Lock-out met I-spec montage ?

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
MTBPatrick
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 2 oktober 2016, 08:37
Mijn mountainbike: TREK Procaliber 9.7 2017

Beste,

Na een poosje rondneuzen op het grote WWW kan ik het nog altijd niet vinden, bestaat er een lock-out hendel welke met I-spec (shimano) compatible is? Ofwel een die dan met de linker remhendel gemonteerd wordt als je een 1x11 setup hebt. Ik heb wel een hendel gevonden om een dropper te bedienen, maar dat is dus net niet wat ik zoek..

of bestaat het gewoon (nog) niet ?
DaveDB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 245
Lid geworden op: do 1 februari 2018, 22:20
Mijn mountainbike: Canyon

Naar mijn weten hebben Rock shox en Fox dit zelf nog niet, en van 3th party fabrikanten heb ik een dergelijk iets ook nog niet gezien. Gat in de markt zou je aan de ene kant kunnen denken, aan de andere kant hebben de meeste tegenwoordig liever hun lockout gewoon op de kroon zitten ipv op het stuur
MTBPatrick
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 2 oktober 2016, 08:37
Mijn mountainbike: TREK Procaliber 9.7 2017

tja... mij leek het juist wel makkelijk, onder aan de klim snel er op drukken en boven aan de klim weer er af klikken zonder je handen van het stuur te halen... Wolftooth heeft volgens mij wel zoiets als dropper remote (maar die heeft geen ''houdstand'' )
remco1b
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 301
Lid geworden op: di 19 augustus 2014, 09:22
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel

Misschien gewoon een XT voor shifter? of heeft die misschien te weinig slag?
Wanneer je beter wordt doet het niet minder pijn. Je gaat alleen harder.
Cannondale Scalpel
http://www.strava.com/athletes/1001097
MTBPatrick
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 2 oktober 2016, 08:37
Mijn mountainbike: TREK Procaliber 9.7 2017

remco1b schreef:Misschien gewoon een XT voor shifter? of heeft die misschien te weinig slag?

klinkt als het proberen waard, die heb ik straks ''over''... maar vrees ook dat de slag te kort is..
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

En anders gewoon een klemband dat lijkt me toch ook geen probleem?
remco1b
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 301
Lid geworden op: di 19 augustus 2014, 09:22
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel

MTBPatrick schreef:
remco1b schreef:Misschien gewoon een XT voor shifter? of heeft die misschien te weinig slag?

klinkt als het proberen waard, die heb ik straks ''over''... maar vrees ook dat de slag te kort is..
Laat ff weten ik heb er ook nog een over. Dus wanneer het werkt lijkt het mij ook wel een optie.

Ik rij met fox voorvork. De slag is redelijk lang maar ik maak eigenlijk alleen maar gebruik van de lock en trail mode.

De downhill functie gebruik ik eigenlijk nooit waardoor de enkel slag ook best wat kleiner mag zijn.

Hoor het graag
Wanneer je beter wordt doet het niet minder pijn. Je gaat alleen harder.
Cannondale Scalpel
http://www.strava.com/athletes/1001097
MTBPatrick
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 2 oktober 2016, 08:37
Mijn mountainbike: TREK Procaliber 9.7 2017

Ik heb ook een fox vork (step cast), die heeft nu ook een 3 standen lock, echter merk ik nauwelijks verschil tussen volledig open en ''half'' open. hij lockt 'm verder wel gewoon goed...

ik zal het hier wel melden of het gelukt is (kan nog even duren ivm zin/tijd/vorst)
remco1b
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 301
Lid geworden op: di 19 augustus 2014, 09:22
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel

ik lees het graag
Wanneer je beter wordt doet het niet minder pijn. Je gaat alleen harder.
Cannondale Scalpel
http://www.strava.com/athletes/1001097
MTBPatrick
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 2 oktober 2016, 08:37
Mijn mountainbike: TREK Procaliber 9.7 2017

Ik heb het gister aangesloten en het werkt. :-D

het lijkt zelfs met de 3 standen te werken (open / half / dicht) alleen moet je ''helaas'' 2x shiften om van open naar full lock te gaan en vice versa..
Gebruikersavatar
ultimateme
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4816
Lid geworden op: wo 29 september 2004, 20:08
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CFR

Maar dat is geniaal. Dan knutsel ik de xt shifter ook weer aan mn remhendel.
Gebruikersavatar
ultimateme
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4816
Lid geworden op: wo 29 september 2004, 20:08
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CFR

MTBPatrick schreef:Ik heb het gister aangesloten en het werkt. :-D

het lijkt zelfs met de 3 standen te werken (open / half / dicht) alleen moet je ''helaas'' 2x shiften om van open naar full lock te gaan en vice versa..
Welke vork en shifter gebruik je precies? (2x of 3x) ik heb een Fox vork waar ik nog wel een shifter voor heb liggen die op i-spec past.
MTBPatrick
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 2 oktober 2016, 08:37
Mijn mountainbike: TREK Procaliber 9.7 2017

ik heb een FOX step cast voorvork, hierbij zat standaard een 3 pos. lockout hendel. en ik heb een XT M8000 shifter (die is voor 2x en 3x het zelfde, dat verschil zit in het voor derailleur)
hanz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1139
Lid geworden op: do 28 november 2002, 09:40
Mijn mountainbike: Canyon Lux

Beetje oud topic wat ik hier omhoog schop, maar ik vroeg me af of er inmiddels wel zoeits bestaat.

Ik heb een Fox SC voorvork en achterdemper, en mijn cockpit zou een stuk fraaier zijn wanneer het allemaal mooi geintegreerd is met mijn Shimano remmen. Ik zag op R2 bike bij nieuwe Fox 2022 modellen wel dit staan:
  • 1x FOX Remote Hebel inkl. Innenzug (SRAM Matchmaker + Shimano I-Spec EV kompatibel)


Zie ook: https://r2-bike.com/FOX-Federgabel-2022 ... -mm-Offset

Het lijkt er dus op dat er eindelijk een oplossing is, of heeft iemand wellicht al een ander alternatief?
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1123
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

MTBPatrick schreef: za 24 februari 2018, 17:32 Beste,

Na een poosje rondneuzen op het grote WWW kan ik het nog altijd niet vinden, bestaat er een lock-out hendel welke met I-spec (shimano) compatible is? Ofwel een die dan met de linker remhendel gemonteerd wordt als je een 1x11 setup hebt. Ik heb wel een hendel gevonden om een dropper te bedienen, maar dat is dus net niet wat ik zoek..

of bestaat het gewoon (nog) niet ?
Er zijn diverse adapters te vinden. Heb mijn AXS shifter en dropper remote met onderstaande adapter aan mijn XTR hendels (I-Spec EV) bevestigd.

3min19sec Matcher I-Spec EV Adapter
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
Plaats reactie