Piepend geluid tijdens het trappen

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
Dizer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 490
Lid geworden op: ma 14 september 2015, 22:44

Enkele weken geleden ben ik met mijn trapper achter een boomstronk blijven haken, sindsdien hoor ik alleen tijdens het trappen achter een piepend geluid.

Wanneer ik mijn MTB in een montage standaard plaats en vervolgens mijn trappers ronddraai hoor ik dit piepend geluid niet :~

Iemand een idee wat dit kan zijn?
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2138
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

In de standaard loopt alles zonder rijdersgewicht en zonder zware kracht op de aandrijving, dan loopt alles soepel. Mijn trapaslager liep ook perfect in de standaard maar zodra ik ging zitten en trappen was het een en al gekraak.
Je beschrijving is verder summier.
Piepend geluid achter, komt dat uit de trappers, uit het trapaslager of echt achter uit je achterwiel/aandrijving?

Geluidjes die je eerst niet had, kunnen een pain in the ass zijn om te achterhalen.
Een voor een dingen onderzoeken en niet alles tegelijk want dan weet je nog niet welk onderdeel het veroorzaakte.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3300
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

En als je andere trappers monteert? Wellicht is daar iets scheef?
Dizer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 490
Lid geworden op: ma 14 september 2015, 22:44

Ik heb vandaag nog eens goed geluisterd en nu blijkt dat het geluid van mijn achterwiel vandaan komt, zelfs als ik niet trap.

Hopelijk is het een remblokje wat aanloopt en niet het wiel zelf.
mtb2223
All rounder
All rounder
Berichten: 99
Lid geworden op: wo 25 december 2013, 00:18

Ik had laatst een kraakje en enkel bij het aanzetten. BB er uitgehaald en gesmeerd. Was het niet. Bleek dat ik wat vet moest doen tussen het frame en de assen van het wiel. Het is altijd moeilijk te zeggen waar een kraakje/piepje zit. Probeer bij de makkelijkste punten te beginnen.
Plaats reactie