Scheur in frame: Focus Super Bud 29er 1.0 (2013)

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29966
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Voor je rechtsgevoel wel ja.
Maar mooie principes kunnen soms ook erg onhandig zijn.
(ik meen gelezen te hebben dat de TS wel een reserve fiets heeft om de tijd te overbruggen?)

Waardeloos dat 12go zich achter Focus blijft verschuilen.
Wellicht laat de marge van 12go ook geen ruimte voor meer service dan dit.
Laat dat dan een waarschuwing zijn voor iedereen die bij 12go wil gaan shoppen.
Neem bewust dit risico of blijf er weg.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Mwao, aan het pand van 12go te zien is er marge genoeg!
Gebruikersavatar
Troxelke
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: ma 26 december 2005, 01:02
Mijn mountainbike: Focus Super Bud 29er 1.0 (2013, huidig) - Focus Super Bud 26er Limited Edition (2009, oldie)

ThaSingleTrackMastah schreef:Voor je rechtsgevoel wel ja. Maar mooie principes kunnen soms ook erg onhandig zijn. (ik meen gelezen te hebben dat de TS wel een reserve fiets heeft om de tijd te overbruggen?)

Waardeloos dat 12go zich achter Focus blijft verschuilen. Wellicht laat de marge van 12go ook geen ruimte voor meer service dan dit. Laat dat dan een waarschuwing zijn voor iedereen die bij 12go wil gaan shoppen. Neem bewust dit risico of blijf er weg.
Klopt, ik heb nog mijn reserve fiets, ook een Focus Super Bud, maar dan uit 2009. Dus ik vermaak mijzelf daar nog wel even mee.

Over 12GO, ik snap je gedachtes, maar die zijn wel een beetje speculatief. Ik bedoel, we zijn nog niet uitgepraat (m.a.w. 12GO staat mij nog steeds netjes te woord, ondanks tot nu toe tegenvallende reacties).

En eerlijk gezegd is dit mijn eerste (doch serieuze) tegenvaller met 12GO, normaal echt service gericht en nette communicatie. Daarom verbaas ik mij nu van deze houding. Maar goed, het gaat nu om grotere bedragen, dat verandert de zaak. Hopelijk gaat ook hier het expertise rapport helderheid voor ze geven.
Gebruikersavatar
Troxelke
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: ma 26 december 2005, 01:02
Mijn mountainbike: Focus Super Bud 29er 1.0 (2013, huidig) - Focus Super Bud 26er Limited Edition (2009, oldie)

Update na enkele weken: de situatie is uiteindelijk netjes opgelost door 12GO Biking. We hebben een oplossing gevonden in een nieuwe fiets, de Focus O1E Pro 2018, dit tegen een prijs die voor beide partijen redelijk was. Nadat 12GO Biking en ik overeen zijn gekomen met deze deal, heeft ook Focus Bikes zelf wat water bij de wijn gedaan (dit is natuurlijk vooral voor 12GO fijn, zodat zij niet alleen de last dragen). Daarbij heb ik mijn oude fiets kunnen houden.

Kortom, het duurde even, maar uiteindelijk een nette oplossing gevonden met 12GO Biking, en blij dat we rechtsbijstand niet nodig hebben gehad.
En ... zojuist mijn fiets geregistreerd op de Focus site, om de 6 jaar volledige garantie op het frame te krijgen. Dat voelt wel goed ;).
Vandaag al een lekker ritje gemaakt met de nieuwe O1E, een heerlijke fiets!
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Dat lijkt me een hele mooie fiets ja kijken naar de specs en de prijs :)
Gelukkig is het opgelost en dat op een nette manier.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4129
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Kijk, doorzetten kan lonen!

Gefeliciteerd, het is een erg net ding.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5875
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

:-q Goed nieuws en ook nog eens op 1 april :-D :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29966
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Goed te horen !
Ondanks de moeilijke start toch een goed einde :-q
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

Mooi dat het is opgelost. Ging niet makkelijk maar uiteindelijk komt het goed.
Mooie fiets.
(Alleen waarom 12GO bij de specs zet dat het een 1x12 setup is en 22 versnellingen heeft is mij een raadsel) :bier:
Plaats reactie