Toch fietsen als het eigenlijk niet kan...

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Beastie Berend
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: do 1 februari 2018, 23:52

* zip *
Laatst gewijzigd door Beastie Berend op wo 13 november 2019, 10:06, 4 keer totaal gewijzigd.
Beastie Berend
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: do 1 februari 2018, 23:52

* zip *
Laatst gewijzigd door Beastie Berend op wo 13 november 2019, 10:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Leuk topic dit, ga ik eens volgen. Mijns inziens is er namelijk best wel wat mogelijk, maar is het inderdaad lastig om de juiste bedrijven te vinden.
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3364
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

Ik ben te dom om versnellingen te bedienen. Daarom rijd ik meestal op een fiets zonder!

Zie mijn sig voor meer informatie.
Everybody bought a new bike!
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Interessant topic! En hier op het forum zitten wel een paar handige gasten die mee kunnen denken/een bijdrage kunnen leveren aan customizen tbv een fysieke beperking.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7393
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Aan m'n fiets heb ik geen aanpassingen nodig en dat wilde ik ook graag zo houden... Wel moest ik meteen terugdenken aan iemand met wie ik een aantal jaren geleden een de Super Morzine gondel zat en ik me toch even aan het afvragen was of ik m'n hoofd echt te hard gestoten had of dat ik het goed zag... https://www.youtube.com/watch?v=sqsSEqhy9Mo

(en een one-handed verhaal dat redelijk gedocumenteerd is, inclusief sommige aanpassingen: https://www.redbull.com/us-en/the-tom-w ... ride-again" onclick="window.open(this.href);return false;)


Het lastigste van cranks inkorten (het andere topic) is het vinden van fatsoenlijke cranks die niet hol zijn of een grote uitsparing aan de achterzijde hebben alwaar je wilt boren & tappen.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Ik ken een gozer die door een longkwaal toch met zijn maats kan biken met een e bike, super is dat!
Sneeuwmonster
Vliegende ton
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 257
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 14:03

https://www.tubantia.nl/haaksbergen/haa ... ~a2edbd13/" onclick="window.open(this.href);return false;
Vliegende ton
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 257
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 14:03

Succes! Ken Rob uit het desbetreffend verhaal niet persoonlijk, maar zijn verhaal stond een poos geleden in de Up&Down. Erg inspirerend! Hij MTB zelf ook& fiets mij eruit:-) Hoop dat hij je kan helpen. Succes
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2952
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

De rob uit het verhaal is maatje van me. Berend, we moeten daar maar eens koffie drinken
Bird Aeris 9 blurple
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4130
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

novaterra schreef:De rob uit het verhaal is maatje van me. Berend, we moeten daar maar eens koffie drinken
Die uit dat filmpje waar hij OTBde?
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2952
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Jep
Bird Aeris 9 blurple
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16845
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ooit las ik een artikel in Bike over Brett Wolfe, die serieus zware tochten reed/rijdt met een geamputeerd been. Hij gebruikte (iig toen) geen prothese, echt indrukwekkend wat hij met dat ene been kon. Dat filmpje wat Cheeta linkt is trouwens ook geweldig, hoe die gast met één arm rijdt... :o

Even gegoogled op "Brett Wolfe mountainbike" en daarbij kwam meteen onderstaande site naar boven. Beetje amateuristisch vormgegeven, maar met links naar andere sites die misschien interessant kunnen zijn:
https://www.mtb-amputee.com/LegAmputees.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
qeubee rider
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 258
Lid geworden op: zo 4 mei 2014, 20:10
Mijn mountainbike: Olympia bullet Turboprop

Mooi om te lezen dat je met een aanpassing(en) toch kan biken Beastie Berend, kan me voorstellen dat een ander al afhaakt bij de gedachte "het gaat toch niet" :-q

Ben benieuwd naar je update omtrend "speciale onderdelen"
lead in the back and let others believe they are in front :tong
... °/__ /™
( + ) ¶=( + ) ...:::::::::::
Beastie Berend
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: do 1 februari 2018, 23:52

* zip *
Laatst gewijzigd door Beastie Berend op wo 13 november 2019, 10:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie