cannondale F700, Scott Scale 10

Ik heb een raceking protection die exact dit probleem heeft. Blijkbaar een veelvoorkomend probleem.
Plaats reactie