Lefty stootrubber beschermd niet OK

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
Maart
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: di 31 mei 2005, 15:16
Mijn mountainbike: FSI Carbon

Hi,

Even jullie kennis inschakelen: met het vervoeren van mijn Cannondale FSI Carbon 3 is mijn stuur omgeklapt. Nu zit er een putje in het frame waar ik uiteraard erg van baal :-?

Normaliter zou het stootrubber dit opvangen, maar ik vond al dat er wel heel weinig speling tussenzat. Nu heb ik gisteren tijdens een toertocht een Cannondale Scalpel wat nader bekeken, en hier zit veel meer ruimte tussen het stootrubber en de Lefty. Aan de hand van onderstaande foto's:
1. moet en kan ik hier iets mee?
2. heeft dit nog nadelige gevolgen voor het carbon?

Note: de kabelbegeleider heb ik laten monteren bij de dealer, hiermee zit het stootrubber dus iets hoger (maar misschien zit deze wel helemaal niet goed)...

Thanks!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
"Broem broem"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Het stootrubber raakt het frame nu net op de diepste plaats en is dus minder efficiënt... .

Carbon is eng materiaal als het gaat om beschadigingen. Die plek achter het balhoofd is 1 van de zwaarst belaste plekken van een frame. Om die reden zit er vaak meer materiaal. Maar omdat het carbon is, kan een kleine beschadiging op den duur grote gevolgen hebben.

Ik zou een mailtje naar reparatie-experts sturen: https://carbonreparatie.nl" onclick="window.open(this.href);return false; Daar krijg je waarschijnlijk het eerlijkste antwoord van iemand die er echt kijk op heeft!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Als die kabelgeleider op de oorspronkelijke plek van stootrubber zit, kan dat net het verschil gemaakt hebben. Misschien omdraaien?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29972
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Als het tijdens het vervoer in de auto is gebeurd, dan zal het wel meevallen.
Waarschijnlijk een lak/ gelcoat beschadiging.
Wel zorgen dat het stootrubber beter zn werk gaat doen.
Oude biba er omheen draaien, zodat ie wat dikker wordt?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
MTBPatrick
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 2 oktober 2016, 08:37
Mijn mountainbike: TREK Procaliber 9.7 2017

lijkt me dat zodra het rubber weer netjes onderop zit, deze dan voldoende bescherming bied..
Plaats reactie