Tubeless maken DT Swiss M1700 velgen

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

En nee, als je velglint eenmaal goed zit hoef je dat echt niet bij elke bandenwissel te vervangen...
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

Had dezelfde wielen onder mijn Nerve zitten. Ik had ze ook meteen tubeless gemaakt... Ventielen en latex (Stan's) gekocht en met de compressor van lucht voorzien! Geen problemen mee gehad. Waren fijne en stijve wielen!

Succes :-q :-q
canth
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: di 28 november 2017, 08:45

tweede poging lijkt meer succesvol. Met wat zeepsop op de rand plopten beide banden er zonder problemen op. De Stans tubeless ventielen lijken ook veel beter in de velg te passen. Nu afwachten of de banden op druk blijven, maar ik heb goede hoop! Bedankt voor jullie hulp.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Als je gigantisch lucht verliest langs het ventiel dan verdenk ik toch de road ventielen in combinatie met MTB velgen, omwille an het 'blokje' dat moet afdichten aan de binnenzijde at erg smal gehouden is voor smalle race velgen.

Voor MTB velgen die een groter gat aan de binnenzijde hebben dan je voor een presta nodig hebt (voor Procore bijv. wel noodzakelijk) zijn die te smal om fatsoenlijk af te dichten. Een ventiel als de Stan's die rond is en rondom afdicht heeft daar geen problemen mee. Al geven sommige mensen aan dat je die door het gat zou kunnen trekken (zelf nooit problemen mee gehad)...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Plaats reactie