Probleem Sram Level TL achterrem

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
Roy1980
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 193
Lid geworden op: wo 3 juni 2009, 12:34
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 900 Team 2018 en een Chinees met grote wielen

Beste mensen,

De bike van mijn vriendin (11 maanden oud) is uitgerust met Sram Level TL remmen. Afgelopen zondag merkte ze plots dat ze heel zwaar moest trappen. Bleek dat haar achterrem bijna vast zat (haar rem liep enorm aan). Haar remhendel was nauwelijks beweging in te krijgen in die zin dat hij niet in te knijpen was. Echt knalhard.

Maandagavond maar eens gekeken wat het kon zijn. Toen bleek de rem ineens weer los te zijn. Liep niet meer aan en de remhendel kon weer normaal ingeknepen worden. Ik dacht aan een sticky piston, dus remblokjes eruit en de pistons goed schoongemaakt. Nadat ik het wiel er weer in had gezet bleek ik de rem te kunnen oppompen, waardoor de remhandel weer muurvast zit. Gek genoeg loopt de rem nu niet aan. De rem functioneert wel (remt zelfs hard), maar doordat de hendel geen slag heeft kun je niet doseren en heb je geen gevoel.

Ik breng de fiets vrijdag naar de LBS, maar ik ben benieuwd of jullie enig idee hebben wat het kan zijn. Kapotte hendel/caliper? Ontluchten?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

11 maanden, dus garantie.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
carlosvdk68
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: do 11 september 2014, 02:11
Mijn mountainbike: Specialized s-Works HT 2018 Eagle, Salsa Beargrease carbon fatbike

100% te veel vloeistof in systeem, dus niet goed gevuld/ontlucht.
Als dan remmen warm worden bij gebruik is er geen ‘uitzet’ ruimte.
Ik heb het vaker bij de hand gehad, had je makkelijk kunnen oplossen door het kleine torxje los te draaien en iets te remmen, en voordat je handle weer loslaat het torxje weer aan te draaien, dus iets vloeistof eruit laten.
Verder zijn het super remmen, ik monteer ze geregeld.
http://www.strava.com/athletes/cvanderkemp" onclick="window.open(this.href);return false;
http://ridemymtb.com/Team-RideMyMTB/" onclick="window.open(this.href);return false;
zeroground
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 700
Lid geworden op: vr 15 mei 2009, 19:00

Compensatiegaatje verstopt
Plaats reactie