Hallo,
weet iemand waar ik blue threadlocker kan halen? het is voor vastzetten kettingbladboutjes. Ik heb hem voor zondag nodig, mantel heeft hem niet (zegt niet veel).
gebruiken jullie dit ook? of iets dergelijks?
groet,
Macpele
Blue Threadlocker voor vastzetten kettingbladboutjes
-
- Moderator
- Berichten: 13025
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
Ik zou dat alleen gebruiken als je de ervaring hebt dat ze loskomen. Normaal gesproken blijven ze prima zitten zonder, en in dat geval zou ik dan ook slechts wat montagepasta gebruiken.
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
-
- Extreme Biker
- Berichten: 700
- Lid geworden op: vr 15 mei 2009, 19:00
Automaterialenzaak, best wat geld voor een klein flesje, waar je toch lang mee doet. Ook te gebruiken voor boutjes voor remschijven.
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29834
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Blauwe Loctite kan/mag/is we selink, maar het is niet nodig.
Als je ze vastzet met het voorgeschreven moment, dan komen ze echt niet los.
Het is torx 30 of inbus 5. Beide sleutels geven meestal wel genoeg feeling om de zaak ook zonder momentsleutel vast te zetten. Momentsleutel gebruik ik zelf hier eigenlijk nooit voor.
Als je ze vastzet met het voorgeschreven moment, dan komen ze echt niet los.
Het is torx 30 of inbus 5. Beide sleutels geven meestal wel genoeg feeling om de zaak ook zonder momentsleutel vast te zetten. Momentsleutel gebruik ik zelf hier eigenlijk nooit voor.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
-
- Moderator
- Berichten: 13025
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
Toch een klein beetje voorzichtigheid toepassen: in mijn "moderne" SLX M7000 crank wordt het bladboutje rechtstreeks in het aluminium van de crank geschroefd. Het ziet er mooi uit, misschien, maar is toch minder degelijk dan twee boutjes die door een gat in de crank gaan. Voor je het weet zet je het boutje te vast, en draait je draad kapot. Bij één van de vier boutjes is dat bij mij een heel klein beetje gebeurd, daarvoor heb ik toen loctite aangeschaft - voor als-ie los zou lopen. Nooit gebeurd.
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Aargh. Rechtstreeks uit het handboek: "Gewichtsbesparing, zo moet het dus niet."Kapitein Iglo schreef:Toch een klein beetje voorzichtigheid toepassen: in mijn "moderne" SLX M7000 crank wordt het bladboutje rechtstreeks in het aluminium van de crank geschroefd. Het ziet er mooi uit, misschien, maar is toch minder degelijk dan twee boutjes die door een gat in de crank gaan. Voor je het weet zet je het boutje te vast, en draait je draad kapot. Bij één van de vier boutjes is dat bij mij een heel klein beetje gebeurd, daarvoor heb ik toen loctite aangeschaft - voor als-ie los zou lopen. Nooit gebeurd.
Meer on topic: bison lock bond is bij diverse DHZ-zaken en bouwmarkten verkrijgbaar en doet het ook. Loctite 243 is de industry standard.
Give me little bits of / more than I can take
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29834
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Iedere keer als ik iets van Bison gebruik heb ik naderhand spijt dat ik niet iets van Henkel heb gebruikt.
En Loctite is van... Henkel.
Tot zover deze commerciele boodschap.
Het is gelukkig een flinke draad (M12?) dus het valt niet meteen uit elkaar na 2x los en vast draaien.
Maar idd, vroeger kon je het bladboutje en busje gewoon vervangen.
Telkens goed schoonmaken en nieuw montagevet gebruiken is wel aan te bevelen.
Zoals MacReal zegt, het zit na stevige montage en paar maanden echt muurvast, geen borgmiddel nodig, eerder anti-seize.
En Loctite is van... Henkel.
Tot zover deze commerciele boodschap.
Het is gelukkig een flinke draad (M12?) dus het valt niet meteen uit elkaar na 2x los en vast draaien.
Maar idd, vroeger kon je het bladboutje en busje gewoon vervangen.
Telkens goed schoonmaken en nieuw montagevet gebruiken is wel aan te bevelen.
Zoals MacReal zegt, het zit na stevige montage en paar maanden echt muurvast, geen borgmiddel nodig, eerder anti-seize.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
- Vandenhakopdentakke
- All rounder
- Berichten: 65
- Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 10:18
nooit locktite op je blad boutjes
is een ramp zo vast als die dingen gaan zitten
vooral die van alu kun je dan gaan uit boren
omdat je die koppen verrot draai
kopervet dr aan of antiseize
zoals al gezegd
ik heb zelf een pot van finishline staan
t
is een ramp zo vast als die dingen gaan zitten
vooral die van alu kun je dan gaan uit boren
omdat je die koppen verrot draai
kopervet dr aan of antiseize
zoals al gezegd
ik heb zelf een pot van finishline staan
t
love is in the air time
-
- Moderator
- Berichten: 13025
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
Tsja, ik heb het nooit begrepen, die 96 asymmetrische BCD en die bevestiging ín de crank. Maar goed, het ziet er wel mooi uitak-77 schreef:Aargh. Rechtstreeks uit het handboek: "Gewichtsbesparing, zo moet het dus niet."Kapitein Iglo schreef:Toch een klein beetje voorzichtigheid toepassen: in mijn "moderne" SLX M7000 crank wordt het bladboutje rechtstreeks in het aluminium van de crank geschroefd. Het ziet er mooi uit, misschien, maar is toch minder degelijk dan twee boutjes die door een gat in de crank gaan. Voor je het weet zet je het boutje te vast, en draait je draad kapot. Bij één van de vier boutjes is dat bij mij een heel klein beetje gebeurd, daarvoor heb ik toen loctite aangeschaft - voor als-ie los zou lopen. Nooit gebeurd.
Meer on topic: bison lock bond is bij diverse DHZ-zaken en bouwmarkten verkrijgbaar en doet het ook. Loctite 243 is de industry standard.
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7