Smeren VPP link door smeernippels

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
The Drutz
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 806
Lid geworden op: di 28 juli 2009, 15:09
Mijn mountainbike: Santa Cruz 5010 C, GT Peace 9R
Contacteer:

Een vraag aan degenen die ook een mountainbike hebben die gebruik maakt van een VPP veersysteem (Santa Cruz, Turner.....) met smeernippels onder de bottem bracket.

Het wordt weer eens tijd om de onderste link van mijn Santa Cruz 5010 door te smeren. Santa Cruz leverde hier wat vet bij in een Santa Cruz tube met daarbij een spuitmechanisme dat je hierop kunt schroeven. Nu mijn vragen:
a) Wat voor vet kan ik hier het beste voor gebruiken? Op de tube staan geen vermeldingen van soort vet.
b) Wat is een handigere vetspuit om te gebruiken. De bijgeleverde spuit vond ik niet zo'n succes, dus ik zoek wat anders maar ik lees verschillende meningen over of je met een andere spuit de kans hebt om je lagers eruit te blazen.

Dus zijn hier (ervarings)deskundigen met wat gouden tips voor me?
"Righty tighty, lefty loosey."
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 897
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Marinevet, waterbestendig vet. Bijvoorbeeld van Kroon oil.
Met de spuit kan ik je niet helpen.
The Drutz
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 806
Lid geworden op: di 28 juli 2009, 15:09
Mijn mountainbike: Santa Cruz 5010 C, GT Peace 9R
Contacteer:

Bedankt voor de tip! Daar ga ik eens achteraan. Iemand nog ervaringen hoe het met de spuit zit?
"Righty tighty, lefty loosey."
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Wat is je probleem met de spuit? Ik gebruik hem regelmatig (samen met het Santa vet) en hij werkt probleemloos. Dat vet kan je trouwens bij elke Santa dealer bestellen.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
The Drutz
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 806
Lid geworden op: di 28 juli 2009, 15:09
Mijn mountainbike: Santa Cruz 5010 C, GT Peace 9R
Contacteer:

suravida schreef:Wat is je probleem met de spuit? Ik gebruik hem regelmatig (samen met het Santa vet) en hij werkt probleemloos. Dat vet kan je trouwens bij elke Santa dealer bestellen.
Uhm, dat deze niet spuit.... Sowieso komt er bij mij altijd meer vet uit de verbinding tussen de spuit en nippel of/en spuit en tube dan dat er vuil vet uit de lager komt. En bij de ene nippel lukt het uiteindelijk wel om wat vet te vervangen, bij de andere lijkt weinig tot niets te gebeuren. Vandaar mijn zoektocht naar iets anders....?
"Righty tighty, lefty loosey."
Plaats reactie