Sram Guide RS hendel komt niet terug.

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29977
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Beetje krappe timing...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
ScottSpark
All rounder
All rounder
Berichten: 139
Lid geworden op: zo 8 april 2018, 16:14
Mijn mountainbike: Scott Spark 930

Ik weet niet of je handig bent, want dan kan je de piston schuren. Kan je beter nu doen heb je nog 2 weken om een oplossing te zoeken mocht het niet lukken. Garantie op onderdelen is meestal maar 2 jaar.
Gebruikersavatar
BruceAllMIkety
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 172
Lid geworden op: za 27 maart 2010, 14:50
Mijn mountainbike: Blauwe Kenjen
Contacteer:

Heb de lever uit elkaar gehad , en de piston oogeschuurd. Hij zit niet meer vast maar gaat wel traag nog. Even proberen zo met rem olie erin, anders nog een keer proberen. Wel een ruk ontwerp zo
Gebruikersavatar
BruceAllMIkety
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 172
Lid geworden op: za 27 maart 2010, 14:50
Mijn mountainbike: Blauwe Kenjen
Contacteer:

Nogmaals geprobeerd, helaas is nu de hele seal (?) gesneuveld. Kunststof plunjer liep wel vrij na mooi opschuren met fijn schuurpapier. Slechte nieuws is dat de achterrem dezelfde kuren begint te vertonen, zij het iets minder.
Oude Formula RX brakes maar gemonteerd (wit met anodized red, geen porum). Merk je het verschil wel meteen. Als de Sram guides het doen, zijn wel echt puike remmen.

Inmiddels een eerste reactie van Canyon : Ze gaan het niet eens voorleggen bij SRAM aangezien de garantie termijn al met 1 jaar overschreden is en 1 jaar overschrijding te lang is om kans te maken op coulance. Ze bieden een lever aan voor 67 euro.
Volgens mij is garantie met coulance, iets anders dan een regelrechte ontwerpfout van SRAM.
Heb gemeld het er niet mee eens te zijn, gezien het een berucht probleem blijkt te zijn van de SRAM's en garantie termijnen niet echt van toepassing is gezien de constructie fout, benieuwd hoe ze daarop reageren.
Gebruikersavatar
BruceAllMIkety
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 172
Lid geworden op: za 27 maart 2010, 14:50
Mijn mountainbike: Blauwe Kenjen
Contacteer:

Finale antwoord van Canyon : Wordt niet in behandeling genomen. Geen garantie en ver buiten garantie om in aanmerking te komen voor coulance. Het argument dat ik aandroeg, dat het een bekend probleem is bij SRAM werd van de hand gedaan. "Er is geen recall actie geweest"....Ze maken zich er wel makkelijk vanaf in mijn optiek.
Bij Hollandbikeshop een revisiekitje gevonden, waarbij zelfs vermeld staat Gen 2. RS guides. Die maar erin frotten en hopen dat het probleem zich niet weer voor gaat doen...
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29977
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Hebben we al gezegd dat er twee manieren zijn om dit probleem op te lossen?
Een goedkope en een dure.
De goedkope manier is het aanschaffen van een setje Shimano remmen.
De dure manier is de aanschaf van een setje Hope remmen.
Avid/Sram krijgt het maar niet voor elkaar...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
BruceAllMIkety
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 172
Lid geworden op: za 27 maart 2010, 14:50
Mijn mountainbike: Blauwe Kenjen
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef:Hebben we al gezegd dat er twee manieren zijn om dit probleem op te lossen?
Een goedkope en een dure.
De goedkope manier is het aanschaffen van een setje Shimano remmen.
De dure manier is de aanschaf van een setje Hope remmen.
Avid/Sram krijgt het maar niet voor elkaar...
:lol: :lol: :lol:

Ik was ondertussen al bij Hope wezen kijken inderdaad.
Heb toch besloten een revisie kitje te bestellen voor de internals (waarbij wordt vermeld, dat het de 2e generatie is). De plunjer en keerringen zien er op detail niveau ook echt anders uit, en de veer achter de plunjer lijkt wat sterker te zijn.
Deze zitten er inmiddels in, nu wachten op zonnig en heet weer om te kijken of het weer mis gaat. :lol:

Maar mocht dit niet meer helpen, dan gaan we zeker even bij Hope shoppen :roll:
zeroground
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 700
Lid geworden op: vr 15 mei 2009, 19:00

ThaSingleTrackMastah schreef:Hebben we al gezegd dat er twee manieren zijn om dit probleem op te lossen?
Avid/Sram krijgt het maar niet voor elkaar...
Ze hebben er een handje van om hun testfase en de consumentenverkoop te combineren. De eerste hydrologische Sram schijfremmen voor op de weg konden volgen mij niet tegen kou..
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29977
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik heb ook een setje Avid Juicys gehad die gingen lekken in de vrieskou...
Set op de andere fiets had nergens last van.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Ertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: do 27 augustus 2015, 11:27

Iemand in ons mtb clubje heeft afgelopen week onder (Canyon)garantie nieuwe remmen gekregen op z'n Nerve vanwege dit probleem. Volgens mij is zijn fiets van 2016 of eind 2015..
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Wat ik heb begrepen is dat SRAM (wederom) redelijk coulant is met de service, dus waarom Canyon nu (wederom) dwars gaat liggen... ?
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
BruceAllMIkety
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 172
Lid geworden op: za 27 maart 2010, 14:50
Mijn mountainbike: Blauwe Kenjen
Contacteer:

Lars TB schreef:Wat ik heb begrepen is dat SRAM (wederom) redelijk coulant is met de service, dus waarom Canyon nu (wederom) dwars gaat liggen... ?
Erg jammer inderdaad - Ervaring met SRAM zelf is dat ze wel goede service verlenen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29977
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Misschien heeft Canyon wel een deal met Sram.
Extreem goedkope OEM, zonder recht op service/garantie/ondersteuning van Sram...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1361
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Als Canyon niet thuis geeft zou ik het ook eens direct bij Sram proberen. In mijn ervaring is Sram erg coulant (ze moeten wel...), ik heb nog nooit nee als antwoord gekregen. Dit is ook de reden dat ik nog spul van Sram koop - er gaat wel eens wat mis maar ze lossen het tot nu toe altijd goed op.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

nielsvk schreef:Dit is ook de reden dat ik nog spul van Sram koop - er gaat wel eens wat mis maar ze lossen het tot nu toe altijd goed op.
Het begon al met Gripshift die niet tegen bagger kon, daarna de 9.0SL achterderailleur die na een paar maanden brak. Maar je kreeg alles gewoon nieuw. Dus ben ik ook maar blijven hangen bij SRAM :bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Plaats reactie