Wandbeugel

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

Kapitein Iglo schreef:Ik wel - maar ik zou wel een mogelijk probleem zien met de dropper op mijn MTB. Denk niet dat dat goed is, ook al hang je hem in uitgeschoven toestand op.
ik heb op mijn Canyon ook een dropper en wil hem ook niet aan de zadel ophangen. Ben zelf ook bang dat het niet ten goede komt van de dropper...
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

Zo heb ik mijn kleine gezellige man-cave ingericht... :winkie:
Is wel nog steeds onder constructie...

Afbeelding
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29952
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mooi hoekje.
Doordat de achterband tegen de muur komt, glijdt de fiets niet over de beugel ?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

ThaSingleTrackMastah schreef:Mooi hoekje.
Doordat de achterband tegen de muur komt, glijdt de fiets niet over de beugel ?
Je kunt het niet goed zien op de foto (wss lichtval) en de bovenste achterband zit net op het buitenrandje van de foto. De achter-banden van beide bikes staan ongeveer een cm of 10 van de muur af...
Het zijn hard kunstof beugels waar de bikes in hangen... heb er voor extra bescherming een stuk binnenband erover getrokken :-q
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8036
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Ik heb de fietsen aan Hornbach haken hangen. Werkt stukken beter dan duur betaalde BBB haak. De fietsen hangen aan hun velgen. Bandenmaat 2.4 past prima.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1721
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Shaggadellick schreef:Zo heb ik mijn kleine gezellige man-cave ingericht... :winkie:
Is wel nog steeds onder constructie...

Afbeelding
Klopt het dat je het uiteinde van de steun wat kunt draaien?
Voordeel van dit systeem is dat je zelf de steunpunten kan kiezen. Denk wel dat de houder zelf te smal is voor de meeste MTB frames, jij legt 'm er ook gewoon op?
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Ik heb heel weinig ruimte en veel fietsen die nu aan een rail van Kenovo hangen. Daar zijn allerlei soorten haken ervoor te krijgen. Voordeel is dat je het kan schuiven op de rail en dat je heel flexibel bent in hoe je het indeelt. Alleen vind ik de haak wat krap voor dikkere banden (2.2+). Beetje wrikken om ze erin te krijgen. Nog een nadeel, ik heb de rail op hoogte voor mijn vorige fiets met een veel kortere wielbasis vastgezet maar dat is nu met grotere wielen en 10cm meer wielbasis een beetje te laag. Als je daar wel rekening mee houdt is het een prima systeem.
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

Bram87 schreef:
Shaggadellick schreef:Zo heb ik mijn kleine gezellige man-cave ingericht... :winkie:
Is wel nog steeds onder constructie...

Afbeelding
Klopt het dat je het uiteinde van de steun wat kunt draaien?
Voordeel van dit systeem is dat je zelf de steunpunten kan kiezen. Denk wel dat de houder zelf te smal is voor de meeste MTB frames, jij legt 'm er ook gewoon op?
Ja klopt, de uiteinde is draaibaar. De Canyon hangt in de steunen, alleen heb ik een rubber beschermband om mijn stang zitten die precies in op de steun valt. Mijn Scott heeft een iets bredere stang (loopt vanaf zadelpen van smal naar breed) dan mijn Canyon en deze valt er precies op (de voorste draagstang).

Ik heb op alle steunpunten wat binnenband eroverheen getrokken voor extra bescherming maar ook stroefheid, zodat ie niet verschuift enzo.

Voor mij een ideale manier van mijn bikes ophangen, en ja...zeker omdat ik zelf de steunpunten kan kiezen :-q
Plaats reactie