Toch fietsen als het eigenlijk niet kan...

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1388
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Rijd je ook met een kleine vertanding dat je iets meer toeren kunt maken? Of hoe doe je dat.
Sneeuwmonster
Beastie Berend
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: do 1 februari 2018, 23:52

* zip *
Laatst gewijzigd door Beastie Berend op wo 13 november 2019, 10:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ik ben toch al een paar keer tegengekomen dat Hope speciaal voor mensen met een beperking dingen heeft aangepast/gemaakt. Zo heb ik eens een clip gezien dat ze voor iemand een speciale grip hebben gemaakt voor gebruik met een armprothese. En ook een remgreep waarmee voor en achterrem gelijk bediend kon worden. Goedkoop zal het niet zijn, maar misschien eens de moeite om contact op te nemen.
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Het "I can, wounded cycling team" is een groep van veelal veteranen met een beperking, die juist op zoek gaan naar wat ze wel kunnen.
Zo zitten er veel op de racefiets, maar ook op de mountainbike worden serieuze tochten gereden met protheses of ontbrekende ledematen.

Ook heb ik al een paar keer een man op clinic gehad met een volledig verlamde arm. Hij deed zeker niet onder voor de rest van de groep en rijdt behoorlijke rockgardens af. Zijn verlamde arm zit met een brace aan zijn stuur vast (bij een crash schiet hij wel los) en hij bediend alles met rechts (beide remmen, Shifter en dropper).

Gaaf om te denken in mogelijkheden!
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1388
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Beastie Berend schreef:Ja, idd met kortere cranks moet je het van toeren hebben ipv van “grinden”. Ik heb een ovalen 30 tands chainring met een “custom” 11-47 cassette. Door het ovalen blad kan ik net wat gemakkelijker een versnelling zwaarder rijden. Gemiddeld maak ik nu 100 toeren per minuut - in een sprintje of klimmetje gaat dat snel over de 120 met uitschieters over de 150.

Hier is een video van iemand die 360watt produceert met 80mm cranks!
https://youtu.be/P24o6ny_Iek" onclick="window.open(this.href);return false;
Custom cassette? Hoe ziet dat ding eruit? En uit welke componenten bestaat ie?
Sneeuwmonster
Plaats reactie