Achternaaf SLX onderhoud

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

Ik heb momenteel een achterwiel met een SLX M675 naaf. Nu is de body kapot gegaan en wil ik deze gaan vervangen. Eigenlijk kan ik dan net zo goed alle het interne spul vervangen door een nieuwe SLX achternaaf te kopen.
Kan ik een FH-M7000 naaf kopen en de body / kogels / as e.d. over zetten in mijn SLX FH-M675? Met andere woorden is SLX M7000 backwards compatible?
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Misschien kun je hier het antwoord vinden?
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

Jan Willem schreef:Misschien kun je hier het antwoord vinden?
Die zag ik gister ook ergens, voor zover ik het overzicht begrijp is het meer de compatibiliteit tussen diverse onderdelen op elkaar, zoals een 11 speed XT casette op een 10 speed SLX body. Ik kan er niet uithalen of je de onderdelen van type x naaf over kan zetten in type y naaf.
codamagic
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 12 maart 2012, 21:59

Ja dat is uitwisselbaar, dus nieuwe naaf kopen en binnenwerk overzetten in oude naaf.
Zie de interchangeability tabel onderaan dit document: http://si.shimano.com/pdfs/ev/EV-FH-M7000-4006.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29951
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ja, da's het tabelletje dat je nodig hebt !
Dus een vergelijkbare 7000 achternaaf kopen, as er uit, naaf in de bankschroef (netter is een oude CL schijf in de bankschroef klemmen), vrijloop er af en alles op je 675 naaf overzetten.
Ik vraag me af waarom de kogeltjes ineens niet uitwisselbaar zijn.
Hebben zelfs hetzelfde part nr, kijk maar:
https://www.paul-lange.de/index.php/de/ ... -3402A.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

Bedankt Codamagic / TSTM!
Het tabel onderin had ik niet gezien. Kogeltjes moeten wel passen. Als ik deze los bestel, krijg ik dezelfde.
maatchen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 233
Lid geworden op: ma 6 oktober 2008, 22:52

ThaSingleTrackMastah schreef: Ik vraag me af waarom de kogeltjes ineens niet uitwisselbaar zijn.
Hebben zelfs hetzelfde part nr, kijk maar:
https://www.paul-lange.de/index.php/de/ ... -3402A.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Denk weggelobbied door de NRA.

Ging Remmington niet recent op de fles?
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

Ombouw is gelukt, draait als een zonnetje. Had alleen gehoopt ook de cup aan non-drive side te kunnen vervangen, dit is niet gelukt. Hij zag er ook nog wel goed uit, dus geen probleem.
Plaats reactie